Zorg jij goed voor jezelf... ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Re: Zorg jij goed voor jezelf... ?

Berichtdoor André » 10 jul 2005 23:30

Johanne schreef:Ik denk dat ik mezelf misschien een klein beetje te veel wegcijfer.. als ik iets anders wil dan anderen, dan wil ik toch met die anderen meedoen... Op het moment dat ze gaan doen wat ik wil dan vind ik t zelf niet meer leuk omdat k weet dat die anderen liever iets anders zouden willen zeg maar *vaag*
En verder wil ik gewoon dat andere mensen zich lekker en gelukkig voelen enzo, dus ga ik niet lelijk of whatever tegen ze doen... maar doe ik gewoon wat ze graag willen...

*of heeft dit er niks mee te maken..?*
Denk et wel, dat noemen ze toch 'niet gewenst wenselijk gedrag vertonen'?
Ehm, btw niet kwetsend bedoelt hoor en misschien ben ik ook vaag nu.

neuzel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor neuzel » 12 aug 2005 19:26

als je weinig assertief ben, kan je ook niet echt assertief zijn geloof ik...
je komt dan (te) weinig op voor jezelf..

mijn voeding is erg goed :D
6-8 boterhammen per dag en ladingen eten (spinazie en aardappels en vlees..en snoep (:mrgreen:)

uiterlijke verzorging..
hum, iets te bveel misschien? sta gerust een uur voor de spiegel.. haren, make up, potjes zalfjes.....

en ik ben de laatste tijd veel assertiever geworden.. (moet wel voor m'n opleiding, SPW :mrgreen:)

en ik neig bij goede bekenden wel naar egoisme ja.. :D
ach ja, wat moet je zoal zeggen? ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 aug 2005 20:26

André schreef: Denk et wel, dat noemen ze toch 'niet gewenst wenselijk gedrag vertonen'?
Ehm, btw niet kwetsend bedoelt hoor en misschien ben ik ook vaag nu.

Correctie :wink: : Het wordt sociaal wenselijk gedrag genoemd.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 aug 2005 20:46

* voeding
Ik let erg op wat ik eet, niet teveel kalorien en dierlijke vetten enzo. Vaak eet ik kleine hoeveelheden verdeeld over de dag. Alleen heb ik 's avonds moeite om tussendoortjes te laten staan...

* persoonlijke verzorging
Ik douche elke dag, was om de dag mijn haar, poets 3a4x per dag mijn tanden, trek meestal elke dag schone kleren aan, gebruik een btje make-up, gebruik deo of parfum, scheer me regelmatig, borstel mijn haar, enz, enz.

* assertief zijn
Assertief ben ik wel. Ik zeg eigenlijk altijd wel mijn eigen mening. Het is wel per persoon verschillend hoe ik iets zeg. En ik geef ook niet altijd direct mijn mening, maar dan kom ik er later bij die persoon wel op terug.

* enz.
Ben wel tevreden met de manier waarop ik voor mezelf zorg. :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2005 10:09

Hmmm...nee, zorg niet goed voor mezelf qua eten enzo :?
Ik kwam erachter dat ik gewoon 2 weken lang geen groenten en fruit enzo at.
Ik zat bij de kapper en ik vertelde dat mijn haar zo uitviel. Zei ze: dan moet je vitamine B gaan halen.
Mijn moeder begon te lachen. Nogal logisch dat je amper vitamine B binnenkrijgt als je nooit groenten en fruit eet :?

Maargoed, op dit soort momenten ist handig dat je bij je ouders woont die toch nog steeds een beetje op me letten, dus sinds een paar dagen eet ik weer netjes groenten, minimaal eens in de 2 dagen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 15 aug 2005 12:09

Hoihoi,

ff een antwoord op het topic.

* voeding

Met voeding ben ik naar mijn idee redelijk bewust bezig. Niet al teveel vet eten, genoeg groente en fruit enz. Genoeg lichaamsbeweging proberen te krijgen, is hard nodig aangezien ik een behoorlijke kantoorbaan heb en overdag dus vrij weinig lichaamsbeweging heb.

* persoonlijke verzorging

Ok, elke dag douchen, uiteraard gewoon deo/aftershave etc. Tanden poetsen 2/3 x per dag. Elke dag minstens 30 seconden voor de spiegel om mn haar te kammen :D

* assertief zijn

Hm, af en toe wat tè assertief, soms een beetje minder zou geen kwaad kunnen denk ik.

* enz.

Cijfer je jezelf weg of neig je naar egoisme? Of daar ergens tussen?

Wegcijferen doe ik voornamelijk in een relatie en dat is eigenlijk niet goed natuurlijk. Wel leer je wat dat betreft van het verleden en mag je best opkomen voor je eigen behoefte aan aandacht. Maar over het algemeen niet egoïstisch aangelegd.

Groetjes,

Jos

Terug naar “Archief”