erfelijke 'aandoeningen' ~ huwelijk - kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

neuzel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor neuzel » 17 aug 2005 12:06

ik bedoel dus te zeggen dat iedereen hier wel heel bang enzo voor lijkt te zijn, maar we weten toch niet wat de toekomst ons brengt.
ach ja, wat moet je zoal zeggen? ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 19 aug 2005 08:39

En dàt snap ik dan weer niet :cry:[/quote]
Ik wel, ik merk zelf ook dat als m'n gezondheid slechter is, dat ik God harder nodig lijk te hebben. Dus dan bid ik meer :oops:[/quote]

Zeker waar. Ben zelf geboren met 4 hartafwijkingen. 3 zijn opgelost na 1,5 jaar, aan de laatste word ik in september geholpen. Je merkt dat op de momenten dat het spannend wordt, je God veel harder nodig hebt omdat je graag beter wil worden. Erg, maar toch heel herkenbaar voor veel mensen denk ik.

Voor wat betreft de erfelijkheid. Mijn eventuele kinderen zouden ook een veel grotere kans hebben op hartafwijkingen, niet alleen dat, maar 90% van de kinderen met deze afwijking (tetralogie van Fallot) hebben ook het syndroom van Down. Voor mij zal het toch geen reden zijn het krijgen van kinderen tegen te gaan. Als God wil dat wij kinderen met een afwijking zouden krijgen, dan zal er ook daarin een weg en een oplossing zijn. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat mensen anders denken die bv. een hele grote kans hebben om een dodelijke afwijking over te dragen.

Jos

Terug naar “Archief”