In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 03 jul 2005 00:39

Geen herkenning is voor mij een hel.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

André

Berichtdoor André » 03 jul 2005 01:08

Elladan schreef:Geen herkenning is voor mij een hel.
Categorie lose opmerkingen?

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 03 jul 2005 04:49

essieee schreef:Maar je krijgt toch een volmaakt lichaam? Dan zou niemand mij herkenne!

Ik denk wel dat dat volmaakte lichaam zal lijken op je aardse lichaam, maar goed, daar kan ik geen uitspraak over doen natuurlijk. maar ik weet zeker dat we elkaar zullen herkennen. Er staat toch ook dat de liefde zal blijven? Wat heb je er dan aan als je degene die je liefgehad hebt niet meer herkent?

En het lijkt me zeker geen loze opmerking van elladan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2005 12:40

Volgens mij is het verhaal dat er in de hemel geen herkenning zou zijn puur verzonnen door mensen die bepaalde mensen in de hemel absoluut niet tegen willen komen.... Omdat ze je in het verleden erge dingen hebben aangedaan of zo... Dan denken mensen al snel: Nou als ik die daar tegenkom word ik daaraan herinnerd en voel in de hemel toch nog pijn.... En is zodoende het fabeltje van "geen herkenning" ontstaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 jul 2005 21:06

Hahaha, en voor mij een uitkomst. (in sommige gevallen) :mrgreen:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 04 jul 2005 09:36

jas schreef:

hm, daar zou ik dan voor die tijd maar vast iets aan gaan doen.
maar ik hoop niet dat je negatieve ervaringen met mensen de positieve overheersen?

Ik kan er nu al echt naar uitkijken dat ik in de hemel de mensen waar ik nu niet goed mee op kan schieten om de nek ga vliegen :D
ik zie het al helemaal voor me :D

Mozeven
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mozeven » 15 aug 2005 04:07

muiz schreef:
jas schreef:

hm, daar zou ik dan voor die tijd maar vast iets aan gaan doen.
maar ik hoop niet dat je negatieve ervaringen met mensen de positieve overheersen?

Ik kan er nu al echt naar uitkijken dat ik in de hemel de mensen waar ik nu niet goed mee op kan schieten om de nek ga vliegen :D
ik zie het al helemaal voor me :D
nee dank u.
Hypocrites are worse than they think we are

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2005 11:34

Hehe..... dat zeg je alleen maar omdat je het je niet kan voorstellen...m aar dat wil niet zeggen dat het dus niet zo is... je voorstelilngsvermogen is ook maar beperkt. Want wat als je dat daar helemaal niet meer erg vindt? Dan zej je ook niet meer "nee dank u" :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 29 okt 2005 21:36

Elladan in de hemel he ook al is er geen herkenning, ik denk niet dat het dan om kennisen en familie te doen is maar om HEM.
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 okt 2005 13:01

amigo schreef:

Elladan in de hemel he ook al is er geen herkenning, ik denk niet dat het dan om kennisen en familie te doen is maar om HEM.
Nou je haalt de woorden uit me mond :D
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2005 09:42

En waar slaat dat op? Ik mis iedere vorm van onderbouwing, Amigo en Annemieke. Ik lees nergens dat er geen herkenning is. Waar staat dit toch in de bijbel dat je dit zo makkelijk roept. Is dat niet iets wat we zelf hebben verzonnen, omdat we anders niet begrijpen waarom er daar geen huwelijken meer zijn? Zo van, nou dan zal ik mijn vrouw ook wel niet herkennen anders zou ik spontaan weer verliefd worden? Of is het omdat we bang zijn anders herinnerd te worden aan de pijnlijke dingen van het leven (voor zowel het huwelijk daar niet onder valt)? Dat we denken: Die persoon mag ik niet en heeft me vanalles geflikt, dit als ik die in de hemel tegenkom herken ik hem nie, anders zou ik boos op hem worden?

Natuurlijk is het in de hemel te doen om Hem! Hij woont daar onder de mensen. Maar dat God er centraal staat wil niet zeggen dat we dus elkaar niet meer kennen en niet met elkaar commincieren, dat alle communicatie lofprijzing van mensen naar God is en onderlinge communicatie er dus niet meer is.... of dat er geen kennis meer van het leven op aarde is, zodat je met elkaar kan communiceren maar nooit weet wie je op aarde was en dat ook nooit van die ander zou horen.

Dus... vanwaar deze wijsheid dat er in de hemel geen herkenning zal zijn? Ik lees dit nergens en vraag het me dus sterk af. Jezus vertelt een gelijkenis van de rijke man en de arme Lazarus.... De rijke man herkent Lazarus, Lazarus herkent Abraham, Abraham kent de rijke man. Ik geloof dat er zeker herkenning in de hemel is... en dat maakt het er alleen maar mooier op.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 31 okt 2005 10:30

Ik snap je wel en kan ook in je antwoordt vinden. Maar gaat het er nou echt om dat je iemand herkent of niet? Oké, ik ben de discussie zelf begonnen.. :)

Het gaat toch om Hem? Je wilt toch bij Hem zijn? Dat is zo mooi. Is het dan belangrijk of je je vrienden / familie / kennissen ook nog herkent?
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2005 18:48

Ik snap je spagaat niet.

Ik hoef niet te kiezen tussen mensen herkennen of bij Hem zijn. Ik mag met allemaal broers en zussen op de nieuwe aarde wonen, waar Hij onder ons zal wonen. Samen bij Hem zijn.... niet in mijn uppie of met allemaal onbekenden.

Het gaat om Hem, en dat is mooi.... en dat we daar samen mogen zijn maakt het alleen maar mooier.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 nov 2005 11:06

Marnix schreef:Ik snap je spagaat niet.

Ik hoef niet te kiezen tussen mensen herkennen of bij Hem zijn. Ik mag met allemaal broers en zussen op de nieuwe aarde wonen, waar Hij onder ons zal wonen. Samen bij Hem zijn.... niet in mijn uppie of met allemaal onbekenden.

Het gaat om Hem, en dat is mooi.... en dat we daar samen mogen zijn maakt het alleen maar mooier.
Oké, daar heb je gelijk in!
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 nov 2005 12:39

Dus jullie geloven in een echte hemel met goude straten en poorten van glas?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”