Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MarcoM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MarcoM » 12 jun 2005 13:04

Ja, ik zou eigenlijk willen zeggen, er is eigenlijk geen betere plek om het evangelie te verkondigen, dan onder de heidenen...toch?

Maar ik bedoel dan wel echt: mensen over God vertellen(tot God bekeren door Gods Geest) tot Gods eer op de 1e plek...
En niet het uitgaan om zelfvermaak, en tijdverdrijf, dat niet tot Gods eer is.
IK doe zelf heel erg veel dingen, waar ik niet direct God mee eer,
ik ben dus waarschijnlijk slechter dan julliezelf.
maar ik wil alleen antwoord geven op jullie discussie, ipv onszelf een handje boven het hoofd te houden, eerst onze hand in eigen boezem steken....toch?

Misschien mocht ik dit antwoord niet plaatsen, omdat er een hele grote balk in mijn eigen oog zit, maar hoop dat dit toch tot hulp voor tenminste 1 iemand mag zijn die dit leest,

Gods zegen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jun 2005 17:56

Even terugkerend naar de kroegdiscussie. Een kroeg kan ook een herberg zijn. Mag je daar dan ook niet heen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2005 19:56

Optimatus schreef:Even terugkerend naar de kroegdiscussie. Een kroeg kan ook een herberg zijn. Mag je daar dan ook niet heen?

jij wel :mrgreen: !

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jun 2005 21:06

Optimatus schreef:Even terugkerend naar de kroegdiscussie. Een kroeg kan ook een herberg zijn. Mag je daar dan ook niet heen?

Om het Kind te zoeken moet je er in elk geval niet zijn.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jun 2005 21:49

jas schreef:

Maar Christus was er wel samen met de Emmausgangers.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jun 2005 21:50

Optimatus schreef:
jas schreef:

Hoe kom je daarbij?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2005 22:10

jas schreef:
Optimatus schreef:
jas schreef:

Hoe kom je daarbij?

Was dat een kroeg?????????????????
Kom op....idd voor Het Kind niet.....
Voor verdere doelvolle ontspanning zijnn er heeeeel veel optie's!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jun 2005 23:29

jas schreef:
Optimatus schreef:
jas schreef:

Hoe kom je daarbij?

Dat was een vergissing mijnerzeids. Maar toch wel dit: zou Christus Zelf nooit in een herberg hebben overnacht? Dat was in die dagen vrij gebruikelijk.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jun 2005 10:47

Optimatus schreef:
jas schreef:
Optimatus schreef:
jas schreef:

Hoe kom je daarbij?

Dat was een vergissing mijnerzeids. Maar toch wel dit: zou Christus Zelf nooit in een herberg hebben overnacht? Dat was in die dagen vrij gebruikelijk.

Volgens mij wil je het gewoon niet snappen! :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2005 12:28

Jozef en Maria gingen ook naar de herberg hoor :D Alleen kwamen ze er achter dat er geen plek meer was. Daarom legden ze Jezus in een voederbak.... (omdat er geen plek was in de herberg)

Hieruit kunnen we concluderen dat als er wel plek was, ze daar ook hadden overnacht. (of was het zo dat God de herberg vol liet lopen zodat er geen plek meer voor Jozef en Maria was, en bewaarde Hij hen zodoende genadiglijk voor de zonde?

:D:D:D

Ik vond de discussie af en toe al een beetje nutteloos. Maar het wordt nu wel heel erg. :mrgreen:

Mag je eigenlijk in een kantine van een sportvereniging komen? Misschien is dat wel een interessant onderwerp voor de volgende subpagina :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jun 2005 20:46

Marnix schreef:Jozef en Maria gingen ook naar de herberg hoor :D Alleen kwamen ze er achter dat er geen plek meer was. Daarom legden ze Jezus in een voederbak.... (omdat er geen plek was in de herberg)

Hieruit kunnen we concluderen dat als er wel plek was, ze daar ook hadden overnacht. (of was het zo dat God de herberg vol liet lopen zodat er geen plek meer voor Jozef en Maria was, en bewaarde Hij hen zodoende genadiglijk voor de zonde?

Zou God, bij een zo belangrijk feit als de geboorte van Zijn Zoon in het vlees, Zich niet over de plaats waar dat moest gebeuren bekommerd hebben denk je? Zou die plaats niet door Hem bepaald zijn? Denk je dat het niet Gods vooropgezet plan was om dat Kind in die stal geboren te laten worden?
Marnix schreef:Mag je eigenlijk in een kantine van een sportvereniging komen? Misschien is dat wel een interessant onderwerp voor de volgende subpagina :)

Als er één ding is wat liederlijk is en waar Gods heilige Naam gelasterd wordt, is het wel een sportkantine. Nee, daar mag je dus niet komen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2005 11:35

Jas, uiteraard wel. Dat ontken ik ook niet. Ik gaf alleen aan dat ze wel eerst naar een herberg wilden. Ach ja, Jozef en Maria waren ook maar zondige mensen he :D:D:D

Als er één ding is wat liederlijk is en waar Gods heilige Naam gelasterd wordt, is het wel een sportkantine. Nee, daar mag je dus niet komen.

In mijn sportkantine niet hoor. En als het toch een keer gebeurd zeg ik er gewoon wat van.

Als Gods naam ergens wordt gelasterd is het trouwens wel in de bus en op straat ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jun 2005 12:58

Marnix schreef:Jas, uiteraard wel. Dat ontken ik ook niet. Ik gaf alleen aan dat ze wel eerst naar een herberg wilden. Ach ja, Jozef en Maria waren ook maar zondige mensen he :D:D:D

In mijn sportkantine niet hoor. En als het toch een keer gebeurd zeg ik er gewoon wat van.

Als Gods naam ergens wordt gelasterd is het trouwens wel in de bus en op straat ;)

Ja, nou ben ik toevallig niet wereldvreemd, maak me dus niets wijs over sportkantines waar de drank rijkelijk vloeit en het niveau per slok daalt.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 14 jun 2005 13:09

Marnix schreef:Mag je eigenlijk in een kantine van een sportvereniging komen?

Wat doe jij daar?
Leert de apostol Paulus ons niet meer dat de lichamelijke oefening geen nut heeft?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jun 2005 14:41

Maja de Bij schreef:
Marnix schreef:Mag je eigenlijk in een kantine van een sportvereniging komen?

Wat doe jij daar?
Leert de apostol Paulus ons niet meer dat de lichamelijke oefening geen nut heeft?

Ik dacht dat ie zei; weinig nut. :wink:
Als hij gezegd had "geen nut", was ik hem erg dankbaar geweest en had ik mezelf kunnen ontslaan van de verplichting om 2x wekelijks naar een vreselijke sportschool te gaan om mijn conditie en gewicht enigszins op peil te houden.

Terug naar “Archief”