abortus bij......... ?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 aug 2005 21:26

Pauline schreef:als ze zwanger is, wat ik zou doen is toch alles geboren laten worden, overal briefjes hangen met gratis af te halen, of voor een stuntprijs, dan ben je ze wel zo kwijt neem ik aan, en anders zou je ze op een boerderij kunnen brengen of naar een dierenwinkel, als ze jong zijn, en het zijn raskatten dan willen die ze soms wel
xxxx

Op een boerderij zitten ze daar echt niet op te wachten! Er zijn zoveel mensen die 's avonds, in het donker, een of meerdere katten in de buurt van een boerderij dumpen. Zijn zij er van af en ze verwachten dat de boeren denken: ach wat zielig, die nemen wij wel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 09 aug 2005 01:59

Vragen kan altijd
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

babousjka

Berichtdoor babousjka » 27 sep 2005 13:40

pfff, een beetje de discussie gevolgd over de poes...die nog niet eens zwanger is!
hoe moeilijk het ook is,mariamagdalena,het ìs mogelijk om de poes binnen te houden,als je de noodzaak daarvoor groot genoeg vindt.zelf doe ik dat ook al 1,5 jaar en bij mij lopen er drie kinderen rond.allemaal denken ze prima om de deuren dicht te doen!
en wat betreft sterilisatie: dat zou ik maar gewoon doen,wanneer ze daar oud genoeg voor is(ik dacht iets van een jaar).of idd de pil nemen,dat schijnt een pil in de week te zijn en de dierenarts is er echt niet tegen.mocht je haar laten steriliseren en ze is wel zwanger,dan wist je het niet dus hoef je ook niet schuldig te voelen.
succes ermee!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 sep 2005 16:51

Poes binnenhouden is hier geen optie.
Dan zouden we de deuren dicht moeten houden.
Dat gaat hier niet, zelfs nu nog staat de deur de hele dag open.
Zomers leven wij buiten, (wanneer het weer boven de 14 graden is ), dus dan zou je maandenlang de deuren dicht moeten houden alleen voor 1 poes?
Geen optie. Wij zijn er ook nog, en ik zie mijzelf niet in een huis opgesloten ziten, k vind de winter al lang genoeg, en s winters kook ik ook met de keukendeur wijd open.
Gewoon binnenkort laten helpen, ze is nu 6 enhalve maand.
Ik heb ook niet gekozen voor een binnenkat, dan had ik geen kat genomen.
Ik heb ook nog andere beesten buiten, kippen, konijn, die lopen allemaal los, en juist ter muizenbestreiding heb ik een kat genomen, en niet voor binnen als knuffelkat of zo. Overdags zijn de honden ook buiten, die zijn alleen s avonds laat en snachts binnen. Of als het vriest.
Nee, ieder dier heeft hier zo zijn of haar taak, behalve het konijn, die is aan komen lopen..........
Maar om met z'n allen nou je deuren dicht te houden en binnen te gaan zitten alleen voor een poes, nee....... dan had ik geen poes genomen. k Ben zelf ook een buitenmens, k word spaansbenauwd als alle deuren dicht zijn, zelfs al is het fris.......

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 sep 2005 21:07

babousjka schreef:pfff, een beetje de discussie gevolgd over de poes...die nog niet eens zwanger is!

Een poes is net zo goed een schepsel van de Here.
En het kan nooit kwaad om vooraf te bedenken en met mensen er over te praten wat je zal gaan doen.
Mijn geloof is dat wij zorgvuldig moeten omgaan met alles wat God geschapen heeft, dus ook met een poes of een hond of een geit.
Want alles wat God geschapen heeft is goed, alles heeft Hij met een doel geschapen, en het is niet aan de mens om onzorgvuldig overal mee om te gaan. Okee, we hoeven ze ook weer niet overdreven te verwennen, dat schiet weer de andere kant op (die neiging heb ik nog al eens, met hondenstaafjes, knabbeltjes, etc voor die beestenboel bij ons, das ook niet goed, weet ik wel )

Terug naar “Archief”