Serenity schreef:niet in gebouwen van hout en steen.
Die is er bij bedacht geloof ik :)
Ik onderschrijf dat Gods Woord betrouwbaar is, maar ik verschil waarschijnlijk van mening met de Kerk wat er allemaal onder dat Woord valt. Afgezien van het gegeven dat waarschijnlijk de kerk daar zelf nog niet een eenduidig standpunt over heeft. Ander topic dat.
Ik zie de apostolische geloofsbelijdenis niet als leugen, maar het is absoluut niet mijn hele geloof, dat is veel meer dan die belijdenis alleen.
Wat betreft de gereformeerde formulieren: ik respecteer ze in zekere zin, maar ik ben het ongetwijfeld niet compleet met ze eens, en dat is iets dat ik niet zal ontkennen als het erop aan komt. Dat kun je respectloos noemen.
Dus alle drie de punten ondersteun ik, en tegelijk ondersteun ik ze niet. Omdat mijn geloof anders is. Of dat voor andere kerken ook geldt? Wel, zo niet, dan vraag ik me af waarom ze in een andere kerk zitten als ze hetzelfde geloven. De lege stoelen ziend, vast niet uit ruimtegebrek :). We durven elkaar niet te verwerpen, maar ook niet elkaar te omarmen. Is dat niet een klein beetje lauw en hypocriet?
Ik verwacht daarop geen antwoord, wel dat je er over nadenkt, al is het maar een seconde. Als je hier nog leest, in elk geval bedankt voor het horen, ik hoop dat het ook luisteren was.