Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2004 02:11

caprice schreef:
Sabra schreef:Volgens mij heeft Belder ook geen schone handen wat dat betreft. Het is schandalig dat christelijke politici zich hieraan schuldig maken.

Dan worden we er toch weer eens aan herinnerd dat het ook maar mensen zijn, en zijn we minder snel geneigd ze op een voetstuk te plaatsen.

Dat vind ik niet EKH maar WWB.
Je moet dat keihard veroordelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 nov 2004 08:18

Optimatus schreef:
caprice schreef:
Sabra schreef:Volgens mij heeft Belder ook geen schone handen wat dat betreft. Het is schandalig dat christelijke politici zich hieraan schuldig maken.

Dan worden we er toch weer eens aan herinnerd dat het ook maar mensen zijn, en zijn we minder snel geneigd ze op een voetstuk te plaatsen.

Dat vind ik niet EKH maar WWB.
Je moet dat keihard veroordelen.

Inderdaad, maar ze zijn toch onschuldig? Of las jij mijn artikel niet. :roll:

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 19 nov 2004 12:08

Als je de zaak wat kritischer bekijkt zal je moeten erkennen dat ze wel degelijk schuldig zijn. Niet juridisch, omdat ze in principe recht hebben hun laakbare gedrag ten toon te spreiden. Maar ze gingen wel op eigen houtje tegen alle afspraken in die waren gemaakt om het graaien tegen te gaan.

Niet schuldig in de zin van strafbaar, wél in de zin van laakbaar.

Renin
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Renin » 15 aug 2005 15:15

joepie schreef:Ik heb eigenlijk een vraag over lid worden van een partij.
Vroeger mocht iedereen op de GPV stemmen maar alleen als je lid was van de Vrijgemaakte kerk kon je er lid van worden.
Nu ze de CU zijn geworden is dat niet meer zo?
En hoe zit dat met de SGP?
Kan iedereen daar lid van worden of moet je dan ook van een bepaalde kerk lid zijn?

Joepie, nee dat is niet meer zo. De hoofdstelling is, dat je de DFvE dient te onderschrijven en de partijgrondslag (op gereformeerde basis).

Renin
Morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen om te doen wat God wil.

http://www.droptijger.web-log.nl is mijn weblog.

Renin
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Renin » 15 aug 2005 15:17

Overigens, ik heb na heel lang wikken en wegen weer een politiek onderdak gevonden: de ChristenUnie.

Dit mede vanwege het sociale gehalte gekoppeld aan het bijbelse geweten.

renin
Morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen om te doen wat God wil.

http://www.droptijger.web-log.nl is mijn weblog.

Webmaster CU Leiden
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Webmaster CU Leiden » 16 aug 2005 18:45

Welkom Renin. Ik hoop van harte dat je je thuis gaat voelen bij de ChristenUnie. Het helpt overigens enorm als je actief mee gaat helpen met de partij op te bouwen!

Over de GPV die eisen stelde als het lid zijn van een bepaalde kerk is nieuwe informatie voor mij. Nooit lid geweest van de GPV, dus dat verklaart een boel...

Maar ik ben er van overtuigd dat zulke eisen niet meer worden gesteld bij de ChristenUnie.

Sterker nog, de ChristenUnie is steeds meer een partij die zich sterk weet te profileren en een groot publiek weet aan te spreken in tegenstelling tot wat de oude GPV en RPF konden vroeger.

ChristenUnie is dus echt een partij waarbij je je prettig aan kan sluiten en actief kan worden, zelfs als je je niet meer thuisvoelt in de plaatselijke kerken.

Ook op ChristenUnie stemmen vereist absoluut geen christelijk geloof meer. Er zijn steeds meer mensen die kiezen voor de ChristenUnie vanwege zijn heldere argumentatie en duidelijke standpunten.

Ook, met enige trots, bleek tijdens het debat over het referendum met betrekking tot de europese grondwet. Volgens onderzoekers gaf 28% vam de neestemmers aan vanwege de argumentatie van Andre Rouvoet nee te hebben gestemd.

De ChristenUnie houd nog steeds vast aan zijn slogan: Duidelijk, Eerlijk, Echt. ChristenUnie dus.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 aug 2005 20:17

Ook op ChristenUnie stemmen vereist absoluut geen christelijk geloof meer. Er zijn steeds meer mensen die kiezen voor de ChristenUnie vanwege zijn heldere argumentatie en duidelijke standpunten

Verdrietig....

Rock-G

Re: Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

Berichtdoor Rock-G » 16 aug 2005 21:59

Bigboss schreef:Ben je lid van een politieke partij?

Zo ja, van welke?

Ben je dan ook actief voor of in die partij?

Geen lid van een partij?

Op grond waarvan dan niet?

De SP, maar daar twijfelde hier niemand meer aan geloof ik :mrgreen:
Schrijf eens in het kwartaal een 'column' voor het regio jongerenblad van de SP (Tomaten)Rood. (Tomaten) om het niet te verwarren met het landelijke blad Rood. Zo..en nu ga ik ff wat posts lezen,want ik schakelde nogal laat in op deze topic. I'll be back 8) (Niet dat iemand daar op zit te wachten maar toch :mrgreen: )

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 16 aug 2005 22:12

caprice schreef:
Oudvader schreef:Mensen,

Ik hoop dat jullie allemaal inzien dat christelijke partijen in Nederland gefaalt hebben. SGP en ChristenUnie zijn machteloze zielige partijen, geef toe!?

Nee, dat kun je niet zeggen. Niemand oogst zoveel respect in de tweede kamer als Van der Vlies, omdat hij ergens voor staat, en leer en leven overeenkomen.

Veel partijen veranderen hun standpunten tegenwoordig met de dag, om maar zoveel mogelijk mensen te vangen met de verkiezingen, maar ik stem op een betrouwbare partij met een Fundament. Een partij waar de standpunten niet om de haverklap gewijzigd worden.

Het zou een slimme zet geweest zijn van de SGP om te fuseren met de CU om (weer) wat voet aan de grond te krijgen. Maar men viel over enkele kleine puntjes,en kon het niet aan 'de achterban' verkopen.Jammer.

Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat níemand zoveel respect oogst als van der Vlies. Er zit veel jong spul in de 2e kamer, die,zoals we allen weten, nog lichtelijk onervaren zijn, maar gelukkig zijn niet alle zwaargewichten verdwenen. Zalm, Remkes..daar heb ik absoluut respect voor,al zitten ze bij een hele foute club.

Wat je zei over dat veranderen van standpunten (je doelt op D'66 en PvdA?) ..Wist je dat dat in Engeland heel normaal is? Daar kijken politici over hun schouder naar de achterban 'wat denken jullie er van? Dit? okay,dan ga ik dat zeggen' . Ergens ontzettend democratisch, maar in Nederland wordt dat als zwak ervaren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 aug 2005 22:25

Waarom heb je respect voor Zalm en Remkes eigenlijk?

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 17 aug 2005 10:08

Lid van SGP.

Lid van commissie Sociaal Economische Zaken van de jongeren afdeling. Ondanks het feit dat ik me niet helemaal achter een aantal punten van deze partij (voornamelijk het vrouwenstandpunt, wat trouwens insite de SGP ook sterk aan het kantelen is) kan scharen toch nog steeds de meest aansprekende voor mij.

Webmaster CU Leiden
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Webmaster CU Leiden » 17 aug 2005 15:57

essieee schreef:
Webmaster CU Leiden schreef:Ook op ChristenUnie stemmen vereist absoluut geen christelijk geloof meer. Er zijn steeds meer mensen die kiezen voor de ChristenUnie vanwege zijn heldere argumentatie en duidelijke standpunten

Verdrietig....

Ik zou je graag willen vragen je nader te verklaren. Want ik kan me voorstellen dat je met specifieke ideeen over dit onderwerp in gedachten zit.

Dan hoop ik je te kunnen uitleggen waarom dit ook positief gezien kan worden.

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 17 aug 2005 21:09

Lid van de SGP-jongerenorganisatie.
Ik sta achter veel standpunten van de partij, maar niet achter het vrouwenstandpunt. Ik sta dus in de lijn van burgemeester Noordergraaf.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 aug 2005 21:29

nergens lid van

plaatselijk voel ik me het beste thuis bij CU
en landelijk bij de SGP. de landelijk cu heeft een standpunt waar ik me totaal tegen ben. het vrouwenstandpunt van de sgp geef ik niet om.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Webmaster CU Leiden
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Webmaster CU Leiden » 18 aug 2005 13:16

mw schreef:nergens lid van

plaatselijk voel ik me het beste thuis bij CU
en landelijk bij de SGP. de landelijk cu heeft een standpunt waar ik me totaal tegen ben. het vrouwenstandpunt van de sgp geef ik niet om.

Kunt u duidelijker zijn over het standpunt van de landelijke CU?
Duidelijk, Eerlijk, Echt. ChristenUnie dus.

Terug naar “Archief”