De vraag is niet alleen of je schuldgevoel hebt, maar of het terecht is. Sex is door God geschapen, dus hoef niemand zich schuldig te voelen die het gebruikt zoals God het bedoelt heeft - en dat is dus niet eenzijdig vertellen wat "verboden" is (zoals iemand drie of vier postings geleden schreef), maar dus uitleggen hoe God het wel geschapen heeft. En ja, sex heeft diepe impact, daarom maakt ook iedereen er zich zo druk om.verknipterefo schreef:Ik denk dat God seks als een enorm mooi iets bedoeld heeft. Nu wordt door christenen wel eens beweerd dat 'de wereld' dat hele mooie kapot probeert te maken door het uit het huwelijk te halen.
Ik denk dat het andersom is. Christelijke ongehuwde jongeren krijgen een negatief beeld van seks door hun opvoeding.
Toen ik een relatie had en we per se geen seks voor het huwelijk wilden, drukte dat een enorm stempel op onze relatie en op mijn gevoel bij seks. Ik kreeg er een heel negatief gevoel bij. Altijd voelden we ons er schuldig over. Een schuldgevoel wat we ons aan hebben laten praten.
Het heeft me jaren gekost om daar over heen te komen en weer te durven genieten van seks. Eindelijk kan ik beleven dat seks helemaal niet zo negatief als het me altijd voorgeschilderd is. Eindelijk durf ik er echt van te genieten.
(Tja, vroeger dan trouwde gewoon iedereen op z'n twintigste, maar die tijden zijn nu gewoon voorbij.)
Dus daarom heb ik de mening als beschreven hier:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=632889&highlight=seks+huwelijk+waarom#632889 Sorry wel lang.
Dus niet in de eerste plaats: mag niet, maar wel: doe het zo!