hoe ver mag kritiek op de predikers bij de jongerendag gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jul 2005 21:45

naomi schreef:Haha, nou, als die er zouden zijn worden ze helaas nooit gebruikt....

Onzin, ik gebruik altijd alle registers en mogelijke combinaties daarvan die een orgel heeft. Er zijn idd 'organisten' die altijd dezelfde registratie gebruiken. Die durven niet eens een tongwerk trekken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2005 13:44

Ehm, het gaat hier over de jongerendag? Bij mijn weten heb ik daar geen orgel gehoord :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jul 2005 22:03

Marnix schreef:Ehm, het gaat hier over de jongerendag? Bij mijn weten heb ik daar geen orgel gehoord :)

Klopt, maar je deed er zelf ook aan mee. Jullie beginnen zelf over orgels. Nl. of er ook registers opzitten zoals (bas) gitaar, en dat ze, wanneer dat het geval zou zijn, niet gebruikt zouden worden.
Daar reageer ik op.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2005 23:45

Je hebt gelijk, dat was ik even vergeten :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jul 2005 00:37

Marnix schreef:Je hebt gelijk, dat was ik even vergeten :)

En nu weer ontopic. :wink:

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 10 aug 2005 00:23

Wat ik dus niet snap is dat de eo-jongerendag wel altijd word afgezeken op de voorpagina, maar ze dat niet doen met elk ander evenement...
Een christelijk evenement hoort positief nieuws te zijn, en cker als het zo groot is...
Positief nieuws verdient positieve informatie...

Laten ze lekker alle concerten van marco borsato gaan afzeiken...

En alvast voor degene die het niet me met eens zijn, ik heb alle stukken uit het rd gelzen, en was op een van de hoogtepunten van het christelijk leven op aarde, de eo-jongerendag dus...

caprice

Berichtdoor caprice » 10 aug 2005 05:09

ezri schreef:Daar kunnen bij jongerendagen in hun hoekje niet tegenop. (De JBGG gaat zelfs stoppen met de bondsdag omdat het niet meer rendabel is).

De bondsdag is in de eerste plaats georganiseerd voor jeugd uit de GG, en daar behoren iets meer dan 100.000 mensen toe. De 'achterban' van de EO is veel groter. Bovendien is het bezoekersaantal van de bondsdag nooit onder de 2000 geweest. De reden van het stoppen ligt in het feit dat het jeugdwerk geen subsidies meer krijgt, en de gelden zorgvuldiger besteed moeten worden. Desondanks kon de laatste bondsdag geheel uit het collectegeld betaald worden.
Het volgende jaar is er wel een vervangende dag voor de bondsdag, en er gaan alweer geluiden op om over twee jaar toch weer een bondsdag te organiseren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2005 11:40

Als je die kosten er met de collecte uit kan halen zie ik inderdaad geen reden om dat niet te doen :D

gert-jan

Berichtdoor gert-jan » 11 aug 2005 12:20

wees blij dat jongeren in een samenleving als deze nog geinteresseerd zijn in het woord van God. Iets als de EO-jongerendag is gewoon uniek.

Wees als dominee wijzer en zie er het positieve van in. Kijk ook eens naar dingen die niet in je straatje passen. Wat doet het er toe op welke manier jongeren bereikt worden, als ze maar bereikt worden!! En dat zoiets dan met een wat oppervlakkige preek en ander soort muziek gebeurd so what?

Jongeren worden erdoor aangegrepen en dat is het belangrijkste de Geest werkt!!!

Ik zie het als een vorm van godslastering hoe bepaalde mensen in de Ger Gem hiermee omgaan. Laat hen eens meegaan in hun tijd en niet alleen maar bij dingen blijven die in hun eigen straatje passen!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 aug 2005 12:50

gert-jan schreef:wees blij dat jongeren in een samenleving als deze nog geinteresseerd zijn in het woord van God. Iets als de EO-jongerendag is gewoon uniek.

Wees als dominee wijzer en zie er het positieve van in. Kijk ook eens naar dingen die niet in je straatje passen. Wat doet het er toe op welke manier jongeren bereikt worden, als ze maar bereikt worden!! En dat zoiets dan met een wat oppervlakkige preek en ander soort muziek gebeurd so what?

Jongeren worden erdoor aangegrepen en dat is het belangrijkste de Geest werkt!!!

Ik zie het als een vorm van godslastering hoe bepaalde mensen in de Ger Gem hiermee omgaan. Laat hen eens meegaan in hun tijd en niet alleen maar bij dingen blijven die in hun eigen straatje passen!!

Ik zie die hele eo jongerendag als godslastering. als het niet zo aantrekkelijk werd gemaakt dat het in ieders straatje past, (muziek) zou er niet zoveel interesse zijn. Het gaat helemaal niet om God maar om de entourage en dagje uit.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 11 aug 2005 13:21

By the way, Jas. Ben je er wel eens geweest in een zo objectief mogelijke stemming?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2005 13:43

jas schreef:
Optimatus schreef:
wh schreef:
ezri schreef:En dat reformatorische mensen niet achter het Eo-jongerendag-gebeuren kunnen staan, wisten we al lang. Jammer dat ze dan opeens alles veroordelen. Het is sowieso heel bijzonder dat zoveel jongeren op zo'n dag afkomen. .

Met een optreden van Marco Borsato zit de Kuip ook vol!!

Wel erg bijzonder dat zoveel mensen op zo`n optreden afkomen!!! :mrgreen:

En de Arena als Hazes begraven wordt.

Yep, maar dat is geloof ik maar één keer. Voor zover ik begrepen heb, graven ze hem niet meer op om dat nog een keer te organiseren.

Roep dat niet te hard.... Straks is het een jaar geleden en je weet wat commercie kan doen: herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2005 17:30

jas schreef:
gert-jan schreef:wees blij dat jongeren in een samenleving als deze nog geinteresseerd zijn in het woord van God. Iets als de EO-jongerendag is gewoon uniek.

Ik zie die hele eo jongerendag als godslastering. als het niet zo aantrekkelijk werd gemaakt dat het in ieders straatje past, (muziek) zou er niet zoveel interesse zijn. Het gaat helemaal niet om God maar om de entourage en dagje uit.

Onzin... jammer dat je het evangelie op vormen die in jou ogen te modern zouden zijn, gaat veroordelen. Voor de zoveelste keer wijs ik op Paulus op de Areopagus.

En ik vind het Godslastering dat je Gods werk afdoet als satanswerk, omdat jij die vormen niet zo fijn vindt als conservatief christen. God moet werken zoals jij het graag wil en hoort en anders trap je dat gerust de grond in.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 aug 2005 17:40

Ik denk dat het wel goed is dat er een EO jongerendag is. Had een stukje op TV gevolgd. Net als Kees Kraaijenoord vertelde over Gideon en dat doortrekt naar ons eigen leven. Het word makkelijk uitgelegd/verteld, dat is ook heel fijn voor mensen die weinig of niets over God hebben gehoord.
Ze zullen het zo eerder begrijpen als een moeilijke preek in de Ger.Gem.
(Gergemmers, niet aangevallen voelen, het is alleen uitleg)
De Newsboys stonden mij niet zo aan, maar dat komt omdat ik daar niet echt een type voor ben.
Ik kan er niet tegen als mensen gelijk zeggen dat het van de duivel is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 aug 2005 22:19

Marnix schreef:
jas schreef:

Onzin... jammer dat je het evangelie op vormen die in jou ogen te modern zouden zijn, gaat veroordelen. Voor de zoveelste keer wijs ik op Paulus op de Areopagus.

En ik vind het Godslastering dat je Gods werk afdoet als satanswerk, omdat jij die vormen niet zo fijn vindt als conservatief christen. God moet werken zoals jij het graag wil en hoort en anders trap je dat gerust de grond in.

Ach ik geef een zelfde reactie terug als wat gert-jan deed. Die deed de visie van de ger. gezindte immers ook af als godslastering? Heeft hij daar dan het alleenrecht op?

Terug naar “Archief”