Genegenheid laten merken aan vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 sep 2004 11:30

Bij mij hangt het er van af hoe goed ik iemand ken. Mensen die ik voor het eerst zie, geef ik een hand. Familie die ik niet vaak zie, geef ik drie zoenen en familie die ik wel vaak zie, die krijgen niks :wink: .
Vrienden wangzoen ik meestal wel, maar dan is de ander meestal degene die er aanleiding toe geeft. Ook gaat dat vaak samen met een omhelzing.
En ik heb ook één vriend die ik bij het groeten meestal een zoen op de mond geef. Mijn eigen vriend vind dat ook niet erg als die vriend en ik elkaar op deze manier begroeten. Hij is voor mij heel speciaal dus heb ik er geen moeite mee. Maar als anderen zien dat ik hem een kus op z'n mond geef, dan vinden ze dat ongepast, omdat het niet mijn vaste vriend is.
En mijn eigen vriend wordt uitgebreid geknuffeld en gezoend als ik hem zie. 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 21 sep 2004 14:10

Socrates schreef:
Gershwin schreef: Heel goede vriendinnen krijgen bij wijze van uitzondering een hug (klinkt minder fysiek als knuffel, dus gebruik ik dat woord liever, toont wederom mijn repressie).

Probeer 'omhelzing' eens? ;)

Hehe.. :mrgreen: dat komt in de buurt, ja. En altijd interessant om mezelf te analyseren.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 21 sep 2004 14:23

Tja, ik val waarschijnlijk erg in de herhaling...

Bij mij ligt het er maar net aan WIE de persoon is die ik knuffel of zoen. Sommige vrienden laten merken dat zij het niet willen en dan doe ik het ook niet. Mijn zusjes knuffel ik wel regelmatig, maar dat doen ze dan ook bij mij.

Er is bij mijn familie van mn vader geen zoen of knuffel gebeuren, terwijl dat bij de fam van mijn moeder juist weer wel is. Mijn neven en nicht van die kant knuffelen en zoenen er ook op los.. (beetje overdreven.. :mrgreen: )

Ik zelf vind het vaak fijn om een knuffel van een goede vriend(in) te krijgen. Dat laat mij zien dat ze om me geven. Ik vind het vaak jammer dat sommige vrienden of familieleden waar ik veel om geef een knuffel niet 'aandurven'. Hoe gaan jullie hiermee om?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 21 sep 2004 17:56

Ik ben niet zo knuffelig. :wink: Drie zoenen kunnen er met een verjaardag wel af :)

Ik denk dat ik aan andere dingen laat merken dat ik iemand graag mag of graag mee om ga

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jun 2005 14:27

EEj dit topic bestaat dus al......

Ik heb een paar goede vrienden met wie ik echt ff moet knuffelen als ik ze zie.....Ook heb ik goede vrienden bij wie ik het niet doe....het voelt soms zo raar...en ja, de andere kan het vaak snel als iets oppikken maar zo als je det niet bedoeld hebt.
Verder ben ik absoluut niet zoenerig met Jan alleman!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 19 jun 2005 14:52

hmm leuk topic om over na te denken, Aan de ene kant zou ik best mijn gevoelens voor een ander willen tonen aan de andere kant twijfel ik dan weer, als ik zie (zoasl op de meeting hoe men elkaar omhelst of knuffelt ) dat zou ik niet durven.

Aan de ene kant omdat ik het gevoel heb dat men dan wat verkeerds gaat denken terwijl ik absoluut niet die intensie heb, Over het algemeen kan ik met vrouwen beter opschieten dan met mannen dus ja.. wordt een beetje lastig weet zelf niet wat ik er mee aan moet.

Als je een bepaalde band hebt met iemand die best diep kan gaan hoeft dat nog echt niet te beteken dat je verliefd op die persoon bent of van hem houdt. Terwijl andere mensen dat dan weer wel denken. Je kan ook aan elkaar verbonden zijn door een gemeenschappelijke deler (kennis, klein kind, geboorte, zwangerschap, ziekte ) en iemand willen omhelzen. Soms is dat dan best lastig om je gevoelens te uiten omdat je zo moet opassen wat de andere personen er om heen er wel niet van denken dat houdt me dan weer tegen. Ook weet ik niet of de ander bij wie je dat dan doet er wel niet van moet denken terwijl je intensie heel anders is.

kortom twijfel alom.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jun 2005 16:10

Spons schreef:hmm leuk topic om over na te denken, Aan de ene kant zou ik best mijn gevoelens voor een ander willen tonen aan de andere kant twijfel ik dan weer, als ik zie (zoasl op de meeting hoe men elkaar omhelst of knuffelt ) dat zou ik niet durven.

Aan de ene kant omdat ik het gevoel heb dat men dan wat verkeerds gaat denken terwijl ik absoluut niet die intensie heb, Over het algemeen kan ik met vrouwen beter opschieten dan met mannen dus ja.. wordt een beetje lastig weet zelf niet wat ik er mee aan moet.

Als je een bepaalde band hebt met iemand die best diep kan gaan hoeft dat nog echt niet te beteken dat je verliefd op die persoon bent of van hem houdt. Terwijl andere mensen dat dan weer wel denken. Je kan ook aan elkaar verbonden zijn door een gemeenschappelijke deler (kennis, klein kind, geboorte, zwangerschap, ziekte ) en iemand willen omhelzen. Soms is dat dan best lastig om je gevoelens te uiten omdat je zo moet opassen wat de andere personen er om heen er wel niet van denken dat houdt me dan weer tegen. Ook weet ik niet of de ander bij wie je dat dan doet er wel niet van moet denken terwijl je intensie heel anders is.

kortom twijfel alom.

Je zegt wat ik bedoel!!!!
(hebben we weer iets wat ons bindt :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 19 jun 2005 16:20

hmm dan krijg je van mij een stevige knuffel als ik je irl zie :mrgreen:

* spons is blij dat hij niet de enige is *

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jun 2005 16:21

Spons schreef:hmm dan krijg je van mij een stevige knuffel als ik je irl zie :mrgreen:

* spons is blij dat hij niet de enige is *

~Daar krijg je praajes van----zie refobliek :wink: !

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jun 2005 20:53

Tja, ik heb wel vrienden waar ik mee knuffel ja.
Mijn vriendinnen zie ik niet zo heel veel meer, en die geven we allemaal altijd 3 zoenen, elke dag. Als we elkaar weer zien, en als we weggaan. Deden we ook toen we elkaar nog 6 dagen per week zagen

Nu heb ik meer mannelijke vrienden die ik dagelijks zie, en dat verschilt heel erg. Mijn allerbeste vriend knuffel ik altijd, maar andere jongens weer minder snel. Als ik zie dat zij het rot vinden, of meer erin zien, dan zeg ik dat wel altijd meteen. Het is vaak gewoon vrienschappelijk bedoeld, maarja, niet iedereen ziet dat....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 19 jun 2005 21:56

Pivo schreef:Ik ben niet zo knuffelachtig. In mn vriendengroep is dat ook niet echt de gewoonte omdat te doen. Alleen als een meisje jarig is geef ik ze drie zoenen maar verder niet. Ik hou er zowiezo niet zo van. Misschien ben ik er te verlegen voor?

O?????
Heb ik anders niks van gemerkt Pief van die verlegenheid en dat je er niet zo van houdt :lol:

Wat mezelf betreft: de meeste vrienden begroet ik gewoon met een enthousiast 'hoi'.

Sommige vrienden die ik wat minder vaak zie en na lange tijd dan wel weer eens zie begroet ik met een hand en 3 zoenen.

Hier in Nederland en al helemaaaaaaal hier in Zeeland wordt er niet zo geknuffeld. Toen ik in Paramaribo woonde merkte ik dat er juist erg veel geknuffeld wordt. En ja, dan ga je er vanzelf in mee. Ook zodra de kerkdienst was afgelopen gaven we elkaar vaak en 'brasa' (een omhelzing).

Echte stevige knuffels geef ik alleen aan mn nichies en neefie en uiteraaaaaaaard mn aanstaande :P
Laatst gewijzigd door snien op 20 jun 2005 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 20 jun 2005 09:57

Leuk onderwerp. Vind het altijd uiterst interessant hoe mensen elkaar begroeten.

Ik moet zeggen dat het bij mij heel erg verschilt wie het is. Ik heb veel goede kennissen die ik begroet met een knuffel. Goede vrienden meestal met 1 kus op de wang of soms ook 3. Verder zijn er nog de drie-zoenen-kennissen en de hoi-kennissen. (noem mensen niet zo snel vrienden, kennissen kan dus al wel close zijn).
Heel grappig om te merken hoe zoiets groeit.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 20 jun 2005 10:40

verschillend verschilllend!!

sommige mensen geef ik graag 'n knuffel, m'n broertje is helemaal vaak slachtoffer ;-) knuffels en kusjes bij de vleet!
M'n ouders krijgen een zoen 's avonds voor ik slapen ga.

In mijn vriendengroep zijn we niet echt bijzonder knuffelig.. alleen bij speciale dingen, zoals toen 1 vriendin voor 'n half jaar naar Afrika ging, dan knuffelen we raak.
En verjaardagen gewoon 3 zoenen.. En soms als we daar zin in hebben bij afscheid nemen ook :)

Het fijnste knuffel/lichamelijk contact met vrienden vind ik als ik het moeilijk heb.. Een hand op je schouder, een stevige knuffel.. Fijn!

op school zijn we ook nog wels btje voor fysiek contact..
De jongens hiero bijvoorbeeld ook! die hebben hun morgenpauze-knuffel, de 12-uurse knuffel en weet ik wat allemaal meer ;)
Verblijd je in de Here!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 20 jun 2005 21:42

Hrm, ik knuffel nooit. :) En zoenen alleen bij felicitaties, deze tijd met de examens heel veel gezoend. :)
Alleen van één vriend die ik haast nooit zie krijg ik een kus, maar dat is sinds ik een keer heel hard gehuild had bij hem. Heel lief. :)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

knufgup
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor knufgup » 21 jun 2005 07:36

ik ben wel redelijk huggerig. In de familie zijn we dat nogal gewend :), en op school is dat ook vrij normaal, maar dat kan ook samen hangen met de opleiding die ik doe en de daar mee samenhangend grote concentratie meisjes :D
1 vriend die ik altijd een hug geef als ik em zie, dat is bijna elke dag op school, maar we zijn gewoon blij als we elkaar zien, en doen dat zo al 6 jaar :) verder met vrienden niet zo close.
life is fragile, handle with prayer

Terug naar “Archief”