buitenlandse liefdes? kan dat volgens jullie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 26 sep 2005 21:45

effe on topic :lol: als ik kijk hoe vaak het onderwerp word of is bekeken en dan naar de aantal reacties denk ik van: waar blijft de rest?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 sep 2005 22:14

Nah, dat is een normale verhouding hoor. Het topic hierboven heeft relatief nog meer views.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 sep 2005 09:07

habibi schreef:
Javaca schreef:[
Lekker positief zijn jullie over een relatie op afstand...
Esra gaat over een paar maanden voor een half jaar weg.

Hoi Javaca,

Ik zal aan je denken. Is ontzettend moeilijk om zo'n lange tijd zonder elkaar te zien. Dit hebben wij ook gehad toen mijn man terug moest zodat ik de verblijfsvergunning kon regelen. maar ik had geen datum wanneer dat rond zou komen en hij weer terug zou komen. min. 3 mnd. en max. 6 mnd. kon het antwoord van ind komen dat hij toestemming kreeg voor de verblijfsvergunning. Dat is erg zenuwslopend. Hou een dagkalender bij en streep de dagen af zou ik zeggen tegen je.

mag ik vragen waar zij naar toe gaat en waarom?

hoi,
ik ga een half jaar naar zuid afrika voor bijbelschool en zendingswerk. daarna kom ik weer naar huis. dit is mijn (onze) eigen keuze, dus wat dat betreft is dat makkelijker. en ik weet dat de here ons voor elkaar bestemd heeft. maar ik snap javaca's reactie wel. meerdere mensen denken schijn baar dat t uit is als ik terugkom. maar dat gebeurt lekker toch niet.

ware liefde overwint alles. als God wil dat je bij elkaar komt, dan kan de aarde scheuren en alle zeeen kunnen overstromen, maar bij elkaar komen zul je!!
Afbeelding

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 27 sep 2005 16:19

esra schreef:
habibi schreef:
Javaca schreef:[
Lekker positief zijn jullie over een relatie op afstand...
Esra gaat over een paar maanden voor een half jaar weg.

hoi,
ik ga een half jaar naar zuid afrika voor bijbelschool en zendingswerk. daarna kom ik weer naar huis. dit is mijn (onze) eigen keuze, dus wat dat betreft is dat makkelijker. en ik weet dat de here ons voor elkaar bestemd heeft. maar ik snap javaca's reactie wel. meerdere mensen denken schijn baar dat t uit is als ik terugkom. maar dat gebeurt lekker toch niet.

ware liefde overwint alles. als God wil dat je bij elkaar komt, dan kan de aarde scheuren en alle zeeen kunnen overstromen, maar bij elkaar komen zul je!!

Hoi esra,

ja mensen hebben altijd gelijk vooroordelen klaar staan als je uit elkaar bent een poosje voor werk in een ander land dat de relatie kapot gaat. en zoals je zegt ware liefde overwint alles! dat klopt hoor.

Maar wel gaaf om dat te doen. had zelf ook graag gewild maar ja is anders verlopen. ben nu getrouwd en weer aan de studie dus ja zit er niet echt in voor mij meer. maar hoor graag jouw reisverhaal hoor!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: buitenlandse liefdes? kan dat volgens jullie?

Berichtdoor Boekenlezer » 28 sep 2005 20:36

habibi schreef:Wat vinden jullie hiervan? Kan dat volgens jullie of niet?

Gaarne serieuze reacties!

Het lijkt mij best interessant. Er kan dan een wereld voor je ontsloten worden. Is weer eens wat anders dan iemand met de bekende Nederlandse nestgeur.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Javerzorgster
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

buitenlandse relatie

Berichtdoor Javerzorgster » 03 okt 2005 20:54

Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.
Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim. Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.

Ik denk, als alleen de cultuur een probleem is, je best een relatie kunt aangaan met een buitenlander. Je moet je dan van twee kanten aanpassen.

Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
Ik ben een spontane meid van 21 Lentes jong. Als je zin hebt om te babbelen........!!!!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 okt 2005 07:57

In hoeverre is het een ander geloof? Bij ons vinden ze het al onoverkoombaar als je als Gergemmer met iemand uit de GGiN thuis komt..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 04 okt 2005 09:15

Javerzorgster schreef:Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.

Ik vind dit een beetje kort door de bocht hoor. Voor zover dit al een probleem zou kunnen zijn speelt dat net zo goed bij Nederlandse relaties.

Ik denk dat het succes van een relatie met een buitenlander, waar die ook vandaan komt, voor een groot deel afhankelijk is van de vraag in hoeverre beide partners zich kunnen aanpassen aan elkaars culturele achtergrond, mentaliteit en taal.
En daar speelt dan niet alleen de feitelijke relatie een rol, maar zeker ook de gewoonten van het land waar je samen gaat wonen. Want je kunt samen in huis nog zo gelukkig zijn, de wereld houdt niet op bij de voordeur. Je krijgt niet alleen een partner, maar er ook nog eens een ander volk bij. En als je dan naar dat andere land verhuisd kan heimwee naar je eigen familie en vrienden in het land van herkomst ook een behoorlijk druk op je relatie leggen.

Door m’n werk kom ik in verschillende landen en ken behoorlijk wat internationale relaties. Wat mij opvalt is dat het meestal heel zelfstandige mensen zijn met een behoorlijk open visie. Ik denk dat als je een relatie met iemand uit een ander land aangaat, je jezelf eerst eens zou moeten afvragen of je jezelf “alleen” ook in dat land zou thuis voelen.

MrSokkie

Re: buitenlandse relatie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2005 09:38

Javerzorgster schreef:Weet je wat vaak het probleem is met buitenlandse relaties. Het geloof.

Mwaa, hooguit de houding van mensen tot hun geloof en het geloof van anderen.

Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim.

Alle Turken zijn moslim is net zo'n generalisatie als zeggen dat alle nederlanders Christen zijn.

Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.

Hoezo gaat dat niet samen? Volgens mij gaat dat prima samen en zijn het juist uitspraken zoals dit die de boel versjteren.

Ik denk, als alleen de cultuur een probleem is, je best een relatie kunt aangaan met een buitenlander. Je moet je dan van twee kanten aanpassen.

En waarom zou dat voor geloof niet gelden. Je hoeft echt je eigen geloof niet te verloochenen om een beetje open te staan voor de overtuiging van een ander.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 05 okt 2005 16:16

Javerzorgster schreef:Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!

zo das pas lekker kort door de bocht. wat als de Heer jou nou wil gebruiken om die ander tot geloof te brengen???
Afbeelding

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 05 okt 2005 23:06

Als je bijv. in Turkije komt zijn de mensen allemaal moslim. Dat gaat niet samen met een christen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen.

Maar mijn stelling is: Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!

Ten eerste jouw stelling 2 geloven gaat echt niet op. Dus jij wilt beweren dat bij ons de duivel er tussen slaapt? laat ik je vertellen dat we MIJN MAN en ik afgelopen zondag voor het eerst naar de jv zijn geweest hier en iedereen verbaasde over MIJN MAN dat hij veel van de Bijbel wist.- ze zelfs aan het nadenken zijn geslagen toen hij aangaf dat veel nederlanders God alleen nodig hebben als ze in nood zitten en dan veel bidden, maar als de nood weg is er niet gedankt word en God vergeten word. Ik denk dat het belangrijkste is in een relatie dat je allebei in God gelooft maar of qua achtergrond kun je samen met elkaar kijken waar je in welke kerk lekker bijvoel.

Turkije kent ook christenen, maar zoals veel protestante christenen hier in nederland generaliseren doe jij dit ook omdat je dat van je eigen kringetje hoort zeggen. Een buitenlander (turk of arabieren) zijn standaard moslims bij jullie. Ooit gedacht dat ze ook christelijk kunnen zijn? 15% van de bevolking in turkije of b.v. egypte is CHRISTELIJK! of ook als je zegt hij is christelijk nog een antwoord geven, waar is je hoofddoekje die moet je toch van hem op? slaat hij je niet? of de opmerking geven aan MIJ, ik moet geen zwarten in huis, dus jij ook niet. sorry maar word daar echt kwaad om. En denk dan echt lees eens eerst GOED de Bijbel en stel dan de vraag aan jezelf of je in God en Jezus gelooft. Ja?- waarom wil je geen buitenlanders in huis? Jezus is ook een buitenlander en de hele tijdgeschiedenis van de Bijbel is niet in Nederland maar juist in Israel-Egypte ( Alexandrie waar je veel van leest in de Bijbel is ook Egypte)-Turkije-Iran-Syrie-Saoudi Arabie.

Ik geef je 1 advies, kijk verder dan je neus langer is voordat je opmerkingen gaat maken en anderen gaat kwetsen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 okt 2005 07:26

habibi schreef:

Ten eerste jouw stelling 2 geloven gaat echt niet op. Dus jij wilt beweren dat bij ons de duivel er tussen slaapt? laat ik je vertellen dat we MIJN MAN en ik afgelopen zondag voor het eerst naar de jv zijn geweest hier en iedereen verbaasde over MIJN MAN dat hij veel van de Bijbel wist.- ze zelfs aan het nadenken zijn geslagen toen hij aangaf dat veel nederlanders God alleen nodig hebben als ze in nood zitten en dan veel bidden, maar als de nood weg is er niet gedankt word en God vergeten word. Ik denk dat het belangrijkste is in een relatie dat je allebei in God gelooft maar of qua achtergrond kun je samen met elkaar kijken waar je in welke kerk lekker bijvoel.

Turkije kent ook christenen, maar zoals veel protestante christenen hier in nederland generaliseren doe jij dit ook omdat je dat van je eigen kringetje hoort zeggen. Een buitenlander (turk of arabieren) zijn standaard moslims bij jullie. Ooit gedacht dat ze ook christelijk kunnen zijn? 15% van de bevolking in turkije of b.v. egypte is CHRISTELIJK! of ook als je zegt hij is christelijk nog een antwoord geven, waar is je hoofddoekje die moet je toch van hem op? slaat hij je niet? of de opmerking geven aan MIJ, ik moet geen zwarten in huis, dus jij ook niet. sorry maar word daar echt kwaad om. En denk dan echt lees eens eerst GOED de Bijbel en stel dan de vraag aan jezelf of je in God en Jezus gelooft. Ja?- waarom wil je geen buitenlanders in huis? Jezus is ook een buitenlander en de hele tijdgeschiedenis van de Bijbel is niet in Nederland maar juist in Israel-Egypte ( Alexandrie waar je veel van leest in de Bijbel is ook Egypte)-Turkije-Iran-Syrie-Saoudi Arabie.

Ik geef je 1 advies, kijk verder dan je neus langer is voordat je opmerkingen gaat maken en anderen gaat kwetsen.

Habibi ik begrijp je reactie, en op zich heb je gelijk. Maar je kunt het ook zo zien: Mensen vragen zich af waarom zou iemand moeite hebben met een buitenlandse liefde? Er wordt dan automatisch de link gelegd: "Als er problemen mee zijn, zou het wel zijn omdat hij een ander geloof heeft." Ik moet eerlijk zeggen dat dat bij de topictitel ook mijn eerste gedachte was. Ik zie werkelijk niet in wat principiele problemen kunnen zijn met een huwelijk tussen iemand uit Egypte en Nederland als beide mensen Christen zijn en ik denk er gewoon niet aan dat anderen daar wel problemen mee kunnen hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 okt 2005 10:33

Toch lijken culturele verschillen me ook niet altijd even makkelijk te overbruggen. Je moet ergens toch een gemeenschappelijke grond hebben, en die moet dan wel op de eoa manier cultuuroverstijgend zijn. Het is nog wel een verschil of je als Nederlander iets hebt met een iemand uit Frankrijk of een Aziaat..

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 okt 2005 10:40

niet helemaal on-topic...

Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!!!
wij hebben gewoon allebei een kussen, dan is het opgelost :)

volgens mij moet je gewoon kiezen is de boodschap van deze stelling, liefde overstijgt 'geloofsgrenzen', maar niet als er voorwaarden aan verbonden worden.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 07 okt 2005 07:22

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”