Besef jij werkelijk wat God voor jou gedaan heeft, door Zijn zoon Jezus naar de wereld te sturen?
Beantwoord die vraag eerst en lees dan onderstaand verhaal.
Een brugwachter in de Verenigde Staten moest er dagelijks voor zorgen dat, wanneer de trein kwam, de brug omlaag was zodat de trein veilig de rivier over kon. De brugwachter had ook een zoontje, een klein jochie nog. Op een dag ging het zoontje mee met z'n vader. Samen stonden ze in de brugwachterstoren te kijken vanuit de cabine op die grote hoogte. Het zoontje ging op een gegeven moment even naar buiten, en speelde en klauterde wat op de brug. Dan schrikt de brugwachter hevig op, wanneer hij een toeter hoort. De trein komt er aan!! Hij heeft 1 seconde om te beslissen wat hij gaat doen... De brug omlaag laten, zodat de trein vol mensen, die allemaal familie hebben, kan door rijden, maar dan wordt z'n zoontje vermorzeld, OF, de brug omhoog laten, dan blijft z'n zoontje leven maar zal niemand in de trein het overleven. Hij heeft besloten de brug omlaag te doen, maar dit doet hem zo ontzettend veel pijn, z'n eigen zoon is zojuist overleden! Van verdriet bonkt hij op de ramen. Toen de trein voorbij kwam zwaaiden alle mensen in de trein naar hem, omdat ze dachten dat hij ook zwaaide...
Vrij heftig verhaal, dat ik laatst las. Ik neem aan dat jullie de link wel kunnen maken met de dood van Jezus.
Het is uit het boek 'no compromise' van 'keith green'. Ik heb dat boek niet gelezen, dus waarschijnlijk staat het verhaal daarin veel beter beschreven, maar het illustreert toch wel vrij goed wat een offer er is gemaakt. En beseffen wij dat wel op die manier?
En eigenlijk is dit nog een heel erg zwak voorbeeld, omdat wij Gods almacht en genade niet kunnen doorgronden.