deSailenSSS schreef:Ik wordt zelf ook wel eens moedeloos van de kerk. Er zijn altijd dezelfde mensen die dingen voor en in de kerk doen. En de mensen die zo zitten te zeuren zetten zich niet in voor de kerk. Ik vind ook niet alles wat in de kerk gebeurd goed leuk prettig en aardig. Maar werk er dan aan mee zodat het wel goed komt, probeer je steentje bij te dragen. En dan loop je elke keer weer tegen dingen op, dat je mensen niet gemotiveerd krijgt enzo. Maar dan weet je dat jij je best doet. Tegenwoordig wil ook iedereen een perfecte kerk. Eente waar alles helemaal goed gaat. En vinden ze die niet dan heeft de kerk het fout gedaan. Maar zelf hebben ze zich niet ingezet. En de perfecte kerk vind je nergens. Een kerk bestaat uit zondige mensen met hun fouten. En het instituut heeft zwakke plekken enzo. Maar het is wel een manier om met veel gelovigen samen God te dienen. Alleen kan je niet het lichaam van Christus zijn. Kijk nu eens niet naar alle dingen die mis gaan, dat zijn er veel, maar kijk naar God en de positieve dingen. Daar doe je het voor.
Je kan ook je best doen voor God en uit de kerk stappen...soms moet je jezelf beschermen...
Het is leuk om je best doen voor een kerk maar je moet er niet aan kapot gaan. En waar die grens ligt is voor iedereen persoonlijk denk ik.