miss t schreef:Whohohoooo... Nu moet je mij geen woorden in de mond leggen. Ik wéét dat God dat kan (en idd ook wel na 4 uur of een week) omdat ik mensen ken die dat zelf hebben meegemaakt.
Natuurlijk kàn God dat, omdat God alles kan. Maar ik denk dat God dat niet doet. Als jij gelooft dat God dode mensen na een week weer levend maakt, dan vind ik dat prima. (en nu leg ik je dus geen woorden in de mond, want je schrijft het zelf) Maar als dit soort zaken die jij gelooft, aan mensen wordt verteld die in vertwijfeling zijn en groot verdriet hebben om het verlies van een klein kindje, dan vind ik dat vreselijk.
miss t schreef:Ik kan me opzich wel vinden in de uitspraak dat de strijd nog niet gestreden is bij vaststelling van de dood door een arts (want zie mijn vorige post).
Ik kan me dus niet in die uitspraak vinden. De vader zat erbij toen dit werd verteld. Ik vind dat hij wel genoeg geleden had, en vind het gruwelijk als iemand dan nòg eens gaat beweren dat de "strijd nog niet gestreden is". Valse hoop dus, en puur bedrog.
miss t schreef:Ook ik vind het goed dat de EO dit uitzond, maar ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat dit dan direct een waarschuwing is tegen de mensen die jij nu even noemt...
Ken je die mensen zelf? Weet jij hoeveel goeds of slechts er uitgekomen is?
De documentaire is er duidelijk over, hoeveel slechts hieruit is gekomen. Ik hoef Pastor Sunday niet persoonlijk te kennen om de afschuwelijke manier waarop er met mensen wordt omgegaan, af te wijzen. Ook hoef ik Rob Allart (de stichter van Berea) niet te kennen om o.a. zijn financiele praktijken af te wijzen. En dan heb ik het er nog niet eens over, dat Allart weer banden heeft met pastor Sunday. Ook de voorganger uit de docu van de Berea-gemeente ken ik niet, die verklaart, dat hij in naam van God de diagnose van de artsen ongeldig verklaart. Maar dat het allemaal lariekoek is, en levensgevaarlijk, dat zul je hopelijk met me eens zijn.
Ik ben het met dominee van Essen eens, die in het programma vóór de docu zei, dat er wel één wonder is gebeurd. En dat is dat de ouders van het overleden kindje nog in God geloven. Ik vind dat ook een wonder!