speciale dagen om iets te gedenken zeggen mij nog maar heel weinig.
Moderator: Moderafo's
Ik denk dat als je als skater of punker een ander wil aanhangen dan Christus. Dat laat je tenminste wel zien aan de buitenkant. En dat is wel wat wij zien.
Als je Hem volgt dan ga je dat laten zien. En niet om te shockeren er dan anders uit gaan zien omdat je denkt dat het eindelijk jezelf is.
Want dat is dus niet zo, je kleed je graag als een bepaalde groepering dus ben je nog steeds niet jezelf.
Misschien kleed een skater zich wel als skater, omdat ie van skaten houdt en een punker als punker omdat ie van punk muziek houdt, en willen ze uitdragen dat dat goed te combineren is met de liefde voor God, omdat die niet verbiedt om van punkmuziek of van skaten te houden ...
Maar...... je mag niet blijven zoals je bent, en gelukkig zorgt Hij daar ook Zelf wel voor.
Nog sterker... je zult niet blijven zoals je bent.
En dat wil je laten zien door niet mee te doen met groeperingen die door bepaalde kleding laten zien dat ze daarvan zijn. Dan wil je toch laten zien dat je van Christus bent! Ik veroordeel niemand, maar geef aan dat het wel te maken heeft met wie je wil volgen. Christus of .............. En het Gij geheel anders gaat hier zeker op.
Daarna komt de buitenkant.
G.d
kurtyo schreef:Maar...... je mag niet blijven zoals je bent, en gelukkig zorgt Hij daar ook Zelf wel voor.
Maar dat veranderen heeft niets met je uiterlijk te maken. Je kunt als punker of gothic (andere discussie) ook een kind van god zijn!
kurtyo schreef:Nog sterker... je zult niet blijven zoals je bent.
Leg dan eens uit hoe?
kurtyo schreef:Daarna komt de buitenkant.
Leg uit, waarom?
kurtyo schreef:G.d
Waarom zeg je geen God? Joods geloof?
en toch denk ik dat je wel beetje moet opletten. Soms zijn er wel invloeden die niet van deze wereld zijn. En veel tieners zijn daar niet gevoelig voor en halen dan onbewust occulte toestanden in huis. Vraag me niet naar het hoe en waarom, maar sommige mensen komen niet lekker over als ik er langs loop.
Mee eens! Ik had het over de binnenkant.
Als je je naar G.d toewendt zul je merken dat er dingen gaan veranderen in je leven. b.v. je krijgt meer geduld, meer vergevingsgezindheid enz. Hoe dat gaat weet G.d alleen.
Dit heb ik van messiasbelijdende joden overgenomen ja
DfTg schreef:Mensen, wij moeten Gode welgevallig zijn met traditie, is mijn mening. Hoe kun je nu zonder tradities op een juiste manier de Heer dienen?
Als je dingen loslaat, hoe kan dat dan leiden tot de hemelpoort?
Is niet het avondmaal de oudst ingestelde traditie, door Jezus zelf?
Hoe kun je dat dan loslaten? Dat kan toch niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten