aardmannetje schreef:Ik pleit voor 1 vorm van officiele, wettelijk geregelde registratie, noem het voor mijn part 'partnerschap', met daarbinnen vrije invulling...![]()
Daar zou ik mij wel in kunnen vinden.
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Zareb schreef:aardmannetje schreef:Ik pleit voor 1 vorm van officiele, wettelijk geregelde registratie, noem het voor mijn part 'partnerschap', met daarbinnen vrije invulling...![]()
Daar zou ik mij wel in kunnen vinden.
Waarom noem je dat geen huwelijk dan?
aardmannetje schreef:(even een zijspoor: zie jij het hebben van sex als 'voor/door God 'getrouwd'/verbonden (levensverbintenis?)?)...verer geen discussie hieroverik weet inmiddels je standpunt over S.v.h.H. dus een ja of nee is OK
Lalage schreef:Weet je, ik zat er gisteren eens over na te denken en ik kwam tot de conclusie dat een bruiloft helemaal niet veel hoeft te kosten. Studenten hebben ook geld om hun verjaardag te vieren. Wat moet je extra betalen voor een bruiloft? Misschien een zaaltje (kan vast wel goedkoop bij de kerk) en leuke kleren. That's all.
Hmz, ik heb eigenlijk wel zin om te trouwenEn daarna gezellig met m'n lievie een huisje bewonen. Als er nou ook wat refowebbers komen, wordt het vast gezellig
Javaca schreef:Voordeel is dat je de kerkdienst wat uitgebreider kunt maken. (Praisedienst waarmee je ook niet-kerkelijke familie en vrienden aanspreekt).
Maninne schreef:'k Heb even de eerste 4 pagina's gelezen, dus het kan zijn dat ik iets ga vragen of zeggen wat al in latere pagina's stond.
Als je "het" doet met iemand, als je verkering hebt, dan doe je toch hetzelfde als wanneer je samenwoont? Of zijn alle stelletjes hier zo, dat ze niet "de liefde bedrijven" voor ze getrouwd zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten