Moderator: Moderafo's
joos schreef:Ik denk dat je ook wel twijfel in een relatie kunt hebben zonder ruzie... Sommige mensen maken gewoon bijna nooit ruzie, dat maakt sowieso uit. Ik denk dat ook heel belangrijk is of je elkaar uberhaupt aanvoelt en begrijpt, niveauverschil zie ik dan ook vaak als iets fataals in een verkering...
knufgup schreef:wow men... 3,5 jaar is wel lang....![]()
maar als je een toekomst samen niet ziet zitten, dan is een relatie toch überhaupt geen optie? Je moet toch juist met verlangen naar de toekomst kunnen kijken? En juist een goed gesprek lijkt me de kern van een relatie, als je dat niet samen kunt hebben, wat blijft er dan over....?
moeilijk verhaal. Heb je het boek 'vijf talen van liefde'al eens samen gelezen? waardevol vond ik zelf om die met mijn vriendin door te nemen.Hij weet ook van mijn twijfel, maar praat er over heen en doet alsof er geen twijfel is.
Ik vind het echt heel moeilijk, want ik kan me een leven zonder hem niet meer indenken, maar als ik er aan denk dat ik de rest van mijn leven met hem moet delen, dan zie ik dat eigenlijk helemaal niet zitten. Iig niet als het dan gaat zoals het nu gaat. En aangezien ik met hem geen afspraken kan maken, hem niet kan corrigeren, ben ik bang dat het later echt niet zal veranderen.
joris schreef:
Vrouwen die mannen willen veranderen zijn bedreigend voor mannen. Ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn. tuurlijk wil ik rekening houden met irritaties en wil ik mijn foute dingen veranderen. Maar mijn vriendin moet niet vergeten dat ik mijzelf ben . En ik nooit hetzelfde zal worden als zij.
Jij hoeft en kunt je vriend niet bekeren , dat is juist Gods werk. En je weet niet hoe Hij dat wil doen. Wieweet komt hij juist als je het uit maakt wel zo in de put dat hij daardoor God nog veel meer gaat zoeken. (niet dat je het daarom uit moet maken natuurlijkmuis schreef:Maar mijn leven is al zo verweven met die van mijn vriend dat ik er echt niet zomaar een punt achter kan zetten.
En ik wil heel graag doen wat God wil. Ik durf niet zomaar mijn relatie te verbreken als ik niet weet of God er achter staat en wat Hij met mijn leven wil. Want ik zie Gods leiding wel heel duidelijk in onze relatie. En mijn vriend is wel in veel opzichten positief veranderd, sinds we een relatie hebben en daarin zie ik ook Gods hand. Maar aan de andere kant denk ik: Tot hoever gaat je eigen verantwoording?
joris schreef: moeilijk verhaal. Heb je het boek 'vijf talen van liefde'al eens samen gelezen? waardevol vond ik zelf om die met mijn vriendin door te nemen.
pas op he, dat je je vriend niet alleen wilt veranderen. weet hij ook wat je juist zo tof aan hem vindt? je kan niet zonder hem, dus is er iets wat hij je wel geeft. Is het mogelijk dat jij iets verandert inplaats van dat hij moet veranderen?
Vrouwen die mannen willen veranderen zijn bedreigend voor mannen. Ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn. tuurlijk wil ik rekening houden met irritaties en wil ik mijn foute dingen veranderen. Maar mijn vriendin moet niet vergeten dat ik mijzelf ben . En ik nooit hetzelfde zal worden als zij.
@mic schreef:Jij hoeft en kunt je vriend niet bekeren , dat is juist Gods werk. En je weet niet hoe Hij dat wil doen. Wieweet komt hij juist als je het uit maakt wel zo in de put dat hij daardoor God nog veel meer gaat zoeken. (niet dat je het daarom uit moet maken natuurlijkmuis schreef:Maar mijn leven is al zo verweven met die van mijn vriend dat ik er echt niet zomaar een punt achter kan zetten.
En ik wil heel graag doen wat God wil. Ik durf niet zomaar mijn relatie te verbreken als ik niet weet of God er achter staat en wat Hij met mijn leven wil. Want ik zie Gods leiding wel heel duidelijk in onze relatie. En mijn vriend is wel in veel opzichten positief veranderd, sinds we een relatie hebben en daarin zie ik ook Gods hand. Maar aan de andere kant denk ik: Tot hoever gaat je eigen verantwoording?). Je schrijft dat hij meegaat vanwege jou, en niet vanwege God. Hoe is dan de relatie met jullie drie-en? Zou je op deze voet verder willen? Om te denken iemand wel te kunnen bekeren in een relatie is redelijk naief, want daar is geen enkele garantie voor. En zou je dan nog steeds met je vriend kunnen leven? En zou dat nog steeds Gods wil zijn?
Deze post niet veroordelend opvatten, maar dat zijn gewoon wat vragen die ik dan zou hebben. Maar misschien zie ik het allemaal wat te negatief.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten