Genegenheid laten merken aan vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 aug 2005 15:19

spacy schreef:
Erg leuk te lezen hoe er meer zijn die zich ergeren aan de 'verplichte?' 3x zoenen btw :)

ooh ik heb daar zooooooooooooooon hekel aan he.. mn schoonfamilie is altijd zo kusserig... komen ze.. van allemaal 3 kussen.. gaan ze half uur later misschien weg.. weer kussen.. ooh ik heb er zo'n hekel aan.. maar ja wat kun je er aan doen om er onder uit te komen :wink: :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 aug 2005 15:20

Zorg ervoor dat je huid er uit ziet alsof je een huidziekte hebt :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Pauline

Berichtdoor Pauline » 04 aug 2005 15:29

in frankrijk op vakantie, als nederlander in een frans gezin.
en die kleffen wat af hoor. 2 tot 4 zoenen als groet, en als ze weg gaan ook weer 1 of 2. dus dat zijn 3 tot 6 zoenen per persoon en in een vakantie kom je veel fransen tegen.
dat was ik vorig jaar toch wel een beetje zat hoor.
dit jaar was het hetzelfde liedje maar toen was ik niet bij fransen thuis en dat was wat zoenen betreft wel prettig aangezien het iets minder vaak hoefde.. nog maar een stuk of 10 mensen per dag..
xxx

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 aug 2005 16:59

Tja die 3 zoenen...tis me wat!
Ik vind het op zich niet erg....!!
Maar soms vind ik het bar vervelend!! :D

Maar het heeft meestal wel wat!
Ik doe bij veel vriendinnen 1 zoen op de wang!
En een knuffel!!
Ik ben wel een voorstander om mensen waardering te geven voor wie ze zijn! En door een beetje genegenheid, een lief smsje, een knuffeltje, een complimentje, 3 zoenen of iets van: Ik hou van jou! Is fijn om te geven! En om te horen..vandaar!! Ik ben blij met de mensen om me heen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Pauline

Berichtdoor Pauline » 06 aug 2005 21:51

eigelijk doe ik niets bij vrienden behalve hoi en hoe issie zeggen.
op 1 na ongeveer. die geef ik een knuffel of een kus.
en die andere geef ik 3 kussen, maar die staat wat verderaf ofzo.. dan is t wat officieler.
xxx

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2005 18:12

Hmm...ff iets wat hierbij hoort

Als je verkering hebt, vind je dat je dan nog steeds mensen van het andere geslacht kunt knuffelen enzo?

Toen ik een jaar terug verkering had vond ik heel sterk dat dan niet meer mocht. Dat belemmerde mij heel erg.
TOen het uitging ben ik lkkr weer mezelf geworden.
Nu heb ik weer vekering met n ander :wink: en we hadden het dr over, en hij vond wel dat je gewoon nog steeds een avondje met een andere vriend af kunt spreken, als meisje zijnde of andersom, was ik het van harte mee eens!

Maar een knuffel ofzo geven aan een andere vriend, kan dat denken jullie?

Ben wel benieuwd naar reacties :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 aug 2005 18:20

Hm...wat versta je onder een knuffel?
Ik had zelf toen in mijn relatie er geen behoefte aan om andere jongens te knuffelen.
Vind het er altijd een beetje vaag uitzien als iemand een ander knuffelt die al een relatie heeft (een man een vrouw of vrouw een man)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2005 18:42

marina87 schreef:Hm...wat versta je onder een knuffel?
Ik had zelf toen in mijn relatie er geen behoefte aan om andere jongens te knuffelen.
Vind het er altijd een beetje vaag uitzien als iemand een ander knuffelt die al een relatie heeft (een man een vrouw of vrouw een man)

Hmm...ik gaf een hele goeie vriend van mij altijd een knuffel, evenals mijn vriendinnen. Ik zie hem meer als broertje dan als iemand van het andere geslacht waar je niks mee hebt eigenlijk...
Maargoed, ik denk dat ik het nu liever niet meer doe omdat ik het ook niet super zou vinden als hij dat bij andere meiden deed. Al weet ik dan wel dat het gewoon uit vrienschap is, niet uit meer, maargoed, het voelt idd een b eetje vreemd...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 aug 2005 23:04

MissF schreef:

Hmm...ik gaf een hele goeie vriend van mij altijd een knuffel, evenals mijn vriendinnen. Ik zie hem meer als broertje dan als iemand van het andere geslacht waar je niks mee hebt eigenlijk...
Maargoed, ik denk dat ik het nu liever niet meer doe omdat ik het ook niet super zou vinden als hij dat bij andere meiden deed. Al weet ik dan wel dat het gewoon uit vrienschap is, niet uit meer, maargoed, het voelt idd een b eetje vreemd...

Bij 'gewone' vrienden ben ik me op de een of andere manier niet echt bewust van hun geslacht. Een vriendin behandel ik net zo als een vriend en viceversa. Ben zelf trouwens niet zo lichamelijk ingesteld.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

lltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lltje » 22 sep 2005 23:01

Pfoei, ik geloof dat ik vrij... koelachtig ben, als ik dit zo lees.

M`n allerbeste vriendin krijgt soms es een flinke knuf, of ik zeg gewoon op een één of andere vreemde manier HVJ. Verder slaan ik es een arm om mn vriendinnen heen, maar echt knuffellen doen we weinig.

Maar ik weet wel: als het nodig is, als ik verdriet heb, kan ik altijd bij ze terecht en zullen ze me zeker te weten troosten (met een omhelzing).

Jongens geef ik hoogstens op een verjaardag 3 zoenen, nog lang niet altijd....

btj koel, maar, é....
Het is net zo moeilijk om te horen zonder oren, adem te halen zonder longen als om christelijk te zijn zonder de Geest van God in je hart.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2005 07:16

hoezo beetje koel?

ik lees dit ook met verbazing...........

als je iets met woorden niet kan leten merken, misschien dat ik er dan nog eens over na ga denken.........

misschien wel handig om te weten voor al die knuffelige mensen hier: er zijn ook zeker mensen die dat niet op prijs stellen, vooral in onze multi-culti samenleving iets om rekening mee te houden!

tweetie

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 23 sep 2005 13:21

tweetietwee schreef:misschien wel handig om te weten voor al die knuffelige mensen hier: er zijn ook zeker mensen die dat niet op prijs stellen, vooral in onze multi-culti samenleving iets om rekening mee te houden!

strak plan tweetietwee!! 8)

*hangt bordje om: =; blijf van men lijf =;
:wink:
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 23 sep 2005 16:10

lltje schreef:Pfoei, ik geloof dat ik vrij... koelachtig ben, als ik dit zo lees.
O, nou, dan moet ik wel afgrijselijk koel zijn, want ik knuffel m'n vrienden/vriendinnen nooit, alleen bij hoge uitzonderingen. En ik word het liefst zelf ook niet geknuffeld, behalve als ik zelf huilerig ben, maar dat ben ik zelden.
't Geeft ook niet, ik heb niet het idee dat ik daardoor wat mis ofzo, ik ben sowieso niet zo dol op begroetingen door nogal lichamelijk ingestelde mensen. :P
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Romy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Romy » 23 sep 2005 19:43

MissF schreef:

Je krijgt er vaak misverstanden door, die nogal pijnlijk kunnen zijn... De relatie van mijn beste vriend, soort broer voor me, is daarop stuk gelopen. Ze vond het vreselijk dat hij mij knuffelde als hij me zag, of als ze uit gingen: dan kocht hij iets voor me. Ze ergerde zich eraan, ergens begrijp ik dat wel. Ik heb hem in de tijd ontweken, wilde niet dat zijn relatie daardoor kapot ging. Maar op een gegeven moment had hij dat door en kwam me ophalen, toen ze dat hoorde ging ze door het lint. Ik voelde me toen schuldig. Heel schuldig... omdat ik haar wel begreep...
Ik maak geen fouten... Ik beperk met tot blunders ;-)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 24 sep 2005 08:49

Hmmm.. dat is bij ieder persoon toch wel weer verschillend. Ik ben een enorm knuffelbeest (en dat weten ze) maar ik krijg ze nooit :cry: hehe.. jawel hoor, van tijd tot tijd geven we elkaar allemaal een dikke hug en dat vind ik heerlijk. Een schouderklopje hoort er ook bij. Ook hebben we dikke gesprekken tot in het midden van de nacht en dan merk je dat onderlinge vriendschappen gewoon unbreakable zijn. En omdat de meeste getrouwd zijn / kinderen hebben zou ik voor geen goud deze vriendschappen willen missen en er daarom is er tussenkomen gewoon niet bij! En dat vind ik niet eens erg ook! En hoe close ik met sommige ben, dit blijft gewoon vriendschap.

Ik hoef ze maar te bellen en ze staan er voor me! En andersom trouwens ook.. :) Prachtig!!! :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”