moeten we in nederland de doodstraf in voeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 15 jul 2005 12:07

Misschien handig om dit topic even door te lezen ivm. deze discussie.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

ehbo-er
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ehbo-er » 15 jul 2005 12:15

Floefloe schreef:Misschien handig om dit topic even door te lezen ivm. deze discussie.
ik wist niet dat er al een bestond.
I love Jezus

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: moeten we in nederland de doodstraf in voeren

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jul 2005 13:12

hamlap schreef:[zeg je dat het niet klopt met de bijbel, maar waarom het niet klopt leg je wederom niet uit.

Mariamagdalene, ik vind dit een goedkope manier van reageren, bijna gevaarlijk zelfs! Kom met argumenten vanuit de Bijbel.

Doe niet zo maf.
Je reageert zelf goedkoop.
Je hebt alleen maar kritiek en komt zelf nergens mee.
Staat er bij elke van de 10 geboden een uitleg en argumenten?
Neen.
Uitleg en argumenten (in debat gaan over regels) is iets van de laatste tijd.
Men gaat al in debat met kinderen van 3 jaar die in hun "nee-periode" zitten.

Ik ben niet gevaarlijk en ik ben geen fundamentalist. Ik ben gewoon een oude vrouw die de bijbel goed heeft gelezen, en vele bijbelstudies gehad heeft en bijbelstudies aan kinderen gegeven heeft, gewoon een oude moeder.

"Kom met argumenten vanuit de bijbel", waar slaat dat op?
Ik zou zeggen: lees het nieuwe testament eens heel goed, dan begrijp je wat ik bedoel. Anders snap je er toch geen bal van, mijn zoon.

Groeten Mariamagdalena

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jul 2005 13:20

Peter L schreef:Wie voor de doodstraf is, moet in principe bereid zijn de executie te voltrekken. Anders is het een goedkoop standpunt.

Precies, hele wijze woorden. Toen ik jong was, had ik ook een grote mond, zovan : als een man mij verkracht steek ik hem een mes in zijn lijf.
Tot het moment dat........... dat ik er werkelijk voor kwam te staan, dat ik op een punt was, dat ik moest doden, het was hij of ik.
Toen, kwam ik er achter dat ik niet kon doden. (ik zeg expres niet KON doden, want toen ging het om MIJZELF, en ik weet niet wat ik zal doen als het om een van mijn kinderen of kleinkinderen gaat)
Maar tot nog toe ben ik er dus achter, dat ik niet kan doden.

En als je voor de doodstraf bent, dan moet je inderdaad zo'n beest zijn, dat je zelf de trekker KUNT overhalen, want het is inderdaad te goedkoop om het aan een ander over te laten, een beul dus, die ingehuurd is om mensen te doden.
Lekkere job????
:roll: :roll:

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 17 aug 2005 15:09

[quote="Mariamagdalena"][quote="Peter L"]Wie voor de doodstraf is, moet in principe bereid zijn de executie te voltrekken. Anders is het een goedkoop standpunt.
[/quote]

[color=red]Precies, hele wijze woorden. Toen ik jong was, had ik ook een grote mond, zovan : als een man mij verkracht steek ik hem een mes in zijn lijf.
Tot het moment dat........... dat ik er werkelijk voor kwam te staan, dat ik op een punt was, dat ik moest doden, het was hij of ik.
Toen, kwam ik er achter dat ik niet kon doden. (ik zeg expres niet KON doden, want toen ging het om MIJZELF, en ik weet niet wat ik zal doen als het om een van mijn kinderen of kleinkinderen gaat)
Maar tot nog toe ben ik er dus achter, dat ik niet kan doden.

En als je voor de doodstraf bent, dan moet je inderdaad zo'n beest zijn, dat je zelf de trekker KUNT overhalen, want het is inderdaad te goedkoop om het aan een ander over te laten, een beul dus, die ingehuurd is om mensen te doden.
Lekkere job????[/color] :roll: :roll:[/quote]

Ik denk niet Mariamagdalena, dat iedereen die voor de doodstraf is, zelf ook moet kunnen doden. Dat is wel erg kort door de bocht denk ik. Niet iedereen die voor een levenslange gevangenisstraf is, is geschikt om de rest van zijn leven gevangenisbewaker te worden denk ik.

Ik heb die grote mond ook altijd gehad, en toen ik in de situatie kwam, ben ik door iemand tegengehouden en anders had ik het wel gekund :oops:

Uit het bovenstaande blijkt iig wel dat er hele moeilijke dingen zijn gebeurd met jou in het verleden, heel veel sterkte daarmee iig. (als dit vervelend of bemoeizuchtig klinkt, beschouw het dan als niet geschreven)

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 17 aug 2005 15:38

Jos123 schreef:Ik denk niet Mariamagdalena, dat iedereen die voor de doodstraf is, zelf ook moet kunnen doden. Dat is wel erg kort door de bocht denk ik.

Dat denk ik ook. Overigens zijn er vast wel vaders (en moeders) die totaal geen moeite hebben de moordernaar van hun kinderen te doden. En ik denk niet dat dat beesten zijn, maar mensen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 aug 2005 20:09

Tegen de doodstraf.

Gij zult niet doden.
Al die stenigingstoestanden golden voor Israel, net als de eetvoorschriften.

Niet voor Christenen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 17 aug 2005 20:16

Ik ben er ook op tegen. Je ontneemt iemand de kans op berouw en daarmee bekering tot God.

Wat dacht je van Jezus. Volgens de wet moest de overspelige vrouw gedood worden, maar hij deed het niet.. De mate van zonde vind ik geen argument, want voor God is (in het NT) elke zonde even groot. (lees: er is geen zonde te groot om vergeven te worden)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 aug 2005 20:42

zekaryahu schreef:Ik ben er ook op tegen. Je ontneemt iemand de kans op berouw en daarmee bekering tot God.

Wat dacht je van Jezus. Volgens de wet moest de overspelige vrouw gedood worden, maar hij deed het niet.. De mate van zonde vind ik geen argument, want voor God is (in het NT) elke zonde even groot. (lees: er is geen zonde te groot om vergeven te worden)

Volgens de wet moesten beide man én vrouw gedood worden en niet alleen de vrouw.
En iemand die een ander vermoord heeft die ook de genadetijd ontnomen ook dat moet meegenomen worden in de straf.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 17 aug 2005 20:55

Dus? Dan is het nog krom dat je die de doodstraf geeft, want zo blijf je bezig, die persoon ontneem je dan zelf ook 'de genadetijd'. Zoals ik al zo, geen zonde is te groot, zelfs moord niet. Het oog-om-oog en tand-om-tand is niet christelijk.

Mozeven
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mozeven » 17 aug 2005 22:04

ehbo-er schreef:moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?
het is helaas maar al te nodig.
Hypocrites are worse than they think we are

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2005 00:12

Mozeven schreef:
ehbo-er schreef:moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?
het is helaas maar al te nodig.

En er dan martelaren van maken die over hun graf heen anderen inspireren hetzelfde te doen? Je kunt nog beter water naar de zee gaan dragen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 aug 2005 08:02

Net alsof de schoonheid van het leven in de dood ligt. Bewijst eens te meer dat deze godsdienst een satanische godsdienst is.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 18 aug 2005 09:12

[quote="Optimatus"][quote="Mozeven"][quote="ehbo-er"]moeten we in nederland de doodstraf weer in voeren voor teroristen ?[/quote]het is helaas maar al te nodig.[/quote]

En er dan martelaren van maken die over hun graf heen anderen inspireren hetzelfde te doen? Je kunt nog beter water naar de zee gaan dragen.[/quote]

Mee eens. Iig moet er wel voor worden gezorgd dat ze hun ideeën niet op anderen kunnen overdragen. Mohammed B heeft volgens mij ook geen contact met andere gevangen en kan dus zijn verhaal niet kwijt.

Alleen vind ik het zo krom dat wij zulke enorme hoeveelheden belastinggeld kwijt zijn aan dergelijke figuren. Zou er geen andere oplossing voor zijn?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2005 10:49

Sabra schreef:Net alsof de schoonheid van het leven in de dood ligt. Bewijst eens te meer dat deze godsdienst een satanische godsdienst is.

We hebben het over terroristen in het algemeen. Niet alleen over relgieus georiënteerde terroristen, zoals Mohammed Bouyeri of die doorgeslagen soldaat die het nodig vond onschuldige mensen in een bus af te knallen.

Terug naar “Archief”