Fietsen, zwemmen en schaatsen op zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 17 jul 2005 19:22

Cisca schreef:Het is nu echt schaatsweer :mrgreen:

Wat een vervrissende discussie met dit mooie weer .

Zes dagen zult gij arbeiden en al u werk doen , maar de zevende dag dat is de .............

Mensen wat gaan we de fout in op zaterdag !!!!

Zolang Wij God kunnen danken voor de dingen die we doen 7 dagen per week is er mijns inziens niets aan de hand .

Een zevende dag is ons als rust dag gegeven , geniet hier dan ook van . deze dag is een prima dag om naar een samenkomst te gaan en in de middag een 40 kilometer te fietsen en een terasje te pikken .
Als jij vind dat dit niet kan en je je bezwaart voelt , geleid door Gods Geest moet je het zeker niet doen .

Want net als in een goed huwelijk luister je naar diegene die je dierbaar is .

Bevrijdende liefde !! :mrgreen:
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 29 jul 2005 09:53

Ik doe alles, en laat niets, maar ga dan ook niet naar de kerk :P

en verder rust ik meestal gewoon vanzelf, omdat het mijn enige dag van rust is, en ga ik met de tram naar mn ouders om daar te eten tegen het einde van de dag..

maar als ik een keer wat leuks doe op zondag, prima...

De kans is er om te rusten, die kun je nemen, je kunt ook recreeerend rusten, omdat je je even met iets anders bezighoudt dan met werk en school enz.

Ik vind het prima zoals het gaat..
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 30 jul 2005 00:37

brammetje schreef:Zolang Wij God kunnen danken voor de dingen die we doen 7 dagen per week is er mijns inziens niets aan de hand .

Een zevende dag is ons als rust dag gegeven , geniet hier dan ook van . deze dag is een prima dag om naar een samenkomst te gaan en in de middag een 40 kilometer te fietsen en een terasje te pikken .
Als jij vind dat dit niet kan en je je bezwaart voelt , geleid door Gods Geest moet je het zeker niet doen .

Hierin kan ik me goed vinden...

Sabra schreef:Dat probeer ik 7 dagen te doen, en niet enkel op zondag, omdat dat toevallig de dag is die wij als rustdag hebben bestempeld. Zoals de bijbel zegt; de mens is er niet voor de sabbath, maar de sabbath de mens. Waar ik gemakshalve even sabbath definieer als rustdag, om te voorkomen dat er opnieuw een discussie ontstaat over sabbath/zondag.

God werkt ook 24/7?
Altijd is Hij bij je en helpt Hij je... Probeer God's werk te onderscheiden in alles wat je doet. Hij is echt niet alleen op zondag bereikbaar...

Zou een mooie boel worden. Alleen bereikbaar buiten kantooruren op zondag van 9-13 en van 19-21.

Faithy schreef:Ik doe alles, en laat niets, maar ga dan ook niet naar de kerk :P

en verder rust ik meestal gewoon vanzelf, omdat het mijn enige dag van rust is,

maar als ik een keer wat leuks doe op zondag, prima...

De kans is er om te rusten, die kun je nemen, je kunt ook recreeerend rusten, omdat je je even met iets anders bezighoudt dan met werk en school enz.

Ik vind het prima zoals het gaat..

Ik doe alles, en laat niets, maar ga wel (hetzij ook niet altijd)
De zondag is ook mijn enige dag van echte rust. Geen verplichtingen. Doordeweeks ren en vlieg je van links naar rechts en op zondag ff lekker tot rust komen.
Op zondag doe ik waar ik in de andere dagen niet aan toekom.
Wandelen, fietsen, uitslapen, gitaarspelen, lezen, internetten, schrijven, films kijken, hobby's, leuke dingen doen met vrienden... enz, enz,

Hoe je die dag indeelt moet ieder voor zich weten. Stoor u niet aan anderen... verwonder u slechts!

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jul 2005 08:49

Javaca schreef:Op zondag doe ik waar ik in de andere dagen niet aan toekom.
Wandelen, fietsen, uitslapen, gitaarspelen, lezen, internetten, schrijven, films kijken, hobby's, leuke dingen doen met vrienden... enz, enz,

Heb je ook nog wat tijd over voor God?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jul 2005 10:19

Ik vind op zondag eigenlijk alleen de 'regel' gelden: niet kopen en verkopen. Verder echt niet mogen zwemmen e fietsen enzo hoor. Dat is toch juist Gods werk, de natuur??
De zondag is echt niet om je de hele dag alleen op de bijbel te storten en verder niks te doen, tegen je zin.

Ik werk eens in de twee weken de hele zondag, en de andere geef ik zondagsschool, wat ik 's morgens, na de kerk voor moet bereiden.
's middags alsk vrij ben ga ik altijd wel met iemand een eind wandelen, en 's avonds gaan we met de hele groep wel ergens koffie drinken ofzoiets.

Zo heb ik eigenlijk nooit echt een rustige zondag. En ik mis het echt! Ik vond het altijd heerlijk om op zondag lekker niks te doen, beetje met vrienden weg, en vaak 's avonds tijd voor God. Eens wat langer de tijd nemen dan die 5 minuutjes voor ik naar bed ga.

De zondag als rustdag heeft iedereen echt wel nodig, maar om neit te zwemmen en schaatsen enzo, vink echt onzin!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 30 jul 2005 22:45

caprice schreef:Heb je ook nog wat tijd over voor God?

Ik mis deze smiley erbij [-X

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2005 02:33

caprice schreef:
Javaca schreef:Op zondag doe ik waar ik in de andere dagen niet aan toekom.

Heb je ook nog wat tijd over voor God?

wat dacht je van "mijn hele leven is een leven voor God" (zoveel mogelijk).
Is God alleen belangrijk op zondag?

Wat is er zo speciaal aan de zondag? Is de sabbathdag niet gewoonweg de zaterdag, de dag waarop bepaalde personen hun auto's wassen zodat ze op zondag mooi glanzend op de parkeerplaats bij de kerk staan?

Kan je niet elke dag stilstaan bij God en je leven met Hem delen?
what the soul hides, blood tells

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jul 2005 08:45

Beste Sereity..lees het topic maar eens door......

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 31 jul 2005 12:06

essieee schreef:Beste Sereity..lees het topic maar eens door......

ik was er al bang voor ;)
what the soul hides, blood tells

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 00:27

Doe op zondag wat je niet laten kunt :) Sabbat is op zaterdag namelijk :D

Leef 6 dagen per week mèt YHWH en vòòr je naaste, en 1 dag per week mèt je naaste en vòòr YHWH.

Mooie verdeling, toch?

En ik ben van mening, dat YHWH zich op zijn zondag vaak beter op zijn gemak zal voelen midden op het IJsselmeer, waar mensen in dankbaarheid van Zijn schepping genieten, dan in de gemiddelde kerk waar mensen in ongeduld aftellen tot het amen, en met pepermunt in de mond verlangen naar de koffie na de dienst.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 aug 2005 05:17

Javaca schreef:
caprice schreef:Heb je ook nog wat tijd over voor God?

Ik mis deze smiley erbij [-X

Dat klopt, want zo is het niet bedoeld.
Die vraag kwam in mij op toen ik zag wat je allemaal op zondag doet, maar het gaat ook over de andere dagen van de week.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 aug 2005 13:01

Ik doe die dingen ook hoor, en hou nog meer dan genoeg tijd over voor God. Ik snap je ongerustheid niet zo :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

caprice

Berichtdoor caprice » 02 aug 2005 05:01

Marnix schreef:Ik doe die dingen ook hoor, en hou nog meer dan genoeg tijd over voor God. Ik snap je ongerustheid niet zo :)

O. Ik doe die dingen niet, maar ik wilde wel dat ik nog meer tijd had. Daarom vroeg ik het mij af. We hebben allemaal een ziel, toch? En we leven maar één keer. We kunnen het niet meer over doen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 aug 2005 22:20

caprice schreef:
Marnix schreef:Ik doe die dingen ook hoor, en hou nog meer dan genoeg tijd over voor God. Ik snap je ongerustheid niet zo :)

O. Ik doe die dingen niet, maar ik wilde wel dat ik nog meer tijd had. Daarom vroeg ik het mij af. We hebben allemaal een ziel, toch? En we leven maar één keer. We kunnen het niet meer over doen.

Precies,......daarom ervaar ik juit de zondag als een extra dag om me juist aan God te wijden...zeker omdat je dan (vrijwel) geen verplichtingen hebt....juist als extra bovenop de andere 6 dagen......

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2005 19:07

caprice schreef:

Op zondag heb ik tijd genoeg om, tussen de kerkdiensten door of na de kerkdiensten (die in mijn kerk ook redelijk kort duren, (uur per dienst denk gemiddeld) tijd genoeg om te gaan hardlopen, fietsen, een potje met vrienden te voetballen of op een strandje aan de rijn te liggen... en het leuke is, dat kan je ook weer heel goed combineren met o pGod gericht en met Hem bezig zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”