joepie je schrijft:
---------
--Als je van de slechte dingen matig gebruikt????????????????
--Nee dat lijkt mij niet goed. Slecht is slecht en wordt er niet minder
--slecht van als je er maar 1 van neemt.
---------
Helaas is de terminologie "slecht is slecht" niet juist, en dat begrip valt ook absoluut niet te hanteren. Was het maar ZO simpel! Iedere bioloog, scheikundige of arts, zal je kunnen vertellen dat in principe IEDERE stof giftig is, en dus slecht.
Het gaat er dus om, in welke hoeveelheid je een stof tot je neemt.
Voorbeeld wijn:
De nederlandse hartstichtig zegt dat 2 glazen wijn per dag gezonder is dan nooit wijn drinken. Heeft een enorm goede uitwerking tegen hart en vaatziekten. En tegelijkertijd zijn we het er allebei over eens dat 20 glazen wijn per dag niet gezond is.
Wijn is dus niet slecht, alleen TE veel wijn is slecht.
Zelfde met fastfood, frisdrank, suiker, aspartaam, spinazie (nitraat), eieren (liefst niet meer dan 2 per week), shampoo, zonnebaden, vitaminepillen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoewel ik weet dat roken gewoon slecht is, kan niemand mij wijs maken dat het roken van EEN sigaartje per dag slecht zou zijn. Hier mag je gewoon de voordelen afstrepen tegen de nadelen.
Autorijden IS gevaarlijk, maar dat houdt niet in dat we de auto moeten laten staan. Ondanks de honderden verkeersdoden per jaar.
je schrijft:
------------
--Tot voor drie jaar terug kon ik nog gewoon lopen, en werken, en mijn
-- huishouden doen. Nu zit ik in een rolstoel en heb alledagen veel pijn,
-- kan niet meer werken, en zelfs niet meer mijn huishouden doen.
-- Iedereen in de kerk vind dat heel gewoon. Er is niemand die mij en mijn
-- gezin helpt. Er is niemand die bij mij komt bidden. Iedereen vind dat
-- ik dat in de hand van de Heer moet legen en op Hem vertrouwen.
-- Iedereen verwacht dat ik dat gewoon over kan geven aan God. En in
-- blijdschap mijn kruis draag.
-----------
Ik vind dit verhaal indrukwekkend, schrijnend, en in EEN woord verschrikkelijk. Ik vraag mij werkelijk af, wat voor vreemde "kerk" jou opdraagt, om je "kruis in blijdschap te dragen"
Ik zit niet in een rolstoel zoals jij, maar ik ben ervan overtuigd, dat indien mij dat ooit zou overkomen, mijn kerk dit NIET gewoon zal vinden, en mijn kerk mij daadwerkelijk helpt, en niet met goedkope praatjes aankomt dat ik het moet "overgeven aan God, en in blijdschap mijn kruis moet dragen!"
Ik wens je het allerbeste, en hoop dat het snel wat beter met je zal gaan!
Hartelijke groet
brion