caprice schreef:Oudvader schreef:Mensen,
Ik hoop dat jullie allemaal inzien dat christelijke partijen in Nederland gefaalt hebben. SGP en ChristenUnie zijn machteloze zielige partijen, geef toe!?
Nee, dat kun je niet zeggen. Niemand oogst zoveel respect in de tweede kamer als Van der Vlies, omdat hij ergens voor staat, en leer en leven overeenkomen.
Veel partijen veranderen hun standpunten tegenwoordig met de dag, om maar zoveel mogelijk mensen te vangen met de verkiezingen, maar ik stem op een betrouwbare partij met een Fundament. Een partij waar de standpunten niet om de haverklap gewijzigd worden.
Het zou een slimme zet geweest zijn van de SGP om te fuseren met de CU om (weer) wat voet aan de grond te krijgen. Maar men viel over enkele kleine puntjes,en kon het niet aan 'de achterban' verkopen.Jammer.
Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat níemand zoveel respect oogst als van der Vlies. Er zit veel jong spul in de 2e kamer, die,zoals we allen weten, nog lichtelijk onervaren zijn, maar gelukkig zijn niet alle zwaargewichten verdwenen. Zalm, Remkes..daar heb ik absoluut respect voor,al zitten ze bij een hele foute club.
Wat je zei over dat veranderen van standpunten (je doelt op D'66 en PvdA?) ..Wist je dat dat in Engeland heel normaal is? Daar kijken politici over hun schouder naar de achterban 'wat denken jullie er van? Dit? okay,dan ga ik dat zeggen' . Ergens ontzettend democratisch, maar in Nederland wordt dat als zwak ervaren.