snien schreef: Hm, ik neem t niet op voor Van Gelder van betreft de inhoud van zijn preken en al helemaal niet voor de slaapverwekkende manier waarop hij het brengt, maar dat neemt niet weg dat ik de houding van de wegblijvers heel erg afkeur. Ik vind dat de makkelijkste weg/weg van de minste weerstand. JUIST als je moeite met zo'n man heb is t gebed zo belangrijk. En niet alleen dat God hem de juiste woorden in zijn mond legt maar net zo goed gebed voor je eigen luisterhouding.
Hé Snien, wij hebben ds. van Gelder tijdje terug ook gehad in Goes. Hoe erg het vast ook is, maar bij elke les communicatie die ik krijg hoor ik: 70% van de aandacht komt door de uiterlijke presentatie. De ene dominee heeft nu eenmaal meer gaven dan andere wat betreft manier van brengen, maar als iets slaapverwekkend wordt gebracht, dan is het moeilijk hier echt aandachtig naar te luisten. Maar idd is het geen reden om weg te blijven. Het is i.i.g. wel duidelijk dat er tussen ger. gems een enorm verschil is.
Ik vraag me soms als ik rond kijk in kerk ook echt af of er nou veel mensen zijn die voor een dominee bidden. Ik denk dat dat heel erg tegenvalt. Het gebedsleven van het gros van de mensen in de ger. gem. (ok, hou het maar ff op die van Goes dan, kan ik tenminste uit ervaring spreken) valt sowieso erg tegen.
Afat82 schreef:Heb hier ook wel eens discussie over met mijn ouders, zij zijn lid in de GG Beekbergen terwijl ik vorig jaar overgegaan ben naar Apeldoorn, waar ik nog steeds erg dankbaar voor ben.
Kom ook af en toe in Apeldoorn en is idd fijne gemeente naar mijn idee. Maar Afat, de dienst moet daar echt niet te lang duren want wat krijg je daar pijn in je achterste van die houten stoeltjes/banken