MissF schreef:Hm....ik heb er persoonlijk geen verstand van, maar ik kijk altijd de serie 'schatjes' van de EO. Daarin wordt door de echte 'kenners' een gezin met kids geholpen.
En wordt er dan gezegd: geef je kind maar n tik? Nee, altijd met woorden, of juist zonder woorden, of met een strafstoeltje ofzo, maar nooit met slaan of een tik. Dus ik heb zo'n idee dat blijkbaar de beste weg, die het beste werkt, dat is
Nou, ik kijk ook altijd naar dat programma, en ik denk altijd: kan het nog debieler?
Werkelijk, wat een nurdo's van ouders zijn dat.
Natuurlijk kan je op tv in deze maatschappij niet aanbevelen om een kind die het bloed onder je nagels vandaan treitert een tik te geven,
want dan gaat het bij dat soort mensen als in de serie inderdaad uitlopen op kindermishandeling.
Bovendien is het mode om je kinderen de baas te laten zijn, en in discussie te gaan, iplv autoritair op te treden.
Veel kinderen zijn tegenwoordig de baas.
Ik vind die leidinggevende op tv ook echt wel goed, ze doet het goed, maar je ziet in die situaties dat het altijd ouders zijn, die zich totaal niet kunnen inleven in hun kind.
Je weet, als je een beetje verstand hebt, toch wel het verschil of een kind zijn grenzen aan het verleggen is, aandacht loopt te trekken, enz.
Ik heb nooit zoveel problemen met de opvoeding gehad, mede omdat ik streng was, een vast patroon had, dus duidelijkheid voor de kinderen.
Tucht, orde en regelmaat, zodat ze precies wisten waar ze aan toe waren.
Ja was ja en nee was nee. En geen gezeur.
En ik zie vaak, dat als kinderen doorzeuren, dat moeders dan toch ja zeggen. Kan het nog dommer?
Kijk, dan heb je het al voor jezelf verpest, en voor je kind, dat raakt dan in de war.
Ieder kind heeft leiding nodig, ander snappen ze het niet.
Nou, mijn oudtse was ook bepaald geen schatje, maar we hebben de dingen toch altijd goed weten op te lossen, met duidelijkheid.
En soms geeft een tik voor de broek een hele verfrissende duidelijkheid.
Een vriendin van mij is kinderarts, en als je dan die verhalen hoort....... dat een vader bv aan een kind van 3 jaar VRAAGT of het zich uit WIL kleden.
Nou, iedere dombo weet dat een kind van 3 dan NEE zegt.
Vervolgens gaat zo'n vader dan een debat met dat kind aan, of het zich uit WIL kleden, en waarom dan niet, etc, eindeloos gezeur.
Zo'n kind heeft dus dan niet echt een vader,want een vader hoort leiding te geven, maar een persoon waarmee het kan strijden, kijken wie het wint.
Dan maak je soms mee, dat zo'n kind met de kleertjes nog aan bij de dokter komt, en dat de papa zegt: hij wil zich niet uitkleden.
En dan zegt zij: Wat wilt u dan? Wilt u dat uw kind onderzocht wordt?
Daar had papa nog niet over nagedacht, wat hij wilde, het ging erom wat het lieve kindje wilde.............
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ik praatte soms in "wij" vorm.
Zo van: Zo, nu gaan wij ons even gezellig uitkleden.
Dat werkt vaak goed, in wijvorm praten, en niet vragen of een klein kind iets WIL, want dan zegt het altijd NEE, dat weet iedere debiel.