Automutilatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 28 mei 2005 13:57

Leilah schreef:Freud kan de boom in met zn gebrek aan sexuele bevrediging, ik geloof echt niet dat het daar aan ligt dat mensen zoiets zullen doen hoor. Misschien bij sommigen maar ik hield me daar echt niet mee bezig, waarom zou ik mezelf van kant willen maken omdat ik zogenaamd zo'n gebrek had :lol:

Ja, ik snap wel wat meneer Freud bedoeld denk ik. Het is niet zozeer gebrek aan sexuele bevrediging maar volgens mij kan sexuele bevrediging hetzelfde resultaat hebben als in je arm krassen. In die zin dat de pijn of de bevrediging even de chaos in je hoofd doen vergeten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2005 00:00

Flex187 schreef:
Leilah schreef:Freud kan de boom in met zn gebrek aan sexuele bevrediging, ik geloof echt niet dat het daar aan ligt dat mensen zoiets zullen doen hoor. Misschien bij sommigen maar ik hield me daar echt niet mee bezig, waarom zou ik mezelf van kant willen maken omdat ik zogenaamd zo'n gebrek had :lol:

Ja, ik snap wel wat meneer Freud bedoeld denk ik. Het is niet zozeer gebrek aan sexuele bevrediging maar volgens mij kan sexuele bevrediging hetzelfde resultaat hebben als in je arm krassen. In die zin dat de pijn of de bevrediging even de chaos in je hoofd doen vergeten.

Precies!! Op dat moment voel je lichamelijke pijn, voelt zo veel lekkerder dan de geestelijke pijn. Hoewel ik ook vaak bar weinig voelde maar wel rustig werd...zo'n soort extase (totdat je weer bij bezinnig komt)

Lydianne
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lydianne » 09 jun 2005 19:08

Deze berichten lees ik nu voor het eerst. Ik vind het heel knap en fijn dat er zo open over 'gepraat' kan worden.
Zoals ik van de meesten begrijp die automutileren, die doen dat voornamelijk zo dat er sprake is van snijden of, in ieder geval, duidelijke verwondingen.
Zijn er ook mensen die er een behagen in hebben om zichzelf te slaan? Zo slaan dat bepaalde delen van je lichaam bont en blauw zijn, maar nog niet meer 'gedurfd' hebben?

Hoe zijn de mensen die ervaring hebben met automutilatie eraf gekomen?

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 09 jun 2005 20:33

Lydianne schreef:

bidden... En als dat niet (meer) lukt, samen met iemand die je vertrouwt.
Het 'overvalt' je vaak. jezelf toe spreken en ga al voel je het aankomen zo snel mogelijk naar iemand toe. Wat ook helpt is alle voorwerpen (later) geven aan iemand anders, steeds wanneer je weer wat hebt. Tis een strijd. maar God wil je helpen.
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 jun 2005 22:35

Lydianne schreef:Zijn er ook mensen die er een behagen in hebben om zichzelf te slaan? Zo slaan dat bepaalde delen van je lichaam bont en blauw zijn, maar nog niet meer 'gedurfd' hebben?

Ik heb me ook wel eens blauw geslagen, maar dat is toch anders.
Heeft niet hetzelfde effect als snijden of krassen.

Ik wou dat ik ervaring had met het stoppen met automutileren.
Maar helaas, soms is de drang er naar toch te groot om te negeren.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 10 jun 2005 00:34

Lydianne schreef:Zijn er ook mensen die er een behagen in hebben om zichzelf te slaan? Zo slaan dat bepaalde delen van je lichaam bont en blauw zijn, maar nog niet meer 'gedurfd' hebben?

Ik snijd niet meer vanwege mijn vriend, het mag in feite niet van hem dus doe ik het niet omdat ik van hem houd. Als hij er niet zou zijn zou ik absoluut nog snijden, nu heb ik dat terug kunnen dringen tot slaan, schoppen, afknellen, haren uit mn hoofd trekken en andere dingen. Je wordt vanzelf handig in het bedenken van andere mogelijkheden.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Lydianne
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lydianne » 10 jun 2005 19:39

Leilah schreef:Ik snijd niet meer vanwege mijn vriend, het mag in feite niet van hem dus doe ik het niet omdat ik van hem houd. Als hij er niet zou zijn zou ik absoluut nog snijden, nu heb ik dat terug kunnen dringen tot slaan, schoppen, afknellen, haren uit mn hoofd trekken en andere dingen. Je wordt vanzelf handig in het bedenken van andere mogelijkheden.

Maar ook dat valt mijns inziens onder de noemer automutilatie. Oké, het is niet zo erg als snijden, maar het laat wel zien dat je je bij tijden nog erg ongelukkig voelt, anders zou je dat niet doen.
Als dit nu ook niet zou mogen van je vriend, zou het dan lukken om naar hem te luisteren?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jun 2005 20:26

Ik merkte altijd dat de drang naar je te 'bewerken' vrijwel niet te vermijden is. Als die drang er is moet je....al heb ik ook geleerd dat je het voor kunt zijn.
Het is een megazware strijd I know!
Sterkte knokkers!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 11 jun 2005 09:07

Lydianne schreef:
Leilah schreef:Ik snijd niet meer vanwege mijn vriend, het mag in feite niet van hem dus doe ik het niet omdat ik van hem houd. Als hij er niet zou zijn zou ik absoluut nog snijden, nu heb ik dat terug kunnen dringen tot slaan, schoppen, afknellen, haren uit mn hoofd trekken en andere dingen. Je wordt vanzelf handig in het bedenken van andere mogelijkheden.

Maar ook dat valt mijns inziens onder de noemer automutilatie. Oké, het is niet zo erg als snijden, maar het laat wel zien dat je je bij tijden nog erg ongelukkig voelt, anders zou je dat niet doen.
Als dit nu ook niet zou mogen van je vriend, zou het dan lukken om naar hem te luisteren?

Nee dat zou me niet lukken, als je eenmaal voelt dat het "moet" zeg maar dan kan je er niets tegen doen, je krijgt die drang niet voor niets natuurlijk :?
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 jun 2005 09:39

Wat is er een pijn op deze wereld. :shock: Ik herken wel een aantal dingen. Toen ik erg down was werd ik paranoide en ik was nog te gelovig om zelfmoord te durven plegen. De pijn zette ik van mij af door inderdaad allerhande bevrediging te zoeken, maar het was niet in de automutilatie. Ik keek me suf naar documentaires en later veel internet.

Gelukkig heb ik nu een betere hobby om mijn rotgevoelens weg te drukken. Denken aan mijn vriendin en over later samen enzo... :mrgreen: En ik kan rust vinden in God en in muziek. Stuk constructiever.

Renin
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Renin » 19 jun 2005 16:06

Omdat ikzelf óók een "Borderliner" ben, kan ik stellen dat automutilatie in vrij grote mate bij deze stoornis hoort (onderdeel van een aantal symptomen) maar niet per sé daaruit voortvloeit. Ikzelf heb het nl niet, maar weer wel een waslijst aan andere symptomen.

om je wat meer uit de brand te helpen zal ik hieronder wat url's geven van sites waar je misschien wat aan zou kúnnen hebben:

http://www.borderline-lotgenoten.com

http://www.stichtingborderline.nl

http://www.groups.msn.com/Borderlinewatnu

groetjes, Renin
Morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen om te doen wat God wil.

http://www.droptijger.web-log.nl is mijn weblog.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jun 2005 20:51

Tsja ik heb geautomutileerd, maar heb geen bps!
Wel ben ik een HSP-er......schijnt het ook veel voor te komen, dus wanhoopt niet!

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 19 jun 2005 20:54

Hoi essieeeeeeeee, de verschijnselen wijzen er op dat ik ook borderline heb. Hierdoor vallen veel puzzelstukjes op zijn plaats maar wat is HPS?
Trouwens kijk eens op ons weblog: http://renin.web-log.nl
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jun 2005 20:56

Ha maninne,

Ik heb het over HSP; Ik ben in het bezit van een hoog sensitieve persoonlijkheid, tenminste dat kwam steeds uit het psychologisch onderzoek.
Je log heb ik gelezen; kan er niets mee :oops: !

Ik raad je aan een nieuw psychologisch onderzoek te doen; bordeliner dopen ze je al snel, ik heb het ook ffies gehad....haha; kan dus niet!

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 19 jun 2005 21:21

ja maar ik vroeg om een psychologisch onderzoek, toen zei die psychologe dat ze dat niet aan de hand van een onderzoek konden zien, waar kan ik het dan laten doen?

En wat bedoel je met : je kunt niks met mijn weblog??????
Afbeelding

Terug naar “Archief”