BEU

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 13 apr 2005 16:03

deSailenSSS schreef:Ik wordt zelf ook wel eens moedeloos van de kerk. Er zijn altijd dezelfde mensen die dingen voor en in de kerk doen. En de mensen die zo zitten te zeuren zetten zich niet in voor de kerk. Ik vind ook niet alles wat in de kerk gebeurd goed leuk prettig en aardig. Maar werk er dan aan mee zodat het wel goed komt, probeer je steentje bij te dragen. En dan loop je elke keer weer tegen dingen op, dat je mensen niet gemotiveerd krijgt enzo. Maar dan weet je dat jij je best doet. Tegenwoordig wil ook iedereen een perfecte kerk. Eente waar alles helemaal goed gaat. En vinden ze die niet dan heeft de kerk het fout gedaan. Maar zelf hebben ze zich niet ingezet. En de perfecte kerk vind je nergens. Een kerk bestaat uit zondige mensen met hun fouten. En het instituut heeft zwakke plekken enzo. Maar het is wel een manier om met veel gelovigen samen God te dienen. Alleen kan je niet het lichaam van Christus zijn. Kijk nu eens niet naar alle dingen die mis gaan, dat zijn er veel, maar kijk naar God en de positieve dingen. Daar doe je het voor.

Je kan ook je best doen voor God en uit de kerk stappen...soms moet je jezelf beschermen...
Het is leuk om je best doen voor een kerk maar je moet er niet aan kapot gaan. En waar die grens ligt is voor iedereen persoonlijk denk ik.
stomp niet af, blijf slijpen

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 apr 2005 01:13

Er zijn naast de kerk nog meer dingen in een mensenleven.

En als ik moet kiezen tussen het laten vallen van een instituut of het laten vallen van mensen is de keuze snel gemaakt.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

tukker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tukker » 16 apr 2005 22:08

Ik herken dit onderwerp ten dele. Hiermee bedoel ik, dat ik (voor mijzelf) wel de samenkomst zal missen. Voor mijn persoonlijk geloof leer ik meer "buiten de kerk" dan binnen de kerk. Om een voorbeeld te geven: Ik haal meer uit teksten van gospelartiesten (zoals optredens tijdens Flevo) dan uit preken. Ik ben zelf bewust gaan geloven door een uitspraak van een gospelartiest (Julie Miller: "Jezus is hier met Zijn armen wijdt open, je kunt Hem zien met je hart, als je stopt te kijken met je ogen (vertaald)).
Ik weet niet of je bekend met gospelmuziek en flevo. Zo niet, misschien is Flevo en/of de EO-jongerendag wel een manier om te groeien in het geloof, want daarvoor is wel "voedsel" nodig en stilstand kan leiden tot achteruitgang.

tot slot een korte uitspraak wat mijn levensmotto is geworden: " Wat mensen (of de kerk) je hart ook aandoen, ze kunnen nooit komen aan Diegene (Jezus) die in je hart woont/wil wonen"

Hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage aan deze topic.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 18 apr 2005 15:36

tukker schreef:Ik herken dit onderwerp ten dele. Hiermee bedoel ik, dat ik (voor mijzelf) wel de samenkomst zal missen. Voor mijn persoonlijk geloof leer ik meer "buiten de kerk" dan binnen de kerk. Om een voorbeeld te geven: Ik haal meer uit teksten van gospelartiesten (zoals optredens tijdens Flevo) dan uit preken. Ik ben zelf bewust gaan geloven door een uitspraak van een gospelartiest (Julie Miller: "Jezus is hier met Zijn armen wijdt open, je kunt Hem zien met je hart, als je stopt te kijken met je ogen (vertaald)).
Ik weet niet of je bekend met gospelmuziek en flevo. Zo niet, misschien is Flevo en/of de EO-jongerendag wel een manier om te groeien in het geloof, want daarvoor is wel "voedsel" nodig en stilstand kan leiden tot achteruitgang.

tot slot een korte uitspraak wat mijn levensmotto is geworden: " Wat mensen (of de kerk) je hart ook aandoen, ze kunnen nooit komen aan Diegene (Jezus) die in je hart woont/wil wonen"

Hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage aan deze topic.
Ik kan me hier wel iets in vinden. Je moet de Bijbel ook niet letterlijk opnemen. Wie weet dat de discipelen gospel ook wel mooi hadden gevonden! Het gaat toch om hetzelfde doel? Jouw uitspraak zit wel wat in en ik kan me er ook wel wat in vinden. Ik vind de kerk zelf een leerschool en een samenkomst onder Christenen.
Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 apr 2005 20:45

Annemieke86 schreef: Je moet de Bijbel ook niet letterlijk opnemen.

Hoe dan, met een korreltje zout?
Wel geinig om te lezen, maar verder niet te veel van aantrekken?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 apr 2005 21:16

jas schreef:

Deze heb ik niet van mezelf:
Ik neem de bijbel niet letterlijk, want ik geloof niet dat christenen letterlijk het zout van de aarde zijn.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 apr 2005 21:29

Klinkt voor mij als giga goddeloos.
De Bijbel is het woord van God, waardoor Hij tot ons spreekt...

Dan kan ik niet zeggen ;God, ik neem het allemaal maar niet zo letterlijk, ik neem u met een korreltje zout...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 apr 2005 21:35

Lalage schreef:
jas schreef:

Deze heb ik niet van mezelf:
Ik neem de bijbel niet letterlijk, want ik geloof niet dat christenen letterlijk het zout van de aarde zijn.

Ook het figuurlijke, kan letterlijk uitgedrukt worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2005 03:39

Je kunt de bijbel natuurlijk ook met een korreltje zoutend zout nemen. :P

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 08:35

Aragorn schreef:Je kunt de bijbel natuurlijk ook met een korreltje zoutend zout nemen. :P

Als je hem dan maar leest als een lichtend licht.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 19 apr 2005 17:43

Ik bedoel niet: met een korreltje zout. Maar in de Bijbel staat niet dat er geen opwekking gezongen mag worden. Wel staat er dat het 'welluidend' mag zijn. Niet letterlijk wil in mijn geval dus zeggen: Zing gewoon opwekking ondanks dat het niet in de Bijbel staat.

Dit is slechts een voorbeeld!
Afbeelding

petra visser
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor petra visser » 09 mei 2005 08:59

ik denk dat je niet voor jezelf in de kerk zit, maar voor God. Als je vanuit dit punt gaat denken wordt je mening over de invulling van een kerkdienst denk ik anders (tenminste bij mij wel).

Terug naar “Archief”