moeten we in nederland de doodstraf in voeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2005 07:48

Optimatus schreef:Hoe zit het met de uitvoering van die doodstraffen?
Is het een privé-aangelegenheid of mag er publiek bij?

In de meeste landen (behalve moslimlanden) is het een besloten gebeurtenis met getuigen erbij.

Optimatus schreef:
Wie gaat ze eigenlijk uitvoeren?

Een beul natuurlijk. :mrgreen:
Ik denk dat er vrijwilligers genoeg te vinden zijn voor zo'n baan.

Optimatus schreef:Mag er TV bij? Moet dat dan bij de publieke omroep of bij de commerciëlen? Ik zie het al helemaal voor me: Talpa Execution Live... en de kijker beslist hoe...

Zo pakten ze het in de middeleeuwen aan: uiteraard zonder tv, maar een executie werd toen vaak gezien als een vorm van volksvermaak. Een dagje uit voor het hele gezin met als hoogtepunt een geslaagde executie. :roll:
Laten we dat in onze "beschaafdere" (:^o :-oo ) tijd maar niet zo aanpakken, het is al erg genoeg zo.

Optimatus schreef:Zie je nou hoe lastig het is?

Nee. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 25 aug 2005 09:47

MrSokkie schreef:
Optimatus schreef:Hoe zit het met de uitvoering van die doodstraffen?
Is het een privé-aangelegenheid of mag er publiek bij?
Wie gaat ze eigenlijk uitvoeren?
Mag er TV bij? Moet dat dan bij de publieke omroep of bij de commerciëlen? Ik zie het al helemaal voor me: Talpa Execution Live... en de kijker beslist hoe...

Zie je nou hoe lastig het is?

Gewoon niet invoeren, die nonsens.

Bij Nederland 2 natuurlijk; misschien in een programma gemaakt door de grootste familie van nederland samen met de EO. Maken we er een spelshow van waarin kandidaten tegen elkaar strijden om uiteindelijk de executiemethode te bepalen. En als klapper een bekende nederlander die het uiteindelijke nekschok.. uuhh.. startschot mag geven. Uiteraard met een SMS-actie zodat het publiek mee kan doen a 50 cent per ontvangen berichtje. SMS GALG naar 0874 en win die nieuwe auto!!

Of nog beter, die jaarlijkse ellende van Domino D-Day; maar dan met de executie aan het eind; als alle steentjes vallen wordt de man/vrouw geëlectrocuteerd. Blijft het voor de kijkers ook spannend. Nog steeds wel met een SMS actie natuurlijk.

:D Meer iets voor Talpa eigenlijk...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2005 14:37

Talpa, RTL of SBS... het is een en al vermaak. Willen we dat de doodstraf een vermakelijk spelletje wordt? De Staatsdoden-op-een-rij-show?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 25 aug 2005 14:40

Eindelijk begin je een goed indee te krijgen vriend Opti! :D

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 27 aug 2005 20:49

mwa voor terroristen de doodstraf is nog niet zo'n heel gek idee. als die gasten na 30 jaar weer vrij komen gaan ze weer tereur plegen. die gasten willen tog naar hun 70 maagden toe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dus geef ze dan gelijk de doodsstraf

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 aug 2005 12:15

amigo schreef:mwa voor terroristen de doodstraf is nog niet zo'n heel gek idee. als die gasten na 30 jaar weer vrij komen gaan ze weer tereur plegen. die gasten willen toch naar hun 70 maagden toe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dus geef ze dan gelijk de doodstraf

Hoezo 30 jaar? Levenslang is in Nederland gewoon echt levenslang hoor. De enige manier waarop Mohammed B zijn cel zal verlaten is tussen 6 plankjes. (ik ga er maar even voor het gemak van uit dat ie geen gratie zal krijgen)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 aug 2005 16:14

MrSokkie schreef:
amigo schreef:mwa voor terroristen de doodstraf is nog niet zo'n heel gek idee. als die gasten na 30 jaar weer vrij komen gaan ze weer tereur plegen. die gasten willen toch naar hun 70 maagden toe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dus geef ze dan gelijk de doodstraf

Hoezo 30 jaar? Levenslang is in Nederland gewoon echt levenslang hoor. De enige manier waarop Mohammed B zijn cel zal verlaten is tussen 6 plankjes. (ik ga er maar even voor het gemak van uit dat ie geen gratie zal krijgen)

Ik heb me laten vertellen dat moslims in hun tulband worden begraven. In wezen is dat namelijk hun lijkzak (geen grapje).

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 aug 2005 17:19

Optimatus schreef:Ik heb me laten vertellen dat moslims in hun tulband worden begraven. In wezen is dat namelijk hun lijkzak (geen grapje).

Tulbanden? Moslims? Ik dacht dat dat de klederdracht van de Hindoe/Sikh was.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 aug 2005 19:57

Kijk maar eens naar een gemiddelde Afghaanse man. Die draagt een tulband.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 29 aug 2005 05:18

Optimatus schreef:Kijk maar eens naar een gemiddelde Afghaanse man. Die draagt een tulband.

Ja, maar dan is het weer meer een regionaal gebruik, dat die Afghaan dan toevallig een moslim is. Arafat hebben ze toch ook niet in zijn sjaal gerold toen ie ter aarde weg besteld?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2005 08:27

Nee, maar Arafat leefde dan ook niet traditioneel. Veel Arabieren die traditioneel leven, hebben een grote tulband of een ander soort laken op hun hoofd als lijkzak. Ik vind het een praktische traditie, zeker als je volgens je religie heel snel na het verscheiden ter aarde besteld moet worden...

Mozeven
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mozeven » 30 aug 2005 13:05

Optimatus schreef:Nee, maar Arafat leefde dan ook niet traditioneel. Veel Arabieren die traditioneel leven, hebben een grote tulband of een ander soort laken op hun hoofd als lijkzak. Ik vind het een praktische traditie, zeker als je volgens je religie heel snel na het verscheiden ter aarde besteld moet worden...
in feite heeft het heel weinig met moslims te maken. het feit dat ze hier in nederland door het overgrote deel van de moslima's gedragen worden is eigenlijk best vreemd, want in hun thuisland zijn die dingen zijn (vaak) bijna niet te vinden.
Zo zie je maar weer dat er een verschil is tussen de westerse en de niet-westerse moslims..
Hypocrites are worse than they think we are

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 sep 2005 11:16

wat ik hier lees vind ik werkelijk schandalig. hoe kun je als christen zo denken???? "moslims begraven worden in hun tulband, ze willen toch naar hun 70 maagden, enz enz" hoe kun je zo denigrerend praten over mensen. jezus heeft alle mensen lief. die moslim met die lijkzak op zijn hoofd kan wel nog nooit bereikt zijn door iemand die liefdevol naast hem gaat zitten en die hem verteld van de genade van onze lieve heer. we zijn allemaal gods kinderen en we hebben allemaal het recht om te leven. totdat je sterft heb je elke dag de kans om voor jezus te kiezen, wie je ook bent, waar je woont, wat je ook gedaan hebt. jezus dood geeft ons allemaal genade. wil je iemand de genade ontzeggen? maak hem dan dood. dan heeft diegene geen kans meer.

joh 3:16 "want alzo lief heeft god de wereld (en al haar mensen ZIJN creaties, ZIJN kinderen) gehad, dat hij zijn enige zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft."

wil je iemannd het eeuwige leven ontzeggen?

Mijn hart (en dat van de Heer) huilt omdat er mensen zijn die zo haten dat ze anderen (mensen die ze niet eens persoonlijk kennen) dood willen hebben. laat je leiden door de liefde van de Heer. als je je hart opent dan stroomt de liefde er zo naar binnen.

en dan nog iets, dat ben ik in dit topic nog niet tegengekomen ben. raar eigenlijk. want onze Here Jezus zelf zei het: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."

wie durft?
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 sep 2005 11:53

Ik zal geen stenen werpen omdat ik tegen de doodstraf ben, maar goed. Het gaat hier niet over het geloof van een moslim maar de uiting van hun geloof, sommige mensen vinden dat ouderwets dat mag.

(net als zoveel mensen moet lachen om in zwart geklede gereformeerden) daarbij maak je hun geloof niet belachelijk.. Jezus hield van iedereen, ja dat is waar, maar hij schuwd het ook nergens om zijn tegenstanders uit te maken voor adderengebroed, en tja sommige moslims kan ik niet anders noemen dan adderengebroed.

Jezus knuffelde niet iedereen hoor.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 sep 2005 12:29

ik weet zeker dat jezus in zijn hart iedereen lief had. en heeft. zelfs die moslims. je mag een daad veroordelen, maar nooit een mens. en je mag een daad bestraffen, maar nooit een mens.

de meesten (vergeef me als je het er niet mee eens bent) zijn het over abortus en euthanasie eens. we hebben niet de beschikking over leven en dood, dat heeft alleen de Heer.
Afbeelding

Terug naar “Archief”