Weet geen titel voor dit loze verhaal...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Weet geen titel voor dit loze verhaal...

Berichtdoor Johanne » 01 jun 2005 14:04

Hmmm kweenie of dit hier hoort, maar denk t wel.. weet ook niet hoe ik t moet omschrijven, maar zie wel of jullie t snappen ;)

Afspraken en verplichtingen enzo ik kan er eigenlijk niet mee leven, al zou dat natuurlijk wel moeten. Als ik bijvoorbeeld weet dat ik een afspraak heb, zie ik er echt al dagen van te voren super tegen op...
Ik kan er nu bijvoorbeeld al gigantisch sacherijnig enzo van worden dat ik vrijdag college heb... (en dat slaat nergens op, ik weet het, een normaal mens heeft gewoon elke dag van alles te doen...)
ALs ik bijvoorbeeld op een dag zelf een afspraak heb, dan kan ik voor die afspraak gewoon niks anders doen omdat ik een afspraak heb staan. Zoals vandaag, ik heb om 15:45 zangles... en ik heb de hele dag gewoon niks gedaan, omdat ik vanmiddag een afspraak heb...
Misschien klinkt dit heel loos enzo, en dat is t ook wel... maar tis wel irritant enzo, vooral omdat k er steeds meer aan toe ga geven.
Zo heb ik maandag zelfs al een tentamen gemist omdat ik me er gewoon niet toe kon zetten om te leren, en als ik dan achter mn boek zit ben ik uren later nog steeds op dezelfde bladzijde omdat ik me totaal niet kan concentreren....
Ben ook al van plan nog een vak te gaan skippen omdat dat hele vak alleen bestaat uit het schrijven van een paper aan de hand van een of ander onderzoekje wat je zelf verricht enzo... Naja dan zit ik dus 3 uur naar mn computerscherm te staren (ja, zonder chat, forum, msn e.d.) en dan heb k nog geen letter op papier omdat ik niet weet waar en hoe ik moet beginnen en wat k moet doen enzo...

Het liefst slaap ik elke ochtend uren uit, eet ik en ga ik daarna weer een beetje loos op mn bed naar t plafond liggen staren enzo.... maaarrr niet omdat ik moe ben ofzo, gewoon ik weet niet...

Misschien ben ik wel een beetje erg loos bezig, maar ik dacht misschien zijn er nog meer mensen die zo loos bezig zijn en zichzelf er in herkennen of whatever... spui hier uw ervaringen zou k zo zeggen :wink:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 01 jun 2005 14:23

Ik herken wel een paar dingen uit je verhaal. Ik hou absoluut niet van vaste tijden enzo. Deel het liefst mijn eigen tijd in.. Als ik s middags een afspraak heb, doe ik s ochtends ook vaak niet veel. Beetje rommelen, dat is dan alles.
Ik vraag me af of het bij jou ligt aan afspraken en verplichtingen. Ik bedoel, als je zin hebt om gewoon in je bed naar het plafond te staren.. Wat zit daar achter? Wil je gewoon tijd voor jezelf hebben? Wil je liever ergens niet meedraaien in de maatschappij en zelf je tijden en dingen bepalen? Hoe komt het dat je zin hebt om gewoon 'niets' te doen? (ik veroordeel je niet hoor)

Opzien tegen afspraken kan ook iets anders zijn dan dat je afspraken niet tof vind. Wat gebeurt er precies met je/ in je als je er dagen tegen opziet? Wat voel je? Wat merk je aan jezelf? Wat doe je?

Je hoeft trouwens geen antwoord te geven hoor, misschien zijn het wat nadenkvragen...

Wat ik denk dat het bij mij is.. dat ik 'allergisch' ben voor vastigheid, vaste tijden enz. Ik hou niet van 'bemoei', wil niet dat iemand anders mijn leven bepaalt (behalve God dan :) ), mijn tijd indeelt en ik dat maar braaf moet opvolgen. Natuurlijk moet ik wel, nu ook met stage (vroeg bed uit enzo :( ) en het lukt ook wel, maar het lijkt dan net of er een stukje van mezelf weg gaat.. Soort zelfstandigheid of eigenheid. Iemand anders bepaalt namelijk voor mij wat ik met mijn tijd moet doen.
Het 'nietsdoen' als je een afspraak s middags hebt bijv. komt bij mij doordat ik snel 'moe', eigenlijk overprikkelt, raak. Als ik smorgens een berg werk heb zitten verzetten en smiddags een afspraak heb, heb ik niet meer zoveel concentratie voor die afspraak. Daarom doe ik vaak rustig aan en dat helpt me wel heel goed.

Zo, ook heel verhaal :mrgreen:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 01 jun 2005 14:45

Dit klinkt heel bekend maar dat wist je al ;)
Ik zou niet weten wat ik je voor tips zou moeten geven, het enige wat enigzins voor mij werkt is denken: "Lee, kom op, doe het gewoon, dan ben je er daarna voor heel lang of zelfs altijd weer vanaf."
Zelfs jij zegt dat weleens tegen me, maarja, het tegen jezelf zeggen is toch een heel ander verhaal.
Vaak geef ik gewoon maar toe aan mijn geen zin hebben en duik dan snel mijn bed weer in om daar zo lang mogelijk te blijven liggen :roll:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 01 jun 2005 17:34

Ik herken ook dingen uit je verhaal Johanne. Toen ik nog full-time studeerde had ik ook van die loze gevoelens. Volgens mij heeft het o.a. met discipline te maken. Ik kon me er niet toe zetten iets zinnigs te doen, terwijl ik heel veel moest doen. Uitstellen dus. Ik miste ook het overzicht van wat ik moest doen. Uiteindelijk begon ik maar nergens aan. En daardoor had ik weer een rotgevoel, omdat ik niks presteerde, terwijl ik heel graag wilde studeren. Nogal frusti dus.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jun 2005 17:42

Leef per dag, rotzooi maar wat aan, schaf je agenda af, doe rustig aan. Dat doe ik in ieder geval, ik kom altijd een dag van te voren er achter dat ik een toets heb, ik vergeet vaak de tijd wanneer ik moet lessen (meestal donderdagsavonds), van morgen had ik ook rijles, moest ik er kwart voor 9 uit maar dan lig ik van half 7 al wakker of ik er toch wel optijd uit zal komen, en ja ik had een wekker aan.

Leef per dag, plan je zelf niet te vol, stel prioriteiten.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 jun 2005 00:01

Mooi gezegd hoor Raido, maar het helpt niet zo veel. Het is meer een kwestie van het afschuiven van verantwoordelijkheden en het ontwijken van psychische druk, denk ik. En nee, ik heb geen makkelijk praten, want ik heb het ook, en zelfs heel erg. Ik heb al ruim een jaar geen opdrachten meer ingeleverd... terwijl die wel ingepland stonden.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2005 00:17

Idd, bij mij helpt het juist meer om dingen wat te structureren en gewoon te doen ipv het weken uit te stellen en er opeens achter te komen dat je telaat bent.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 02 jun 2005 08:46

ja is lastig, ga je ervoor kiezen om heel streng hiermee om te gaan voor jezelf. Jezelf alles ontzeggen wat je ervan weerhoud effectief te studeren. Of sluit je een compromis met de leuke dingen ertussen. Als je een chaoot bent heb je het nie makkelijk.
Zelf kies ik er nu voor om blokken van tijd helemaal apart te houden voor 1 (studie)taak. dat betekent ook heel streng zijn, niet in de buurt van de computer, telefoon uit, niet weglopen als het ff nie lukt :( . Maar er is wel een heel belangrijk ding: Je studie kan tussen je vingers door glippen, loop je achter de feiten aan, maar leuke dingen zijn er altijd wel. Dus dan maar ff streng...motivatie? IK WIL M'N TENTAMEN HALEN :mrgreen:

SUCCES VOOR IEDERS!
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Weet geen titel voor dit loze verhaal...

Berichtdoor Kate Spade » 02 jun 2005 09:19

Johanne schreef:Hmmm kweenie of dit hier hoort, maar denk t wel.. weet ook niet hoe ik t moet omschrijven, maar zie wel of jullie t snappen ;)

Ik snap het helemaal! Zelf heb ik dit ook, en ik dacht dat ik de enige was!

Elke vrijdag heb ik vrij. Meestal bedenk ik van te voren wat ik dan zou kunnen doen, maar het gaat gewoon niet! Elke vrijdag is weer hetzelfde; uitslapen, televisie kijken, douchen, boekje lezen, "loos" in de tuin zitten, film kijken :| Maar niets nuttigs :?

(Dat heb ik ook door de weeks, en ik baal er dan wel weer van dat ik zo weinig presteer)

Voor mijn overgang, propedeuse, stufi MOET ik een aantal punten halen, en daar doe ik het uiteindelijk voor! :?
Dus, dat.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 02 jun 2005 09:21

nee toch :wink:
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 02 jun 2005 09:41

Zelf heb ik ook wel zoiets in mindere mate.

Tot nu toe heb ik m'n school gehaald zonder vertragingen (binnen 4 jaar), binnen die jaren wel vakken niet gehaald of maar kantjeboord enz.
Het komt meestal vooral aan op de laatste dagen voor een belangrijk "inlever-moment". Dan is de druk gewoon genoeg en kan ik leren. Anders lukt het gewoon echt niet, heel stom... k Ga veel liever photoshoppen, fotograferen, fitnessen, muziek luisteren, internetten enz.

Dit probleem heb ik nu ook met m'n differentiatieopdracht voor afstuderen. Elke keer als ik achter de computer zit en wat wil gaan typen, komen er geen mooie volzinnen uit, alleen maar hele vaaage korte stomme zinnen. En dan aan het eind schrap ik alles weer en kom ik op niks uit :roll: Waarschijnlijk krijg ik aan het eind opeens ingevingen en komt het er allemaal uit, hopen maar...

Echt super irritant. Maar omdat ik niks doe en me nergens toe zet (wat gewoon niet lukt) krijg k een steeds lozer gevoel :?

Aan de éne kant ben ik wel blij dat ik straks ga werken, dan heb ik tenminste ritme... :shock:

Maar dit is zeker wat anders dan wat jij bedoelt of nie, Jo?

knufgup
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor knufgup » 02 jun 2005 09:46

Aragorn schreef:Idd, bij mij helpt het juist meer om dingen wat te structureren en gewoon te doen ipv het weken uit te stellen en er opeens achter te komen dat je telaat bent.

bij mij ook! als ik mijn afspraken niet helder heb staan dan wordt ik best een btje gek! ik kan op de een of andere manier ook gewoon niet te laat komen... Ik kan me niet herinneren ooit te laat in een les te zijn gekomen, of om de trein gemist te hebben.... van mij is het weer een vervelende tik dat ik overal te vroeg ben, ik zit altijd te wachten op mensen! En juist de vrije dagen zij n ij mij het productiefste, omdat ik dan alles zelf in kan delen, en dat gaat strak ook...
ik kreeg niet voor niks een 9 voor plannen (bij een schaal van 1-10), bij een test op school :roll: . ik word af en toe gek van mezelf, dat ik soms langer bezig ben met plannen van dingen dan met het uitvoeren ervan 8) :D

hhmmzz... wel boeiend dat iedereen dus echt anders in elkaar zit...! :mrgreen:
life is fragile, handle with prayer

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2005 09:51

Ik zie ook wel uit naar de tijd dat ik gewoon om half negen op m'n werk moet zijn en dan daar werk en niet stiekem andere dingen kan gaan doen. Op de middelbare school leerde ik altijd best hard, nu voer ik niet zoveel meer uit (ik haal nog wel vakken gelukkig).
Aan de andere kant word ik al moe als ik eraan denk dat ik elke dag van 9 tot 5 daar moet zitten werken, dan doodop thuiskom en amper tijd heb voor mezelf.

Wat trouwens wel werkt is lijstjes maken. Dus opschrijven wat je allemaal wilt doen en dan lekker afvinken als het klaar is.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 02 jun 2005 11:43

Lalage schreef:Aan de andere kant word ik al moe als ik eraan denk dat ik elke dag van 9 tot 5 daar moet zitten werken, dan doodop thuiskom en amper tijd heb voor mezelf.

Ik hoop dat ik over 2 jaar klaar ben met mijn opleiding, met dit in het vooruitzicht... weet nog niet echt of ik er blij mee ben :?
Dus, dat.

André

Re: Weet geen titel voor dit loze verhaal...

Berichtdoor André » 02 jun 2005 12:11

Johanne schreef:spui hier uw ervaringen zou k zo zeggen :wink:
Mhaw ik vind et niet echt loos ofzo......
Je moet mij b.v. ook niet onder (werk)druk zetten want dan zeg ik je inmiddels van te voren, je kunt de boom in. 8)
Agenda heb ik niet alleen wanner ik een afspraak heb bij een praatdok of huisarts enzo.
Concentratie problemen heb ik ook, het maakt bij mij ook niet uit of ik een stuk motor rijd, fiets of op een forum kalk, van alles wordt ik "moë" en chaotish in m'n hoofd.
Tis dan net alsof alle plaatsen van de draaimolen (in je hoofd) bezet zijn, en er even geen plaats vrij is om over andere dingen na te denken.
Of zoals Mystery omschrijft je bent dan overprikkelt.
Verjaardagen met meer dan 3 mensen :P vallen de volgende dag ook geheel fout, en zoals een bezoekje aan een meeting das prachtig alleen de volgende dag ben ik niet aanspreekbaar dan.
Verder is het wel lastig dat ik een goed geheugen heb, en geen prullenbak in mn hoofd heb. 8)
En de afgelopen weken rouleren de 3 hoofdoorzaken van de klachten weer wat veel, dus dan voel ik me soms iets te ver weg gedipt.
Lekker loos verhaal ook heh.....
De psychiater noemt het emotioneel minder stabiel, whatever
En in nette woorden zegt hij je moet niet zeuren met wat je allemaal hebt meegemaakt incl. je jeugd enzo.

Terug naar “Archief”