Christelijke vrijheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 21 aug 2005 16:44

Ik denk bij de christelijke vrijheid aan:
"Alles is mij geoorlooft, maar niet alles is nuttig"

Ik denk ook dat wij niet alleen vrij zijn van het houden van de wet en uit genade mogen leven, maar ook dat wij vrij zijn van niet ter zake doende voorschriften.

Ons niet opnieuw een slavenjuk laten opleggen.

Kolossenzen 2:16-23: Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. (lees ook het vervolg)

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 07 okt 2005 15:05

Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen.

Navolgen in de wet:

Johannes 6:63

Alles wat Ik jullie gezegd heb is Geest en Leven.

en

1 Petrus 1

17 En indien gij Hem als Vader aanroept, die zonder aanzien des persoons oordeelt naar ieders werk, zo leidt uwen wandel, zolang gij hier vreemdelingen zijt, met vreze,
18 als die weet, dat gij niet met vergankelijke dingen, met zilver of goud, verlost zijt van uwen ijdelen wandel naar de vaderlijke wijze,
19 maar met het dierbare bloed van Christus, als dat van een onschuldig en onbevlekt lam;
20 die wel te voren gekend is, eer de grond der wereld gelegd werd, maar geopenbaard in de laatste tijden om uwentwil,
21 die door hem gelooft in God, die hem uit de doden opgewekt en hem de heerlijkheid gegeven heeft, opdat uw geloof en uwe hoop op God zou zijn.

Verlost zijn, betekent vrij van zonde (groeien in de vrij-zijn-heid van zonden)

Terug naar “Archief”