Traditie.....Geloof......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 mei 2003 13:06

ik moet bekennen dat ik vandaag gewoon aan het werk ben :oops:

speciale dagen om iets te gedenken zeggen mij nog maar heel weinig.

KAMI no kodomo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor KAMI no kodomo » 29 mei 2003 13:30

ik heb een dead line die staat op maandag om 7uur. dus als ik niet snachts wil werken moet ik vandaag ook werken...
Press SPACEBAR once to quit or twice to save changes
Saviour Machine 2002 DVD demo

Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 29 mei 2003 13:31

als jullie nu ook nog dat schuldgevoel kunnen overwinnen is er helemáál niets meer aan de hand.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 mei 2003 13:44

ik heb absoluut geen schuldgevoel! Anders zou ik er namelijk wel wat aan doen.

KAMI no kodomo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor KAMI no kodomo » 29 mei 2003 13:54

joris schreef:als jullie nu ook nog dat schuldgevoel kunnen overwinnen
hoe kan ik iets overwinnen dat er niet is?
Press SPACEBAR once to quit or twice to save changes

Saviour Machine 2002 DVD demo

Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 29 mei 2003 15:15

jaja, surfer moet het 'bekennen' dat doe je altijd als je schuldig voelt. Kymono had ook een alternatief bedacht.

jongens, het ga je goed. Het maakt mij werkelijk waar niet uit.

Ik doe vandaag niets om dat ik vrij ben. Dus ik zit af en toe hiero achter de compu maar het grootste gedeelte van de dag zit ik in mijn blote bast in de zon. Lekkuh!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 mei 2003 15:18

jaja, surfer moet het 'bekennen' dat doe je altijd als je schuldig voelt.

joris, ik durf eerlijk toe te geven als ik me ergens schuldig over voel. Dus, eh.. niet zo aanmatigend aub.

joris

Berichtdoor joris » 29 mei 2003 15:22

surfer schreef:
jaja, surfer moet het 'bekennen' dat doe je altijd als je schuldig voelt.

joris, ik durf eerlijk toe te geven als ik me ergens schuldig over voel. Dus, eh.. niet zo aanmatigend aub.

oke broeder surfer, ik voel me schuldig. vergeef mij mijn aanmatigende reacties.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 mei 2003 15:24

:)

ik gebruik mijn tijd goed momenteel.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 mei 2003 20:50

Ik denk dat als je als skater of punker een ander wil aanhangen dan Christus. Dat laat je tenminste wel zien aan de buitenkant. En dat is wel wat wij zien.

Wat een ongelofelijke onzin. Maar zulke onzin hoor ik helaas wat te vaak. Het gaat ten eerste helemaal niet om de buitenkant. Jezus kijkt toch helemaal niet naar een wijde broek? Hij kijkt naar hoe je je gedraagd, of je een wedergeboren christen bent. Of dat nu met een wijde broek en spikes is of niet... Je laat niet zien d.m.v. de buitenkant dat je een ander wilt aanhangen. Punkers hangen echt niet een of andere punkgod aan hoor... Als je dat denkt ben je wel erg onbekend met de buitenwereld.

Als je Hem volgt dan ga je dat laten zien. En niet om te shockeren er dan anders uit gaan zien omdat je denkt dat het eindelijk jezelf is.

Het doel van veel (chr.) punkers is niet het shockeren van mensen hoor.

Want dat is dus niet zo, je kleed je graag als een bepaalde groepering dus ben je nog steeds niet jezelf.

Jezelf wezen en het behoren tot een bepaalde groep heeft eigenlijk niet zo gek veel met elkaar te maken. Je kleedt je op een bepaalde manier omdat je je daar lekker bij voelt. Omdat je je goed voelt, je voelt je jezelf. Dan maakt het niet uit of je dus bij en groep hoort. (Ten diepste wil iedereen bij een groep horen, en vaak komen daar wel bepaalde gewoontes bij kijken ja en kleedstijlen, maar so what??)

Misschien kleed een skater zich wel als skater, omdat ie van skaten houdt en een punker als punker omdat ie van punk muziek houdt, en willen ze uitdragen dat dat goed te combineren is met de liefde voor God, omdat die niet verbiedt om van punkmuziek of van skaten te houden ...

Goede uitspraak groenrondballetje

Maar...... je mag niet blijven zoals je bent, en gelukkig zorgt Hij daar ook Zelf wel voor.

Maar dat veranderen heeft niets met je uiterlijk te maken. Je kunt als punker of gothic (andere discussie :D) ook een kind van god zijn!

Ben het ook wel eens met wat Maranatha eens.

Nog sterker... je zult niet blijven zoals je bent.

Leg dan eens uit hoe?

En dat wil je laten zien door niet mee te doen met groeperingen die door bepaalde kleding laten zien dat ze daarvan zijn. Dan wil je toch laten zien dat je van Christus bent! Ik veroordeel niemand, maar geef aan dat het wel te maken heeft met wie je wil volgen. Christus of .............. En het Gij geheel anders gaat hier zeker op.

Wat is geheel anders? Uiterlijkheden hebben niets te maken met gij geheel anders. Het gaat om gedrag. Je moet geheel anders gedragen dan de wereld. Maar ik vind in de Bijbel geen kledingscodes. Wel gedragscodes. Er waren wel kledingcodes, maar die golden voor die cultuur/samenleving. Waarom nu niet? De huidige kledingcodes zijn niet meer verbonden met zonden zoals toen. (zoals in zestiger jaren broeken dragen verbonden was met feminisme, dat is nu achterhaald, klopt niet meer).

Daarna komt de buitenkant.

Leg uit, waarom?

G.d

Waarom zeg je geen God? Joods geloof?

Ik kan me ook wel voorstellen hoe Maranatha zich voelt. (Op christenen en kerken e.d. uitgekeken...) Ik voel me vaak ook zo..

[/i]

joris

Berichtdoor joris » 29 mei 2003 20:55

en toch denk ik dat je wel beetje moet opletten. Soms zijn er wel invloeden die niet van deze wereld zijn. En veel tieners zijn daar niet gevoelig voor en halen dan onbewust occulte toestanden in huis. Vraag me niet naar het hoe en waarom, maar sommige mensen komen niet lekker over als ik er langs loop.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 30 mei 2003 15:23

kurtyo schreef:
Maar...... je mag niet blijven zoals je bent, en gelukkig zorgt Hij daar ook Zelf wel voor.

Maar dat veranderen heeft niets met je uiterlijk te maken. Je kunt als punker of gothic (andere discussie :D) ook een kind van god zijn!

Mee eens! Ik had het over de binnenkant. :)

kurtyo schreef:
Nog sterker... je zult niet blijven zoals je bent.

Leg dan eens uit hoe?

Als je je naar G.d toewendt zul je merken dat er dingen gaan veranderen in je leven. b.v. je krijgt meer geduld, meer vergevingsgezindheid enz. Hoe dat gaat weet G.d alleen.

kurtyo schreef:
Daarna komt de buitenkant.

Leg uit, waarom?

Dit was licht spottend bedoelt omdat ik denk, dat m'n binnenkant mijn leven lang niet zo volmaakt zal zijn, dat het voor G.d acceptabel is, en ik dus nooooit aan de buitenkant zal toekomen. :) (Omdat ik dat ook niet belangrijk vind.)

kurtyo schreef:
G.d

Waarom zeg je geen God? Joods geloof?

Dit heb ik van messiasbelijdende joden overgenomen ja, vanwege de eerbied voor Zijn Naam, ook al is dit niet Zijn oorspronkelijke Naam.
Zo wil ik ook de Naam van Jezus voortaan als Yeshua uitspreken.
De Naam Jezus wordt mij te vaak als stopwoord gebruikt.

Verder nog een uitspraak over traditie, want daar ging het om:

Traditie krijgt een functie dààr, waar het denken dood is.

Waar ik hem vandaan heb weet ik niet meer, misschien wel ergens van dit forum :lol:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jun 2003 22:58

en toch denk ik dat je wel beetje moet opletten. Soms zijn er wel invloeden die niet van deze wereld zijn. En veel tieners zijn daar niet gevoelig voor en halen dan onbewust occulte toestanden in huis. Vraag me niet naar het hoe en waarom, maar sommige mensen komen niet lekker over als ik er langs loop.

Dat ligt meer aan de mensen dan aan de stijl..

Mee eens! Ik had het over de binnenkant.

Gelukkig ;)

Als je je naar G.d toewendt zul je merken dat er dingen gaan veranderen in je leven. b.v. je krijgt meer geduld, meer vergevingsgezindheid enz. Hoe dat gaat weet G.d alleen.

Natuurlijk veranderen er dingen. Maar dat heeft niet veel met je uiterlijk te maken toch? (Ik vind in ieder geval van niet)

Dit heb ik van messiasbelijdende joden overgenomen ja

Is mooi, klinkt goed en is weer wat anders ;) Kan zeker geen kwaad.

everlastingman
Mineur
Mineur

Traditie

Berichtdoor everlastingman » 05 jun 2003 21:01

DfTg schreef:Mensen, wij moeten Gode welgevallig zijn met traditie, is mijn mening. Hoe kun je nu zonder tradities op een juiste manier de Heer dienen?

Het punt is dat we zelfs met tradities de HEER niet op de juiste manier kunnen dienen. De vraag is dan ook; Wat versta je onder tradities?
De 10 geboden, de sacramenten of dingen als een hoedje op in de kerk?

Als je dingen loslaat, hoe kan dat dan leiden tot de hemelpoort?

Versta ik het goed? wil jij in de hemel komen door goede daden? Dan zou de hemel erg leeg zijn, denk ik. Niemand kan de wet volledig onderhouden want die loopt stuk op de menselijke natuur. Alleen het geloof in de Zoon van God die voor onze zonden gekruisigt is, en weer is opgestaan, kan leiden tot de hemelpoort.
Wat zegt de Bijbel over tradities:
Die regels lijken wel heel mooi en wijs, maar het is een zelfgemaakte godsdienst. Zij vragen heel wat vroomheid, vernedering en zelfkastijding. Zij zijn waardeloos en bevredigen alleen het gevoel van eigenwaarde. ( Collossenzen 2 : 23 )

Is niet het avondmaal de oudst ingestelde traditie, door Jezus zelf?

Een geloof zonder daden, aan de andere kant, leeft niet.
Vrienden, wij moeten ophouden te zeggen dat we van elkaar houden. Wij moeten echt van elkaar houden en dat moet uit onze daden blijken. ( 1 Joh. 3 : 18 )

Hoe kun je dat dan loslaten? Dat kan toch niet?

Het houden van de wetten is van toepassing op ons in dít leven, maar het zal ons nooit leiden tot de hemelpoort. En dat is nu waarom iedereen een verlosser nodig heeft. :idea:
Afbeelding

Terug naar “Archief”