Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 13 jun 2003 22:17

Ik hoop het later alledrie te kunnen: adopteren, pleegkinderen en zelf kinderen ontvangen. Ik geloof niet in de stelling: voor dat geld kan je er daar meer helpen. Want er is lang niet genoeg personeel om die kinderen geborgenheid en liefde te geven.
Die kindertjes wachten op iemand die ze liefde en geborgenheid geeft. Wij kunnen Gods strelende handen voor hen zijn.

chaja
Het leven heeft mij dag aan dag
heel duidelijk laten blijken
de mooiste dingen die je ziet
die zie je zonder kijken

Ze blijven bij je bovendien
je hebt ze met je hart gezien

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jun 2003 18:34

Precies chaja! Ik denk ook niet dat je voor dat geld de kinderen beter in het land van hun geboorte kunt laten als ze ter adoptie worden aangeboden, want wij hebben hier veel meer middelen om voor die kinderen te zorgen, als ze daar blijven, krijgen ze nog geen goede opleiding etc. terwijl je ze dat hier wel kan geven!
Alleen pleegkinderen, tjah, dat blijf ik lastig vinden

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 16 jun 2003 18:39

Wat vind je er lastig aan, Jannoek? Bedoel je voor jezelf: dat jij het niet aan zou kunnen? OF bedoel je in het algemeen: of het wel goed is?
Ik denk zeker dat je niet zomaar pleegouder kan worden. Het vraagt veel van je om een kind te verwelkomen en toch ook weer los te kunnen laten. Ik heb van dichtbij meegemaakt en het is niet eenvoudig.

groetjes Chaja

die zie je zonder kijken

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jun 2003 09:19

chaja schreef:Ik hoop het later alledrie te kunnen: adopteren, pleegkinderen en zelf kinderen ontvangen.

Lijkt me een hartstikke goed plan, maar wat ik me gelijk afvraag: Hoe goed is het voor kinderen om met 3 'soorten' kinderen in een gezin te leven??
Zou het invloed hebben op hen, en zo ja, hoe, wat?

Jootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jootje » 17 jun 2003 12:01

Ik zou graag zowel kinderen van mijzelf willen hebben als geadopteerde kinderen. Mijn vriend vind adoptie pas een optie als we zelf geen kinderen kunnen krijgen.
4 jaar geleden ben ik in Sri Lanka op vakantie geweest. Daar hebben we een weeshuis/ziekenhuis bezocht, waar ik echt enorm van ben geschrokken. Als je kijkt hoe goed wij het dan hebben vind ik dat het serieus overwogen moet worden of je een adoptiekindje neemt. Een nadeel is dat adoptie enorm duur is, dus voor veel gezinnen niet haalbaar.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jun 2003 13:24

chaja schreef:Wat vind je er lastig aan, Jannoek? Bedoel je voor jezelf: dat jij het niet aan zou kunnen? OF bedoel je in het algemeen: of het wel goed is?
Ik denk zeker dat je niet zomaar pleegouder kan worden. Het vraagt veel van je om een kind te verwelkomen en toch ook weer los te kunnen laten. Ik heb van dichtbij meegemaakt en het is niet eenvoudig.

groetjes Chaja

Tuurlijk bedoel ik niet dat het niet goed is om voor pleegkinderen te zorgen! Ik bedoel dat je je (denk ik) aan zo'n kind gaat hechten en dat je het dan moet loslaten dat lijkt me moeilijk!

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 17 jun 2003 16:51

Ik heb zonet even geteld hoeveel kinderen ik ken, Acire, die in zo'n 'driesoortengezin' wonen. Ik ken 14 kinderen die zo opgegroeid zijn. het zijn allemaal heel sociale, sterke en mooie mensen geworden. Ze hebben wel -meer dan veel andere kinderen- geleerd om te geven en te zorgen, maar ik heb geen van hen daar onderdoor zien gaan. sterker nog: ze zijn er erg mooi door geworden. Het is wel zo dat een pleegkind een naar gevoel kan hebben: die echte en adoptiekinderen zijn eigenlijk stiekem veel echter. Maar dat gevoel heeft een pleegkind sowieso al gauw, dus ik denk niet dat deze situatie nadeliger is.

groetjes Chaja

die zie je zonder kijken

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 jun 2003 15:02

Dat lijkt me ook, ddat een pleegkind echt het gevoel heeft dat het een 'nep' kind is, vooral als er ook nog adoptiekinderen aanwezig zijn, ik denk dat dat gevoel dan nog versterkt wordt, omdat dat ook geen echte kinderen zijn, maar dat ze toch anders zijn

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2003 15:44

chaja schreef:Ik heb zonet even geteld hoeveel kinderen ik ken, Acire, die in zo'n 'driesoortengezin' wonen. Ik ken 14 kinderen die zo opgegroeid zijn. het zijn allemaal heel sociale, sterke en mooie mensen geworden. Ze hebben wel -meer dan veel andere kinderen- geleerd om te geven en te zorgen, maar ik heb geen van hen daar onderdoor zien gaan. sterker nog: ze zijn er erg mooi door geworden. Het is wel zo dat een pleegkind een naar gevoel kan hebben: die echte en adoptiekinderen zijn eigenlijk stiekem veel echter. Maar dat gevoel heeft een pleegkind sowieso al gauw, dus ik denk niet dat deze situatie nadeliger is.

groetjes Chaja

Ha, geweldig!!! Gaaf om te horen!!! Ik heb nooit zo heel erg over dit onderwerp nagedacht, maar ik denk dat ik misschien wel voor een 2 soorten kinderen gezin wil gaan. Eigen kinderen en pleegkinderen. Ik vrees dat adoptie teveel gaat kosten (hulpverleners verdienen niet veel schijnt :? :arrow: :wink: ) Maar mischien scoor ik wel een rijke man. Het lijkt me echt geweldig!!!

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 18 jun 2003 17:53

Tja... adoptie is heel erg duur he... Dat is het probleem van een paar vrienden van mij ook. Die hebben al 1 of 2 geadopteerd en zouden er nog wel een paar willen, maar hebben geen geld en kunnen niet nóg een hypotheek krijgen ofzo... jammer.
En verder... ik denk maar: ik sta overal voor open :-)

groetjes chaja

die zie je zonder kijken

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2003 14:06

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 29 jul 2003 17:03

M'n broer heeft twee eigen kids en een geadopteerde dochter, het gaat echt super, heerlijk iemand met een Filipijns temparemet in de familie. :)

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 20 aug 2003 22:17

M'n nichtje krijgt in sep. de Nederlandse nationaliteit. :)

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 21 aug 2003 11:42

Als ik zelf geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker over nadenken om kinderen te adopteren of pleegkinderen te nemen. Trouwens, waarschijnlijk ook wel als ik ze wel zelf kan krijgen.
Maar ik weet niet goed wat ik nou liever zou hebben: pleegkinderen, die je kort hebt maar waar je er dus wel meer van kunt helpen. Of adoptie zodat je het kind je leven lang hebt en er meer voor kunt doen.
Moeilijk, maar ik denk er ook niet zo heel veel over na omdat ik nu gewoon nog niet voor die keuze sta.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 aug 2003 11:56

Cor schreef:M'n nichtje krijgt in sep. de Nederlandse nationaliteit. :)

Dan is jouw nichtje ongeveer 3 jaar?

Terug naar “Archief”