Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 sep 2005 16:00

jan10e schreef:Ik werk nu bij Philadelphia in de gehandicaptenzorg.. Best n pittig groepje.. Nu ookeen nieuwe bwoner met agressie. En t ene moment gaat het supe goed! en t volgende moment ist mis!! Best moeilijk om dat goed te reageren daar op.. Maar wel super intressant!! De andere bewoners izjn bij mij EN doof EN blind.. Du heel veel structuur en begeleiding...

daar heb ik ook nog is 2 jaren ofzo gewerkt!

klinkt goed!!

En lammetje jouw nieuwe werk plek klinkt ook super interessant, wel jammer dat je daardoor de meeting miste!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 13 sep 2005 11:28

hey allemaal,

Zoals julie zien ben ik vrij nieuw hier. IN de zorg ben ik ietsje minder nieuw. Ben bjna afgestuurd hbo v dus niveau 5. Leuk om dit topic te lezen. Leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de zorg. WEl jammer dat er niet meer mannen de zorg in gaan. ZOu me bijna beetje eenzaam voelen als man in de verpleging. Dus mijnmoto meer mannen in de verpleging wordt het gezelliger van en de zorg misschien ok wel anders?!

groet en werkse en voral veel plezier

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 13 sep 2005 11:52

ik denk dat ze meer de decanen van school onder handen moeten nemen verpleeg24! Bij ons zouden er namelijk 2 jongens als ambulancebroeder aan de slag willen (VMBO) maar die zijn omgepraat om techniek te gaan doen! :x

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 13 sep 2005 15:42

dat is wel heel stom ja. Ik moet zeggen in het eerste jaar begonnen we ok met 7 jongens maar zijn er 5 afgevalen. Werd ook wel meer druk op je gelegd en heel erg in de gaten gehouden wat niet altijd positief uitwerkte. scholen zouden daarmeer oog voor meoten hebben.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 sep 2005 09:35

verpleeg24 schreef:dat is wel heel stom ja. Ik moet zeggen in het eerste jaar begonnen we ok met 7 jongens maar zijn er 5 afgevalen. Werd ook wel meer druk op je gelegd en heel erg in de gaten gehouden wat niet altijd positief uitwerkte. scholen zouden daarmeer oog voor meoten hebben.

Ik heb 3 jongens in de klas en die vinden het ook super leuk en die gaan het ook echt halen hoor!!!
Maar in de psychiatrie is het toch wel anders dan in een algemeen ziekenhuis, ik heb ook heel veel mannen als collega, misschien wel meer dan vrouwen.... :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2005 09:45

bij ons werken ook mannen. In mijn eigen team maar 1, maar op moment ook een jongen die stage loopt.
Verder werken de mannen bij ons vooral op de groepen waar bewoners wonen die hele erge gedragsproblemen hebben

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 14 sep 2005 10:57

verpleeg24 schreef:hey allemaal,

Zoals julie zien ben ik vrij nieuw hier. IN de zorg ben ik ietsje minder nieuw. Ben bjna afgestuurd hbo v dus niveau 5. Leuk om dit topic te lezen. Leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de zorg. WEl jammer dat er niet meer mannen de zorg in gaan. ZOu me bijna beetje eenzaam voelen als man in de verpleging. Dus mijnmoto meer mannen in de verpleging wordt het gezelliger van en de zorg misschien ok wel anders?!

groet en werkse en voral veel plezier

Ik werk ook in de zorg, alleen dan wel als instellingskok.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 14 sep 2005 22:44

mannelijke collega's zijn zooo ideaal :wink:
ze zijn sterker, dwingen meer respect af enzo :P maar ff serieus vin t echt super dat er mannen zijn die t werk doen!!! heb geloof ik 6 jongens in mn jaar zitten hopelijk blijven die t ook doen! :)
PaSaP Hoogh!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 sep 2005 22:50

aan het begin van de opleiding zat er 1 jongen bij mij in de klas, di ehad het snel weer bekeken... met een half jaar ofzo
maar dat was zijn eigen schuld... en hij was totaal geen type voor de zorg...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2005 22:53

linde schreef:mannelijke collega's zijn zooo ideaal :wink:
ze zijn sterker, dwingen meer respect af enzo :P

dat gaat niet altijd op.
Op de groep waar ik werk en ook op die waar ik wel is inval zijn er ook bewoners die juist moeilijker met een man om kunnen gaan dan met een vrouw als begeleid(st)er. De meeste kerels hebben het echt pittig.

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 15 sep 2005 07:17

janneke4 schreef:hey! ik ga nu naar 5 vwo en wil na deze opleiding ook de zorg in! het lijkt me zo geweldig om met mensen om te gaan en als ik jullie verhalen lees, is het ook heel gevarieerd werk! studeert hier iemand medicijnen?is dast een leuke studie? ik heb gehoord dat het heel zwaar is, maar ik ben er wel over aan het nadenken...

succes allemaal met jullie patienten :wink:

hoi allemaal!

idd wat leuk dat jullie zo enthousiast over de zorg zijn! Ik ben latijd zo blij met lieve en enthousiaste verpleging als ik weer eens op een nieuwe afdeling kom en weer niks weet hoe het allemaal gaat (ze zetten ons ongeveer elke 6 weken op een andere afdeling)
Janneke, ik studeer idd medicijnen en ik kan het je 100% aanraden!! Is dat een leuke studie vraag je, nou, kom eens kijken op een open dag ofzo, het is namelijk geweldig!! Het is niet zwaar, het is alleen een beetje volhouden, maar bij mij gaat dat vanzelf. Iedereen is heel gemotiveerd, helaas steeds minder mannen,maar dat komt omdat het voor vrouwen steeds leuker word omte doen! Van mijn eerste groepje van 12 mensen zitten er nu nog 11 bij mij en die vinden het allemaal even tof!
Als je meer wilt weten, hoor ik het wel! Ik kan er nog wel even over doorpraten...

co-ass

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 16 sep 2005 09:41

ha mensen, wat leuk om iedereen s reactie en verhaal te lezen! Ik werk nu op afdeling oncologie en tis super!!!! Maar ook supertrieste dingen! Bij mij op afdeling heb ik tnt zeker zo'n 8 kerels rond zien lopen, dus lekker veel mannelijke collega's d:)b !!
Je kan met zo ontzetten weinig, zo heel veel doen! Ik had n vrouw dr hand beet gehouden toen ze een biopsie in een bult in dr hals kreeg. Die bult had ze al een week ontzettend veel pijn aan, en toen die arts er in ging zitten peuren werd dat er niet beter op, en ze hield zich lekker dapper! Dus ik na afloop die trillende kin en stijf gesloten ogen bekeken, aaide dr ff over t hoofd. Zei ze: "oh ik geloof dat ik eventjes moet huilen, maar ik dacht dat ik dat niet kon, want dat heb ik in geen jaren gedaan..."Ze hield mn hand stijf vast, ik ging gewoon bij dr zitten en streek over dr hoofd. Toen heeft ze ff gehuild. En op eens tuimelde ik over dr heen omdat ze me een ruk gaf, plantte een zoen op mn wang, en zei: "je ben een lieverd!!" En als ik nu binnenkom heeft ze het er iedere keer over hoe lief ik wel niet zou wezen (goed voor je ego :wink: ), maar als ik daar dan over na denk, wat heb ik eigenlijk gedaan? Zo weinig, en dat zoveel dankbaarheid!!! Daar doe ik het voor!!!!
Psalm 25:2 (ber.)

verpleeg24
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verpleeg24 » 17 sep 2005 10:09

Leuk om te horen dat er tochnog wel een aantal mannen in de zorg werken.
ZIe je nu ook nog echt verschillen in de verzorging bij een mannelijk verpleegkundige?
COass ik moet dus toch overwegen om nog door te gaan studeren. KAn wel in korter traject geloof ik. Weetniet echtof dat watvor mij is. voel me niet zo arts. te weinig tijd voor patienten dan. ZIt meer te denken om danover aantal jaaar nurse practisioner te worden of zoiets. maar zal er nogeens over denken en er een open dag aan wagen. maar ben opzich al te vreden als vpk.

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 17 sep 2005 12:11

verpleeg24 schreef:Leuk om te horen dat er tochnog wel een aantal mannen in de zorg werken.
ZIe je nu ook nog echt verschillen in de verzorging bij een mannelijk verpleegkundige?
COass ik moet dus toch overwegen om nog door te gaan studeren. KAn wel in korter traject geloof ik. Weetniet echtof dat watvor mij is. voel me niet zo arts. te weinig tijd voor patienten dan. ZIt meer te denken om danover aantal jaaar nurse practisioner te worden of zoiets. maar zal er nogeens over denken en er een open dag aan wagen. maar ben opzich al te vreden als vpk.

kan zeker, maar ik geloof dat je daarvoor vwo natuur en scheikunde nodig hebt, er zijn er veel die het doen hoor! (worden heel goede artsen, over het algemeen!) In utrecht kan het in 4 jaar, kijk op umcutrecht.nl onder summa.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 27 sep 2005 19:36

Ey wat leuk, nog een geneeskundestudent :)

Terug naar “Archief”