homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 jul 2005 19:34

froske schreef:
Ik denk dat het ook komt omdat we nu in een hele andere "wereld" leven dan toen.

Is dat zo

In die tijd was seksualiteit nog niet zo belangrijk dan nu. Er is op het gebied van seksualiteit ook heel veel vernieuwing gekomen. Ik neem aan dat er in de tijd van de bijbel bijvoorbeeld nog geen seks shops waren... :roll:

Tja, of is het misschien zo dat men toen veel natuurlijker met seksualiteit omging en wij juist veel meer krampachtig?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jul 2005 00:39

Ik denk dat dat wel het geval is eigenlijk. Ook omdat men toen 'dichter bij de natuur' leefde. Je ziet dat ook wel bij boeren bijvoorbeeld, die zien het dagelijks om zich heen bij het vee en voor hen is het veel meer realiteit van alle dag ipv iets bijzonder pikants.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jul 2005 06:49

Zareb schreef:
Raido schreef:Okay, stel je bent geen 43 maar 18, je staat strak van de hormonen net als je vriendin, ik denk dat het dan net iets anders is

Nee, dat geloof ik niet.
Als jij gelijk zou hebben dan zouden er in alle sauna's of op naturistenstranden alleen maar orgies plaatsvinden. Nou ik kom er regelmatig en heb het nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat het meer te maken heeft met de manier waarop je tegen lichamelijkheid aankijkt. (ik heb het dus niet over erotiek). Ishet iets dat onlosmakelijk bij je hoort, of zie je het als een "apart" stukje.
Als er op dat strand niet zo goed als alleen mensen van +45 plus zouden komen (geen belediging) dan zal dat toch wel wat anders zijn. Ik denk dat als je een aantal mensen van 18 - 26 jaar in een sauna zou stoppen er minimaal een iemand erotische gevoelens heeft.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 jul 2005 18:38

Als er op dat strand niet zo goed als alleen mensen van +45 plus zouden komen (geen belediging) dan zal dat toch wel wat anders zijn. Ik denk dat als je een aantal mensen van 18 - 26 jaar in een sauna zou stoppen er minimaal een iemand erotische gevoelens heeft.

Zo is dat ook geschapen dus het is idd waar dat er vast wel iemand erotische gevoelens kijgt of hij/zij nu wil of niet dat gaat vanzelf.
- Home is in my head -

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 26 jul 2005 11:36

Leuke site, al zou ik de lay-out wat veranderen...

de kleuren zijn beetje irritant (de zogenaamd geselecteerde letters in allerlei kleuren)..

Verder ben ik zelf bi-seksueel en probeer ik juist DAT te evangeliseren, niet in de zin van: iedereen moet bi worden ;) maar meer: leer nou eens dat het normaal is, dat het geen zonde is.. etc.
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 27 jul 2005 21:27

Het zal denk ik niet helemaal normaal gevonden gaan worden door christenen maar ik denk dat als de mensen er een beetje aan gewend worden, dat het dan wat beter zal gaan. Maargoed daar gaan denk ik nog wel wat jaren overheen :wink:
- Home is in my head -

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 01:09

froske schreef:In die tijd was seksualiteit nog niet zo belangrijk dan nu. Er is op het gebied van seksualiteit ook heel veel vernieuwing gekomen. Ik neem aan dat er in de tijd van de bijbel bijvoorbeeld nog geen seks shops waren... :roll:

*kuch* Sodom en Gomorra *kuch*

Dapper om er een site voor te durven maken, en hoe je ook heel duidelijk je keus hebt gemaakt.

Het lijkt me een afschuwelijke keus om te moeten maken. Maar wel een die het waard is om te maken.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 03 aug 2005 17:13

Ik bewondering je dat je zo open bent en dat je jouw ervaringen met anderen wilt delen daar is lef voor nodig!

Mijn beste vriend die homoseksueel en sinds kort heeft hij het openbaar gemaakt om het maar zo even te zeggen.
Zit in gereformeerde gemeente (waar, dat doet er nu niet toe)
En dat heeft veel opschudding veroorzaakt.
Ik persoonlijk heb helemaal niks tegen homo's, ze zijn mij even lief en dierbaar als hetero's maar dat geldt niet voor iedereen, dus ik support jouw website heel erg.

Ik zal het adres van de website eens aan mijn vriend geven!!!
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 04 aug 2005 20:44

Zareb schreef:
aardmannetje schreef:ja, maar zolang me dat het gevoel geeft bewust te blijven van alles wat ik (wil) doe(n) geef ik de voorkeur aan niet in gaan op erotische verlangens (oh ja daar ging het over).

o ja? gaat het daar over?
Momenteel logeert een goede vriendin bij mij en zij had dit antwoord gelezen. Toen we na het tennissen in de sauna zaten te relaxen begon zij hierover. En toen vroegen wij ons af: is het delen van lichamelijkheid per definitie gelijk aan erotische verlangens, of is het een logisch gebeuren dat gewoon ontstaat?
Tussen ons bestaat er een sterke band. We kennen elkaar in elk opzich van haver tot gort. Zien elkaar naakt, knuffelen, slapen in één bed enz, maar er is eigenlijk nooit geen erotische spanning.

Tja, wij kwamen er niet uit maar constateerden dat het fijn en vertrouwd was en dat we deze band heel belangrijk vonden

ik schreef:ik kan mijn psyche en mijn lichaam delen met ieder mens, man of vrouw..ik vroeg me af wanneer erotische verlangens een rol gaan spelen in dit contact en waarom...

vandaaruit koppelde ik terug en schreef 'oh ja daar gaat het over''

Zoals je al beschrijft deel je je psyche en lichaam met die vriendin zonder dat daarbij erotische verlangens komen kijken. Mijn vraag wanneer erotische verlangens een rol gaan spelen en waarom slaat op de erotische spanning die je noemt. Of seksuele spanning denk ik eerder, seksuele/erotische spanning kan zich op zowel mensen als objecten richten en ik vraag me af wanneer het ondanks 'fijn en vertrouwd' tegen God ingaat...?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 aug 2005 16:46

aardmannetje schreef:Mijn vraag wanneer erotische verlangens een rol gaan spelen en waarom slaat op de erotische spanning die je noemt. Of seksuele spanning denk ik eerder,

Tja, in de relatie met m'n vriendin speeld die seksuele spanning niet. Nu klinkt dat gemakkelijk maar het is gewoon zo. Ergens is het logisch omdat ik mijzelf nu eenmaal niet seksueel tot vrouwen voel aangetrokken. Onze band is in de loop van 15 jaar enorm sterk en intiem geworden. Ik denk
dat als seksuele spanning hier een rol in had gespeeld het niet gelukt was.

ik vraag me af wanneer het ondanks 'fijn en vertrouwd' tegen God ingaat...?

Ik zie niet direkt wat er in deze relatie tegen God ingaat. Als er wel seksuele spanningen zouden bestaan dan zou er m.i. eerder dat risico zijn.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 05 aug 2005 17:05

Zareb schreef:Tja, in de relatie met m'n vriendin speeld die seksuele spanning niet. Nu klinkt dat gemakkelijk maar het is gewoon zo. Ergens is het logisch omdat ik mijzelf nu eenmaal niet seksueel tot vrouwen voel aangetrokken.
Ik kan me voorstellen dat als er van beide kanten geen dergelijke verwachtingen zijn je er ook niet op in hoeft te gaan.
Onze band is in de loop van 15 jaar enorm sterk en intiem geworden. Ik denk
dat als seksuele spanning hier een rol in had gespeeld het niet gelukt was.
Voor jou had een dergelijke vriendschappelijke relatie met een man dus niet mogelijk geweest zonder seksuele spanning.
ik vraag me af wanneer het ondanks 'fijn en vertrouwd' tegen God ingaat...?

Ik zie niet direkt wat er in deze relatie tegen God ingaat. Als er wel seksuele spanningen zouden bestaan dan zou er m.i. eerder dat risico zijn.
sorry maar ik doelde nog steeds op een relatie waarin seksuele spanning wel geuit wordt, ja dat verhoogt het risico en daarom denk ik dat erotische verlangens niet een onbewust verloop hebben maar een keuze zijn.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 aug 2005 18:08

aardmannetje schreef:Voor jou had een dergelijke vriendschappelijke relatie met een man dus niet mogelijk geweest zonder seksuele spanning.

Ik heb een aantal vrienden met wie ik op een soortgelijke manier om ga. Maar ik geef direkt toe dat dit soms best wel eens "spanning" veroorzaakt. Alleen, en dan ben ik het dus met je eens als jij schrijft

en daarom denk ik dat erotische verlangens niet een onbewust verloop hebben maar een keuze zijn.

heb ik een grens die ik probeer vast te houden. (en dat lukt aardig)
Want er zijn nu eenmaal zaken die, zoals in een eerdere posting van jou ter sprake kwam, exclusief zijn.

Waarin ik overigens wel heb ervaren dat open omgaan met lichamelijkheid, zonder valse schaamte, het uiteindelijk makkelijker maakt om grenzen te stellen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 aug 2005 18:21

Nederland is toch niet echt een land waar homo's het zo moeilijk hebben? Volgens mij kun je hier bij diverse "vrouwen" ook aardig terecht om als homoman aan je trekken te komen.
Een land waarin velen blijkbaar vergeten zijn wat een echte vrouw is... waarin een vrouw blijkbaar best een botte *censuur* mag wezen, en zich als een man gedraagt... Ik val er niet op. Sorry, ik ben daar te hetero voor.
Ik kreeg vandaag ook al een mail van mijn broer waarin hij zei dat hij er onpasselijk van wordt, van die managerstypen waar niks vrouwelijks aan is, en die zich als man gedragen.
Misschien meer wat voor de mannen die diep binnenin stiekum een klein beetje homo zijn, maar dat verder graag camoufleren voor de buitenwereld.

(Overigens zijn er ook wel leuke dames in Nederland, hoor. Het is ook weer niet zo erg dat àlle dames in Nederland halve mannen zijn. Toch vind ik de aandacht van Nederlandse dames doorgaans stukken gemakkelijker te negeren dan van Poolse dames, waar ik gemiddeld gezien heel wat warmer van word.)

[Dit allemaal niet stekend in de richting van homo's bedoeld!]
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 05 aug 2005 18:37

dit kan je ook op geen enkele manier als stekend ervaren...

Ik kreeg vandaag ook al een mail van mijn broer waarin hij zei dat hij er onpasselijk van wordt, van die managerstypen waar niks vrouwelijks aan is, en die zich als man gedragen.

Wat een aanstellerij, volgens mij is hij bang...

Ik ben geen nationalist maar hoe kun je nu warm worden van poolse dames...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 aug 2005 18:52

aardmannetje schreef:dit kan je ook op geen enkele manier als stekend ervaren...

Ik zette het er maar bij voor de zekerheid. Je weet maar nooit hoe anderen je verhalen soms opvatten. 8-[

Wat een aanstellerij, volgens mij is hij bang...

Nee hoor, ik kan hem alleen maar groot gelijk geven.

Ik ben geen nationalist maar hoe kun je nu warm worden van poolse dames...

Kan best. Als je een gevoelig karakter hebt, en gevoelig bent voor warmte...
Ik heb het iemand anders ook al een tijd geleden horen zeggen dat zij warmer overkomen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”