Doodstraf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 22 jul 2005 10:49

Rock-G schreef:Nee dan lees je niet goed Memmem, ik zei ook : het is een andere situatie, maar het principe blijft hetzelfde, want er wordt technisch gezien iemand vermoord.

Gedood worden of vermoord worden is niet per definitie hetzelfde.
Niet het aanzien, maar het wezen!

StormCatcher
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor StormCatcher » 22 jul 2005 19:32

Mariamagdalena schreef:Afbeelding

Dit geloof heeft het idee dat alle grote wereldgodsdiensten uiteindelijk tot hetzelfde doel leiden. Naar mijn mening een verwerpelijke stelling omdat het erg bedrieglijk is en leid tot apathie.

Over de stelling dat het misschien zo zou zijn dat we allemaal schuldig zijn aan de moord op Jezus kan ik kort en duidelijk zijn: Dat is niet zo.

Jezus werd in zijn tijd vermoord omdat God dat toeliet. Hij wilde daarmee een opening geven om weer tot de mens te kunnen komen. Maar wel op uitdrukkelijk verzoek van de mens (je moet in Jezus willen geloven om tot God te kunnen komen.)

Het denken dat je Jezus vermoord heeft is daardoor ook een stelling die satanische trekken heeft doordat het je bind aan een schuldgevoel waar je niet uit kan komen dan enkel door het te verwerpen.

Jezus geeft je vrijheid. Laat je dan ook niet binden door schuldgevoelens, gevoelens van haat of gevoelens van machteloosheid. Jezus gaf niet zomaar vrijheid. Maak er gebruik van...

Terug naar “Archief”