hoe vaak contact?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 19 sep 2005 15:56

wie weet :wink:
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 19 sep 2005 16:08

MissF schreef:Puuuh, hoe langer verkering hoe vaker contact, is dat n bestaande uitdrukking ? :D
Wij zien elkaar erg veel. Al is dat ook een aantal avonden in combinatie met een kerkelijke activiteit hoor, of een enkele dag maar 5 minuutjes ofzo.
Maar toch, we zien elkaar bijna elke dag. En als we elkaar een dagje niet zien dan bellen we standaard.
Misschien komt daar ooit nog eens verandering in, maar wat wij wel daardoor leren: het elkaar leren kennen, geestelijk en lichamelijk gaat een heel stuk sneller dan bij stelletjes die elkaar alleen in het weekend zien.

he, hier moest ik nog even op reageren. wij zagen elkaar in het begin elke dag en als we elkaar niet zagen waren we aan t smsen. maar nu zien we elkaar veel minder en straks natuurlijk helemaal niet. maar dat zegt nog niks over of we elkaar sneller leren kennen dan stelletjes die elkaar vaker zien dan in het weekend. als je minder bij elkaar bent ga je de tijd die je hebt extra waarderen. (mijn mening iig) en je hoeft echt niet t hele weekend serieus te praten, gewoon lekker niks doen is ook heel erg fijn. ik vind t niet leuk dat ik hem zo weinig zie, maar het is nu even niet anders en de tijd die we hebben waardeer ik zeer.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2005 18:39

esra schreef:
MissF schreef:Puuuh, hoe langer verkering hoe vaker contact, is dat n bestaande uitdrukking ? :D
Wij zien elkaar erg veel. Al is dat ook een aantal avonden in combinatie met een kerkelijke activiteit hoor, of een enkele dag maar 5 minuutjes ofzo.
Maar toch, we zien elkaar bijna elke dag. En als we elkaar een dagje niet zien dan bellen we standaard.
Misschien komt daar ooit nog eens verandering in, maar wat wij wel daardoor leren: het elkaar leren kennen, geestelijk en lichamelijk gaat een heel stuk sneller dan bij stelletjes die elkaar alleen in het weekend zien.

he, hier moest ik nog even op reageren. wij zagen elkaar in het begin elke dag en als we elkaar niet zagen waren we aan t smsen. maar nu zien we elkaar veel minder en straks natuurlijk helemaal niet. maar dat zegt nog niks over of we elkaar sneller leren kennen dan stelletjes die elkaar vaker zien dan in het weekend. als je minder bij elkaar bent ga je de tijd die je hebt extra waarderen. (mijn mening iig) en je hoeft echt niet t hele weekend serieus te praten, gewoon lekker niks doen is ook heel erg fijn. ik vind t niet leuk dat ik hem zo weinig zie, maar het is nu even niet anders en de tijd die we hebben waardeer ik zeer.

Ja idd, dat kan ook heel goed.
Wij zien elkaar ook amper een avond in de week echt samen, zonder mensen om ons heen ofzo, en zonder verplichtingen. Maar wij merken wel dat alles een stuk sneller gaat dan bijv bij mijn zus en a.s. zwager die elkaar echt alleen de weekenden zagen...

Maar dat hoeft idd lang niet bij iedereen te zijn :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 sep 2005 19:49

Dat je sneller gaat hoeft niet perse te komen doordat jullie elkaar meer zien. Het is per stel verschillend hoe snel alles gaat.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 sep 2005 14:09

dat is natuurlijk zo, maar het is waar, als je elkaar veel ziet dan zul je meer praten (face to face) en elkaar dus ok ietsje sneller leren kennen.

je hebt zelf gezegt dat wij straks echt weer aan elkaar moeten wennen als ik weer terug ben. want dan hebben we elkaar 7 maanden niet gezien. en zien is heel belangrijk.
Afbeelding

Marike..
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marike.. » 23 sep 2005 14:15

yvonne schreef:Elke dag msnen óf mail en natuurlijk elke dag wel een paar smsjes en zo ongeveer om de dag bellen... zo deden wij het dan...

psies..Me too..
had eerst drie maanden verk..3x gezien in 3 maanden..toen 3 maanden uit,en nu weer aan..heel vaag mjah..
Jacques..IK HOU VAN JE!! :)

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 28 sep 2005 09:41

Hoe vaak je bij elkaar bent, hangt volgens mij nogal van de situatiie af (leeftijd, afstand, zit je bij elkaar op school o.i.d.) en de duur van de verkering.
Toen wij net verkering hadden, gingen wij alleen op vrijdagavond naar elkaar toe, omdat wij het wat rustig aan wilden houden (we waren 14 en 15 toen we verkering kregen en wij hadden nogal wat jaartjes te gaan voor het trouwen). Daarnaast oefende mijn vriendin dinsdags op een zangkoor waar ik organist van was, waardoor we elkaar dan ook zagen. Geleidelijk aan kwam de zaterdagavond erbij, de zondagavond, zondagmiddag, en nu zien we elkaar bijna dagelijks (sowieso zondag kerk, dinsdag catechisatie, woensdag extra kerkdienst, en standaard vrijdag en zaterdag).
Nu we met voorbereidingen voor ons huis en voor trouwen bezig zijn, hebben we ook nogal eens wat te regelen. Gelukkig woont ze op 5 minuten fietsafstand van mij.
Als we elkaar toch een dagje niet zien sms'en of bellen we meestal wel.
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2005 12:21

Borkdude komt na dik 3 jaar veel reizen eindelijk bij mij in de buurt wonen, dat zal wennen worden! Maar wel handig dattie dan ook doordeweeks een keertje voor me kan koken :-D Overigens denk ik dat we hierdoor niet veel meer contact zullen hebben, 's avonds heb je toch vaak dingen te doen waardoor je geen tijd hebt om bij elkaar te bankhangen.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 28 sep 2005 12:45

Lalage schreef:Borkdude komt na dik 3 jaar veel reizen eindelijk bij mij in de buurt wonen, dat zal wennen worden! Maar wel handig dattie dan ook doordeweeks een keertje voor me kan koken :-D Overigens denk ik dat we hierdoor niet veel meer contact zullen hebben, 's avonds heb je toch vaak dingen te doen waardoor je geen tijd hebt om bij elkaar te bankhangen.

wij kwamen na twee jaar ook dichter bij elkaar te wonen,welk een leuk gevoel, maar inderdaad ben je doordeweek allebei met andere dingen druk... wij zagen elkaar vooral in het weekend.
Maar weetje wat welhandig is lalage, als je zomaar zin hebt om samen iets leuks te gaan doen door de week (zit je tenminste niet 100 km bij elkaar vandaan) of als je echt een gezamelijke verplichting hebt..
komttie heeel dichtbij wonen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2005 14:38

Nou best wel dichtbij, *checkt www.9292ov.nl* het duurt 3 kwartier met twee metro's, maar op de fiets kan je er ook vast wel heen.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 07 okt 2005 07:25

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 07 okt 2005 07:29

Ik kan geen hele week zonder haar. Dat wordt me echt teveel. Bellen gebeurd niet vaak i.v.m. de kosten. (ik kreeg op m'n kop van m'n ouders) Maar via de sms en via RefoWeb onderhouden we dagelijks contact.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 07 okt 2005 11:37

Vanavond zie ik Esra weer :8>

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 07 okt 2005 11:40

tja bij is het bijna dagelijks... aan het worden.. :8>
Laat je leiden door Hem!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 okt 2005 11:45

Arco schreef:Ik kan geen hele week zonder haar. Dat wordt me echt teveel. Bellen gebeurd niet vaak i.v.m. de kosten. (ik kreeg op m'n kop van m'n ouders) Maar via de sms en via RefoWeb onderhouden we dagelijks contact.

Telfort samen bellen -> ideaal!!

Terug naar “Archief”