Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 27 jun 2005 17:47

Hervormde Gemeente Rijssen, oude berijming, Statenvertaling, ca. 10.000 leden, zes predikanten, zes gebouwen. Gewoonlijk bezoek ik de Schildkerk, de grootste van de zes kerken. Ik vind het een fijne gemeente, waar het Woord van de Heer nog recht verkondigd wordt, waar Zijn Geest nog werkt, en toffe domi's; vooral domi Markus en domi Flikweert zijn heel goed, maar domi Lam mag ik ook graag horen.
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 27 jun 2005 20:23

MissF schreef:
Doortje schreef:
MissF schreef:
caprice schreef:
MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn ;)

Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorry ;)
En er zijn ook een heel aantal mensen daar die mij denk ik kennen, en ik wil geen 'kerkshopper' worden, en als je in een kerk gaan waar veel mensen me kennen word je wel snel zo aangekeken, snappie ? :D (al maakt me dat niet erg veel uit, maar de gergem hier staat me gewoon erg tegen!)

Mag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?[\quote]
O, niks, ik heb er niks tegen. Maar ik WEET dat ik me ga irriteren. Ik vind dat gehamer op zonden, en absoluut fout zijn, en ontzettend negatief blijven in een preek, en alleen hameren op ellendekennis, en de rest (verlossing en dankbaarheid) bijna vergetend, irriterend. Ik weet dat dit een 'kwaaltje' van mij is, maar ik denk dat het dus slimmer is voor mij, om er niet te komen :)

Ook vind ik die gemeente niet echt iets uitdragend naar de wereld om hen heen. (en dat zijn meer gemeentes, ik weet het, maar nu even deze als voorbeeld). Ik denk dat je als gemeente zo veel mogelijk open moet staan naar de wereld om je heen. De ongelovigen, de randkerkelijken, en ik vind een gemeente als dat dat echt niet.

Prima als anderen zich er thuis voelen, ik kan er beter niet komen...en daarom is het wel weer 'goed' dat er verschillende 'soorten' kerken bestaan :D

Oke duidelijk :wink: maar wat ik dan niet begrijp is dat je zegt dat je een andere gergem best wil bezoeken, maar ds Veenendaal niet. Dus concludeer ik daaruit dat het je niet alleen om de gergem gaat, maar specifiek om ds Veenendaal en dat snap ik niet goed. Ds Veenendaal is juist iemand die wel Jezus preekt en het, als je het vergelijkt met sommige andere gergem dominees, wel veel over de verlossing heeft. Maar hij is ook heel scherp en dat staat je misschien tegen?
Om even ontopic te blijven, ik zit in de gergem in Veenendaal en ik hoor ds Veenendaal regelmatig en ik vind hem erg goed. maar ja, de een is de ander niet he.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jun 2005 22:38

Ik bezoek de Gereformeerde kerk, behorend tot de PKN.
We zingen uit het Liedboek der Kerken en momenteel wordt er uit de Nieuwe Bijbel Vertaling gelezen.
Er is een prettige open sfeer en ruime aandacht voor kinderen en jongeren.
Op dit moment hebben wij (helaas) alleen maar gastpredikanten, omdat onze gemeente vacant is.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 27 jun 2005 22:45

Marnix schreef:Jeugdkerken GODfashion en Kingsize (allebei 1x per maand)
Af en toe een keer evangelische gemeente / baptistengemeente.

Al eens een Studio 1 dienst meegemaakt?
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2005 10:33

Nee. Waar is dat? De meesten ken ik wel maar Studio 1 zegt me zo niets.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 28 jun 2005 10:42

Is jongerendienst van Baptistengemeente Ede.
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 28 jun 2005 11:15

Ik bezoek mn eigen kerk,de gereformeerde kerk op Urk. Maar als er dopen is dan ga ik wel eens naar een andere kerk.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 jun 2005 11:30

Ik ga naar de PKN, wat voor 1 mei herv. confessioneel heette. Zingen uit het liedboek, lezen uit de nieuwe bijbelvertaling. Ik ga hier samen met mn vriend heen. Hij komt uit OGG in Ned, en ik uit Herv. Bond. We konden het niet eens zijn met wat daar werd gepreekt, en hebben samen voor deze gemeente gekozen.
Ik vind het een fijne gemeente, en gelukkig krijgen we dit jaar weer een nieuwe dominee. Dan zijn we ongeveer een jaar vacant geweest. Dus als iemand nig info heeft over ds. van Houten ... :D Hij schijnt een fijne ds. te zijn; ik zelf heb m maar 1 keer gehoord.
Engaged @ 07-01-2005

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 11:49

ik ga naar de parousia:
klein, betrokken, niet te streng, niet te vrij, ik voel me er thuis :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jun 2005 12:00

Ken ik niet. Vertel er es wat meer over!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liselotje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liselotje » 04 jul 2005 19:46

Ik ben lid van de hervormde gemeente te Ridderkerk-Oostendam. (PKN) Maar omdat ik een vriend heb, gaan we om de beurt. De ene zondag bij mij, de andere bij hem. Hij zit in de gergem.
Ik voel me thuis in mijn gemeente. Niet te groot. Iedereen kent elkaar. Je voelt je met z'n allen 'een gemeente'.
Natuurlijk voel ik me ook thuis onder de prediking. (het belangrijkste :) )
I don't know what the future holds, but I know Who holds it!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 05 jul 2005 12:40

Gereformeerd vrijgemaakt in Assen-West

Ik ben er opgegroeid en familie en veel van me vrienden zal ik hier ook vinden.
Wel een grote gemeente vind ik, van mij had het kleiner gemogen, gelukkig zijn we vorige maand eindelijk gesplitst. (1380 is naar 850 en 530 gegaan volgens mij)
Ik vind de diensten en de inhoud daarvan prettig, steek ook veel op van wat er gepreekt wordt en ben het grotendeels wel met de uitleg eens, ach voor meningsverschillen zijn we tenslotte mensen ;)
het is mij wel duidelijk dat dit maar een van de vele gemeentes in Assen is die Jezus als zijn Herder en Koning heeft.

Ik werk daarom ook samen met veel jeugd uit andere gemeentes (baptist, evangelisch, pinkster, pkn, ngk, vrijg)
Dat doen we in een project dat we samen hebben gestart, jeugdkerk The Life.
Om de niet christelijke jeugd van onze eigen leeftijd in Assen en omstreken te mogen vertellen over Jezus.
We merken daar dat het gezamelijk gebruik maken van elkaars gaven een wonderlijke zegen van God mag ontvangen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 jul 2005 09:58

Ik heb dit topic wat opgeschoond door een aantal off-topic reakties te verwijderen. Beperk je bijdrage door te vermelden welke gemeente je bezoekt en de reden waarom.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 10 jul 2005 16:11

ok

Rianne88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rianne88 » 11 jul 2005 22:13

Ik ga naar de gereformeerde kerk vrijgemaakt.
'k Ben er opgegroeid, ken er veel mensen. 3 Dominees waarvan 2 erg goed.
Ga soms ook naar Godfashion, weet niet of jullie dat ook kennen?
Dat is een jongerendienst 1 keer in de maand, heel gaaf!
En met kerst ga ik naar de gereformeerde kerk synodaal. Prachtige dienst, orkest, mooie liederen. Echte blijdschap zeg maar op zo'n feestelijke dag.
's Middags ga ik dan vaak weer naar mijn eigen kerk en daar mis ik dat dus wel een beetje.

Terug naar “Archief”