abortus bij......... ?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jul 2005 10:05

Nee, je begrijpt me niet.
Dat mag niet.
Dopden met een spuitje niet en doden door onderdompeling in een emmer ook niet, zoals die boeren bij mijn pa doen.
Daarom: wat moet ik doen?
Ik stel hier de vraag over mijn probleem, en wil geen discussie die verdraaird wordt.......
Daarom had ik al geschreven: svp alleen serieuze reacties.
Want stel dat je 8 jonge katjes krijgt:
Wat moet je dan daarmee?
ik ken een vrouw die heeft al heel wat advertenties op marktplaats gezet, omdat ze steeds te laat was met stereliseren, die heeft nu 17 katten in huis, enalles stinkt naar de urine en zit onder de haren. Omdat ze ze niet kwijt kan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jul 2005 11:10

Mariamagdalena schreef:Nee, je begrijpt me niet.
Dat mag niet.
Dopden met een spuitje niet en doden door onderdompeling in een emmer ook niet, zoals die boeren bij mijn pa doen.
Daarom: wat moet ik doen?
Ik stel hier de vraag over mijn probleem, en wil geen discussie die verdraaird wordt.......
Daarom had ik al geschreven: svp alleen serieuze reacties.
Want stel dat je 8 jonge katjes krijgt:
Wat moet je dan daarmee?
ik ken een vrouw die heeft al heel wat advertenties op marktplaats gezet, omdat ze steeds te laat was met stereliseren, die heeft nu 17 katten in huis, enalles stinkt naar de urine en zit onder de haren. Omdat ze ze niet kwijt kan.


wat zeg je nou zelf dan eerder:
Mariamagdalena schreef:Stereliseren is ook ingrijpen, maar abortus is doden van leven wat er al is.
Okee, 1 nestje zou nog wel kunnen, als ik ze maar kwijtraak, anders kan ik ze alsnog een spuitje laten geven, behalve 1 houden ofzo.


of begrijp ik dat nou verkeerD?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 jul 2005 22:39

Wij hebben ook een kat en die is aan de pil, serieus waar. Er zijn volgens mij maar weinigen die weten dat dat kan. Volgens de vee-arts is dat niet goed, maar waarom verkoopt ie dat ding dan wel? Aan een sterilisatie verdient ie zeker meer. Zodra ik het idee heb dat onze kat krols is, krijgt ze een pil. En al jaaaaaaaren geen jonkies.

Misschien is dat een optie MM?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 29 jul 2005 19:09

Kun je dr dan beter niet binnen laten de eerste paar maanden en dan stereliseren????
Enne.... wij hebben 3 keer jonge katjes gehad en allemaal kwijt geraakt! gewoon een advertentie in de dorps/stads krant, als ze gratis zijn gaan ze best snel weg bij ons in de omgeving tenminste!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2005 20:19

Net wat lammetje zegt: waarom laat je het katje dan niet binnen? Wij hebben ook een jonge vroegrijpe poes (inmiddels 4 mnd oud) en houden haar binnen tot ze gesteriliseerd is. Ok, dat is lastig, zeker in de zomer en als je (zoals wij) nog een volwassen kater hebt waar het poesje graag achteraan loopt en dus ook mee naar buiten probeert te glippen... Maar het is wel te doen: een stevige hordeur nemen & goed opletten bij het in- en uit lopen!

PS Voordat jullie denken dat het ook niet zoveel zin heeft om haar binnen te houden als je toch 'n kater rond hebt lopen: die is gecastreerd. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Berichtdoor Lichtzwaard » 30 jul 2005 23:20

Die 8 jonge katjes ,opfokken tot ze een kilo wegen en dan verkopen aan de chinees,voor een heerlijke zachte sate, een prima oplossing. :puh:

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2005 02:42

een discussie over abortus die uitloopt op het kattenoverschot...
hoe ironisch.

Chinezen hebben wat betreft mensen een prima oplossing.
En verder helpen wereldoorlogen ook een beetje om het probleem tegen te gaan, misschien is het wel onderdeel van het leven. Om de zoveel tijd een ramp of een oorlog en er is weer wat meer ruimte.

Dieren gaan niet meer dood, behalve door een spuitje in het asiel.
Mensen gaan niet meer dood, gevaccineerd totdat ze zelfs door cyaankali niet meer doodgaan, ze kunstmatig in leven worden gehouden en er worden zelfs manieren bekeken om mensen te laten invriezen.

Niets of niemand kan of wil meer dood. Het gevolg is een overschot.
Als je de natuurlijke lijn en werking doorbreekt, krijg je dit soort problemen.
Hetzelfde met abortus. Vroeger was het vervelend, maar sinds we met onze technologische vooruitgang (waar we zo trots op zijn) allerlei dingen hebben uitgevonden en bedacht, zitten we ineens met allerlei ingewikkelde en misschien wel (ethisch) onoplosbare dingen.

Zie de mens...
what the soul hides, blood tells

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 31 jul 2005 18:44

Serenity schreef:een discussie over abortus die uitloopt op het kattenoverschot...
hoe ironisch.


het ging diegene die dit topic opende ook om abortus bij katten! Heb je dat niet gelezen?

Serenity schreef:Chinezen hebben wat betreft mensen een prima oplossing.
En verder helpen wereldoorlogen ook een beetje om het probleem tegen te gaan, misschien is het wel onderdeel van het leven. Om de zoveel tijd een ramp of een oorlog en er is weer wat meer ruimte.




En wat jij zegt over de "oplossing" van chinezen vind ik wel heel erg. Een kind wordt bij ons nog altijd gezien als een zegen en gave van God.

Wereldoorlogen en rampen die HELPEN om het overschot aan mensen op deze wereld op te ruimen. Wat een christelijke uitspraken. Neem me niet kwalijk, maar hier kan ik niet tegen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Flex187
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 31 jul 2005 19:14

Ja, maar ja, is het ook niet tegen de natuurlijke weg in om een nest van 6 katten in leven te houden. In de natuur zouden ze het ook lang niet allemaal overleven. Ik weet niet hoeveel er in de natuur overleven, 1, 2, 3?
Ik zou zeggen, ga niet moeilijk doen met abortus. Laat de kat zo snel mogelijk helpen als je geen nest wil en verder, als je per ongeluk toch een nest krijgt, zorg dan dat je zo veel mogelijk kittens kwijt raakt en als dat niet lukt kan je er altijd nog voor kiezen om er te houden, misscien afhankelijk van hoeveel je er heb. Of je kan ze laten afmaken. Dat is niet leuk maar wel noodzakelijk denk ik.

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2005 22:58

En wat jij zegt over de "oplossing" van chinezen vind ik wel heel erg. Een kind wordt bij ons nog altijd gezien als een zegen en gave van God.

bij "ons"? hoeveel procent van de Nederlandse bevolking noemt de geboorte van een kind nu eigenlijk het "krijgen" van een kind in plaats van het "nemen"? Een kind is een keus, geen geschenk. In christelijke hoek nog wel, maar die groep is angstwekkend klein geworden.

Wereldoorlogen en rampen die HELPEN om het overschot aan mensen op deze wereld op te ruimen. Wat een christelijke uitspraken. Neem me niet kwalijk, maar hier kan ik niet tegen!

ik ook niet, maar het is wel de realiteit. De aarde is vol. 10% van de wereldbevolking gebruikt 90% van de grondstoffen, en 90% van de bevolking gebruikt 10%. Voor elk vat olie dat er geproduceerd wordt worden 2 vaten olie verbruikt.

In China zijn tamelijk veel mensen, en ja het is wreed en onmenselijk maar waar moeten al die mensen blijven?
Puur beschouwd vanuit natuurlijke selectie en survival of the fittest zorgen rampen en oorlogen voor een soort van balans.
what the soul hides, blood tells

Gebruikersavatar
Shito
Mineur
Mineur
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:20
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 01:43

Zie het meest demonische dilemma op aarde: geef iemand de keus tussen twee mensen/dieren, en laat ze er 1 aanwijzen die mag blijven leven, in de wetenschap, dat de ander doodgaat. Geen keus maken betekent de dood van beide. Een bekende methode om mensen krankzinnig te maken.

In de meeste opzichten is het net als met mensen, al kunnen mensen bewust kiezen om geen kinderen te nemen.

Optie 1: verbied sterilisatie en abortus. De overbevolking die daardoor onvermijdelijk is, zorgt voor hongersnood. Survival of the fittest, de rest sterft uit; 1000 doden

Optie 2: verbied abortus, laat sterilisatie toe. Lichte overbevolking. Enkele tientallen doden door ondervoeding, en een vorm van ingrijpen die eigenlijk "voor god spelen" betekent.

Optie 3: beide toelaten en eventueel forceren. Massamoorden op foetussen. Je hoeft niet naar katten te kijken; van de USA is er een jaarlijks dodental van 1,5 miljoen, China zal dat ook makkelijk halen. Europa weet ik niet maar zal er vast ook dichtbij komen. En dat is wat wij durven te doen met mensenfoetussen. Laat staan katjes die nog niet eens geboren zijn.

Ik zou zeggen, in het algemeen: optie 2. Zelfs voor mensen, desnoods, maar dat is denk ik een andere discussie? Sterilisatie voorkomt leven in plaats van dat het leven beeindigt, daar ligt een grote grens. Misschien ga je tegen de natuur in, maar ik zie het als genadiger om 200 katten nooit geboren te laten worden, dan dat er 199 dood gaan in kattensloppenwijken (die bestaan al in grote steden) na een jaar lang uithongering, gevechten, ellende van hier tot Tokyo, iets waar dan ook de andere 201 katten onder lijden.


As for the situation at hand

Behandel het zoals het gezondst is. Als ze zwanger wordt, en het niet kritiek wordt, laat dan de kittens geboren worden. Een paar jonge katjes meer of minder, dat overleeft de wereld nog wel. Bied ze desnoods aan voor "adoptie" of aan een asiel. Je kent het verhaal van Salomo's oordeel. "Dood het in geen geval"
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 01 aug 2005 10:09

Serenity schreef:
En wat jij zegt over de "oplossing" van chinezen vind ik wel heel erg. Een kind wordt bij ons nog altijd gezien als een zegen en gave van God.

bij "ons"? hoeveel procent van de Nederlandse bevolking noemt de geboorte van een kind nu eigenlijk het "krijgen" van een kind in plaats van het "nemen"? Een kind is een keus, geen geschenk. In christelijke hoek nog wel, maar die groep is angstwekkend klein geworden.

Totdat je geen kinderen kunt nemen en je ontdekt dat je kinderen toch van God krijgt. Is heel erg afgezaagd maar blijkt telkens maar weer. Ook niet Christenen ontdekken zo dat je geen kinderen neemt.

Maar we gaan weer verder met abortus bij katten

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 aug 2005 10:47

Memmem schreef:
Serenity schreef:
En wat jij zegt over de "oplossing" van chinezen vind ik wel heel erg. Een kind wordt bij ons nog altijd gezien als een zegen en gave van God.

bij "ons"? hoeveel procent van de Nederlandse bevolking noemt de geboorte van een kind nu eigenlijk het "krijgen" van een kind in plaats van het "nemen"? Een kind is een keus, geen geschenk. In christelijke hoek nog wel, maar die groep is angstwekkend klein geworden.

Totdat je geen kinderen kunt nemen en je ontdekt dat je kinderen toch van God krijgt. Is heel erg afgezaagd maar blijkt telkens maar weer. Ook niet Christenen ontdekken zo dat je geen kinderen neemt.

Maar we gaan weer verder met abortus bij katten


ik zit op een niet-christelijk forum voor zwangere vrouwen en IEDEREEN heeft het daar over het KRIJGEN van kinderen... en niet over het NEMEN

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 01 aug 2005 10:54

Ok duidelijk ;-)

Laten we in dit topic dan toch echt de katten maar weer verder bespreken en eventuele onduidelijkheden over kinderen krijgen c.q. nemen bespreken in een ander topic mocht daar nog behoefte aan zijn.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 07 aug 2005 10:52

als ze zwanger is, wat ik zou doen is toch alles geboren laten worden, overal briefjes hangen met gratis af te halen, of voor een stuntprijs, dan ben je ze wel zo kwijt neem ik aan, en anders zou je ze op een boerderij kunnen brengen of naar een dierenwinkel, als ze jong zijn, en het zijn raskatten dan willen die ze soms wel
xxxx


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 131 gasten