They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jul 2005 15:38

Raido schreef:
Waarom zijn de concerten van U2, vol aanbidding van Jezus, dan zo geliefd bij een groot publiek?
Ik vind die beschrijving van U2 toch net iets te ver gaan, ik vind U2 echt geen 'vol aanbidding van Jezus-muziek' U2 is muziek van christenen, voornamelijk seculier, maar absoluut niet vol van aanbidding van Jezus a la, M W Smith :S

Inderdaad, mijn ervaring is niet dat U2-concerten (nuja, die ervaring beperkt zich tot 1, misschien dat ik overmorgen iets anders zeg :P ) nu een soort worshipconcerten zijn. Gelukkig niet, daar kom ik ook helemaal niet voor. Religieuze kanten zitten er wel aan, maar het grote publiek valt denk ik toch vooral voor de passie, gedrevenheid en gewoon goede muziek van de band.

Oh, en ik vind 3 volle ArenA's tegenover 1 Gelredome meer zeggen dan een tracklist op AS waar altijd de nieuwe trends een paar weken op staan om vervolgens in vergetelheid te verzinken. :P Bovendien heeft Coldplay nog helemaal niets voor de muziek betekend dan het schrijven van een paar leuke liedjes. Geen vernieuwing, geen visie, geen maatschappijkritiek, geen boodschap, slechts aardige liedjes. Leuk, maar niet genoeg om ooit zo groot als U2 te worden.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 12 jul 2005 15:43

ik denk dat je iets zegt tegen beter weten in. jij weet heus wel dat er miljoenen onderwerpen zijn waarover je met iemand ingesprek zou kunnen raken. die vlieger gaat dus niet op!

tja das voor iedereen anders, hoe je anders bent :? . ik denk dat als je leven anders wordt, een ander doel krijgt, je met je muziek ook een ander doel krijgt. en of dat met wereldse muziek kan....tja jullie zeggen het.

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 12 jul 2005 21:56

rotss schreef:ik denk dat je iets zegt tegen beter weten in. jij weet heus wel dat er miljoenen onderwerpen zijn waarover je met iemand ingesprek zou kunnen raken. die vlieger gaat dus niet op!

tja das voor iedereen anders, hoe je anders bent :? . ik denk dat als je leven anders wordt, een ander doel krijgt, je met je muziek ook een ander doel krijgt. en of dat met wereldse muziek kan....tja jullie zeggen het.

Dan weet je meer dan ik :lol: fijn dat je mij zo goed kent

Ik had het niet alleen over in gesprek raken, maar vooral over hun leefwereld kennen. En helaas beperkt die zich vooral tot de entertainmentcultuur.
The more you see the less you know

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 13 jul 2005 07:09

Dan weet je meer dan ik fijn dat je mij zo goed kent

voor zover ik weet ken ik je niet maar kon me gewoon niet voorstellen dat je daar echt van overtuigd bent.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jul 2005 07:10

Ik had het niet alleen over in gesprek raken, maar vooral over hun leefwereld kennen. En helaas beperkt die zich vooral tot de entertainmentcultuur.
HOEST
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 14 jul 2005 18:52

U2's concert stond bol van de politieke uitspraken. Hij roemde Theo van Gogh met een liedje. Iemand die overigens christenen als honden omschreef. Maar ik lees nergens van de genade waar hij zo blij mee is........
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jul 2005 19:03

:mrgreen: jacobH je bent cool :)

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 15 jul 2005 11:49

Ach, tis maar wat je wilt horen. Het concert was de gaafste rockshow van dit moment. En er zat vooral een politieke boodschap in, nou en. De liedjes waren duidelijk genoeg over genade, denk aan All Because You Yahweh en I still haven't found.
Het thema van het concert was liefde, niet genade, dus is het ook niet zo gek dat je de genade er niet uithaald. Bono is ook erg gek van zijn vrouw, maar daar had hij het ook niet over.

debutler

Berichtdoor debutler » 15 jul 2005 13:16

't is maar wat je wilt horen inderdaad.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jul 2005 13:24

Dat geld voor beide kanten :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jul 2005 14:43

maurits schreef:Het thema van het concert was liefde, niet genade, dus is het ook niet zo gek dat je de genade er niet uithaald. Bono is ook erg gek van zijn vrouw, maar daar had hij het ook niet over.

Hij houdt vast ook niet van z'n vrouw, anders had hij daar minstens wel een paar keer aan moeten refereren vind ik. 8)

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 15 jul 2005 14:49

en ik heb het tijdens het concert wel niet gezegd, maar ik ben gek van jou :mrgreen:

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 15 jul 2005 15:25

Jullie kunnen draaien wat jullie willen maar iets klopt er niet.

Door genade weet een zondaar dat hij niet hoeft te sterven. Als je die genade kent kan het niet anders dan dat je direct die genade in Christus als het belangrijkste in je leven gaat zien. Dat gaat de liefde van mensen ver te boven. en nu had Bono een hele grote kans om dat uit te dragen. En die grijpt hij niet. En dat is heel erg betreurenswaardig en zegt m.i. welke plaats dat bij hem heeft.

Ik ga nu op vakantie, dit is dus mijn laatste reactie voorlopig. Niet om vroom of boven jullie te staan. Helemaal niet, maar toch wil ik jullie deze tekst mee geven. Mij hoef je niet te overtuigen. Maar God is niet bij de "neus" te nemen.

Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen. En onthoud bij alles wat je doet dat God je aan zijn oordeel onderwerpt.

Ik hoop dat jullie dit nou eens een keer niet af doen als arrogante hoogmoedigheid. Ik verzeker jullie dat dat niet zo is bedoeld. Ik voel me niet beter, sterker nog ik ben niet beter daar, raak ik elke dag meer van overtuigd. Jullie hartelijk groetend

JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 15 jul 2005 15:52

Goeie vakantie jakobH!

Ik draai alleen plaatjes, ik draai niet om het onderwerp heen. Ik vind persoonlijk helemaal niet dat de genade altijd benadrukt moet worden. Ik heb ook veel mogelijkheden om het geloof uit te dragen, maar meestal draag ik niet de genade van het werk van Christus uit, ik probeer gewoon te leven zoals god dat wil. Daden zeggen voor mij meer dan woorden.
Daarom ben ik blij dat Bono opkomt voor de zwakken, dat hij een positieve boodschap van liefde probeert te verspreiden. Dat doet hij zover ik weet omdat hij de genade van God heeft leren kennen. God's opdracht voor ons is hem en de naaste lief te hebben en dat brengt Bono voor mij in de praktijk op zijn manier.
Bono is geen evangelist, maar een entertainer, daarom hoeft hij ook geen zieltjes proberen te winnen op het podium, hij doet gewoon zijn werk. Dit is geen evangelisatiecampagne.
Ik ben met je eens dat genade een zeer belangrijk onderdeel is van het christelijk leven, maar het is meer iets om uit te leven dan om over te praten. Als mensen aan je leven zien dat je anders bent, vragen ze daar vanzelf wel naar.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 15 jul 2005 20:57

waar het hart vol van is stroomt de mond van over oftewel zoals de psalm dichter het zegt; dan vloeit mijn mond steeds over van Uw eer. je hebt gelijk als je zegt dat christenen door hun doen en laten moeten laten zien dat ze christen zijn, dat ze hun naasten lief hebben. maar dan moet je de andere opdracht niet vergeten; God lief hebben boven alles!! volgens mij laat je het dan niet alleen bij goede werken.

Terug naar “Archief”