Geloof jij in de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 15 jul 2005 17:15

Lausnitz schreef:Ja, dan ben ik inderdaad geneigd te zeggen dat de ware toch écht bestaat


gellukig

mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 15 jul 2005 17:23

esra schreef:
Lausnitz schreef:Ja, dan ben ik inderdaad geneigd te zeggen dat de ware toch écht bestaat


gellukig

mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.


yep dat wilde ik ook al gaan posten :) tis leuk om in de ware te geloven, wel een geinig ideaal om na te streven

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 15 jul 2005 17:34

tinos schreef:
esra schreef:
Lausnitz schreef:Ja, dan ben ik inderdaad geneigd te zeggen dat de ware toch écht bestaat


gellukig

mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.


yep dat wilde ik ook al gaan posten :) tis leuk om in de ware te geloven, wel een geinig ideaal om na te streven


ja waarom niet
de wereld zit al zo vol ellende
waarom zou je niet dromen
maakt t een beetje dragelijk
en de ware vind ik een heerlijk onderwerp...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 16 jul 2005 10:23

esra schreef:mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.

Geloven in de ware is leuk als die ware nog single enzo is :wink: Anders wordt dat geloof een nachtmerrie.
..

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 jul 2005 16:31

Invincible schreef:
esra schreef:mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.

Geloven in de ware is leuk als die ware nog single enzo is :wink: Anders wordt dat geloof een nachtmerrie.



YUPSSSSSS....of een ander krijgt ofso!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jul 2005 17:22

Invincible schreef:
esra schreef:mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.

Geloven in de ware is leuk als die ware nog single enzo is :wink: Anders wordt dat geloof een nachtmerrie.

Ach, geloven in de ware blijft een illusie, dus is hij/zij ook altijd single. :)

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 16 jul 2005 17:25

Aragorn schreef:Ach, geloven in de ware blijft een illusie, dus is hij/zij ook altijd single. :)


hele mooie drogreden :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jul 2005 17:29

Hehe, vertel.. :D

Het lijkt me dat wanneer je in een ideaalbeeld gelooft, dat dat dan ook volmaakt is. :)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jul 2005 20:37

Aragorn schreef:Het lijkt me dat wanneer je in een ideaalbeeld gelooft, dat dat dan ook volmaakt is. :)


Iets (of iemand in dit geval) kan toch voor jou ideaal zijn zonder dat het volmaakt is? Misschien wil iemand een partner die 'n beetje bijdehand is en af en toe driftig uit kan vallen 'want ik hou wel van iemand met pit' - Zo'n ideaalbeeld zou ik niet volmaakt durven noemen :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 jul 2005 20:38

LeChat schreef:
Aragorn schreef:Het lijkt me dat wanneer je in een ideaalbeeld gelooft, dat dat dan ook volmaakt is. :)


Iets (of iemand in dit geval) kan toch voor jou ideaal zijn zonder dat het volmaakt is? Misschien wil iemand een partner die 'n beetje bijdehand is en af en toe driftig uit kan vallen 'want ik hou wel van iemand met pit' - Zo'n ideaalbeeld zou ik niet volmaakt durven noemen :wink:


Jawel, want het is dan MIJN ideaalbeeld......

Gebruikersavatar
girlpower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 mei 2004 20:39

Berichtdoor girlpower » 17 jul 2005 12:25

ik denk wel wat de ware zal bestaan omdat je toch als je echt van elkaar houdt dan zal er toch nooit echt een breuk komen die mensen die getrouwd zijn en hun man of vrouw zou plosseling overlijden dan denk je toch ook niet zo maar 1,2,3 van de hak op de tak
dus daarom denk ik wel dat de ware bestaat heb het bij genoeg mensen gezien dat het allemaal goed gaat
maja zo denk ik er over

Gebruikersavatar
girlpower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 mei 2004 20:39

Berichtdoor girlpower » 17 jul 2005 12:26

ik denk wel wat de ware zal bestaan omdat je toch als je echt van elkaar houdt dan zal er toch nooit echt een breuk komen die mensen die getrouwd zijn en hun man of vrouw zou plosseling overlijden dan denk je toch ook niet zo maar 1,2,3 van de hak op de tak
dus daarom denk ik wel dat de ware bestaat heb het bij genoeg mensen gezien dat het allemaal goed gaat
maja zo denk ik er over

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 17 jul 2005 12:28

Aragorn schreef:Hehe, vertel.. :D

Het lijkt me dat wanneer je in een ideaalbeeld gelooft, dat dat dan ook volmaakt is. :)


ideaalbeeld is wel volmaakt inderdaad..
jij stelt dat de ware dus altijd single blijft :D ik mag hopen van niet want dan blijf ik ook altijd single ;)

Gebruikersavatar
muiz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 30 jun 2005 11:21

Berichtdoor muiz » 17 jul 2005 14:30

girlpower schreef:ik denk wel wat de ware zal bestaan omdat je toch als je echt van elkaar houdt dan zal er toch nooit echt een breuk komen die mensen die getrouwd zijn en hun man of vrouw zou plosseling overlijden dan denk je toch ook niet zo maar 1,2,3 van de hak op de tak
dus daarom denk ik wel dat de ware bestaat heb het bij genoeg mensen gezien dat het allemaal goed gaat
maja zo denk ik er over


:lol:
Hoe oud ben je ook al weer?
Oh, 15
:P
:wink:

Volgens mij is 'de ware' een rekbaar begrip.
En wat nou als de man wel de ware is van de vrouw maar niet andersom? Of als ze dat zo ervaren?
En wanneer weet je nou of iemand de ware is?

Ik denk iig dat je niet moet denken: oh, nu ben ik met de ware getrouwd, nu kan het niet meer mis gaan en leven we nog lang en gelukkig. Dan gaat het absoluut fout.

Gebruikersavatar
girlpower
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 mei 2004 20:39

Berichtdoor girlpower » 17 jul 2005 20:35

muiz schreef:
girlpower schreef:ik denk wel wat de ware zal bestaan omdat je toch als je echt van elkaar houdt dan zal er toch nooit echt een breuk komen die mensen die getrouwd zijn en hun man of vrouw zou plosseling overlijden dan denk je toch ook niet zo maar 1,2,3 van de hak op de tak
dus daarom denk ik wel dat de ware bestaat heb het bij genoeg mensen gezien dat het allemaal goed gaat
maja zo denk ik er over


:lol:
Hoe oud ben je ook al weer?
Oh, 15
:P
:wink:

Volgens mij is 'de ware' een rekbaar begrip.
En wat nou als de man wel de ware is van de vrouw maar niet andersom? Of als ze dat zo ervaren?
En wanneer weet je nou of iemand de ware is?

Ik denk iig dat je niet moet denken: oh, nu ben ik met de ware getrouwd, nu kan het niet meer mis gaan en leven we nog lang en gelukkig. Dan gaat het absoluut fout.



ik denk als je gaat trouwen want dan beloof je elkaar toch trouw te zijn en je weet toch meestal als je gaat trouwen dat het je ware is of heb ik dat nu mis?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten