discriminatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 07 mei 2005 15:20

Collateral schreef:
Ansje schreef:... maar er zijn ook homo's die er onder gebukt gaan....

Die zijn vies!

Wat een vreselijke woordkeus...gebukt...

:lol:

Linde, danku voor het begrip :D

Julie moeten nu ook niet denken dat ik ze allemaal over 1 kam scheer, ik weet dat er ook wel goede buitenlanders zijn maar helaas overheersen hier de slechte en dat verziekt het gewoon voor de anderen...
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 15:37

linde schreef:ik zat net even in de van dale te kijken naar de eigenlijke betekenis van discriminatie....

dis·cri·mi´na·tie
de discriminatie

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

2 onderscheid

-------------------------------------

Na het maken van mn pws (waarin ik de achtergronden onderzocht heb van verschillende groepen allochtonen) ben ik tot de conclusie gekomen dat de 'verhalen' van allochtone criminelen helaas wel waar zijn, de cijfers zijn er dus ontkennen heeft weinig zin... wat dat betreft is het onderscheid er wel...

Het onderscheid is er in principe niet. Het ligt namelijk niet aan hun huidskleur dat ze vaker in criminele praktijken vervallen en het is dan ook nog steeds onterecht om iedere 'zwarte' die je tegenkomt als crimineel aan te merken.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 07 mei 2005 15:39

Riska schreef:
Leilah schreef:Ik weet niet hoeveel mensen de kranslegging op de Dam hebben gezien, mij viel namelijk op dat van die 60 kinderen die bloemen bij de kransen mochten leggen er misschien 6 Nederlands waren, de rest allemaal allochtoon, dit is toch te gek voor woorden?

Kijk, dat betekent dat je geen fluit begrepen hebt van 4 en 5 mei.
Het was juist in de oorlog dat hele bevolkingsgroepen niet mochten bestaan, domweg om ras, kleur of gezindte.
Als wij 4 en 5 mei vieren dan denken wij er aan dat voor ieder mens er recht is op een plek op deze aarde en ook in ons land, dat wij geen dictatuur hebben, dat we vrijheid hebben van godsdienst, van meningsuiting.
Ik woon ook in een wijk waar voor 80% allochtonen wonen en nee, dat zijn niet allemaal criminelen. Integendeel, het grooste deel doet wat er van hen verwacht wordt: nette burgers zijn.
De media maken wat dat betreft grove fouten en helaas ook de overheid door steeds te verwijzen naar de islam als grond voor terrorisme etc.
Er wordt angst gekweekt voor 'die buitenlanders' - die overigens wel vooral in de jaren 60 onze economie draaiend hebben gehouden en door de nederlanders die te beroerd waren om het vuile of hete werk te doen naar ons land zijn gehaald.
Ook onder Nederlanders komt criminaliteit voor. Wat er nu gebeurt (maar dat gebeurt bijna altijd) is dat een zeer kleine minderheid gelijk gesteld wordt aan een hele groep.

Ga je mij ff niet de les lezen alsjeblieft? Dan ben je namelijk niet aan het goede adres.
Ik weet heel goed wat 4 en 5 mei inhoudt, het enige wat ik wilde aangeven is dat tot een paar jaar geleden altijd Nederlandse kinderen die dingen mochten doen maar dat er tegenwoordig eerder naar buitenlandse kinderen wordt gewezen bij publieke dingen dan Nederlandse, het lijkt haast of buitenlanders nu voorrang krijgen hier en dat vind ik belachelijk. Geeft maar weer aan hoe bang men is dat de zielige buitenlanders zich gediscrimineert zullen voelen.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 mei 2005 15:41

Aragorn schreef:Het onderscheid is er in principe niet. Het ligt namelijk niet aan hun huidskleur dat ze vaker in criminele praktijken vervallen en het is dan ook nog steeds onterecht om iedere 'zwarte' die je tegenkomt als crimineel aan te merken.

het ligt aan hun achtergrond/omstandigheden dus is er wel degelijk onderscheid...maar niet omdat ze zwart zijn....dat is dus het verkeerde onderscheid maken... :roll:
PaSaP Hoogh!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 15:48

Inderdaad, dus is er onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen, tussen sociaal achtergestelden en niet-sociaal achtergestelden. Dat een bepaalde huidskleur aan de ene kant vd lijn vaker voorkomt dan aan de andere doet er in principe weinig toe.

Johanna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johanna » 07 mei 2005 15:53

Hoi Miezepies,

Ik vind het ook verbazingwekkend om dit soort ongenuanceerde uitspraken van christenen te horen.

Johanna

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 mei 2005 16:17

Aragorn schreef:Inderdaad, dus is er onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen, tussen sociaal achtergestelden en niet-sociaal achtergestelden. Dat een bepaalde huidskleur aan de ene kant vd lijn vaker voorkomt dan aan de andere doet er in principe weinig toe.

zoiets, om het ff neer te zetten zoals ik bedoel: :wink:

er is een onderscheid in het criminaliteitscijfer van allochtonen in vergelijking met dat van niet allochtonen....het is dan discriminatie (1e definitie) om te zeggen dat het komt doordat ze zwart zijn....dat onderscheid komt door hun achtergrond en omstandigheden

*hoezo langs elkaar heen praten* :mrgreen:
PaSaP Hoogh!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 16:26

Volgens mij waren we het al wel ongeveer eens. :wink:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 mei 2005 16:28

Aragorn schreef:Volgens mij waren we het al wel ongeveer eens. :wink:

right :wink:

t is voor mij soms best lastig om neer te zetten wat k bedoel :mrgreen:

[/offtopic]
PaSaP Hoogh!!

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mei 2005 00:00

Leilah schreef:Ik discrimineer als een rund, absoluut. Kom maar eens een weekje in mijn wijk/straat bivakkeren, wedden dat je dan net zo hard discrimineert. Ik kan hier niet veilig over straat lopen, zowel overdag als savonds. Ze misdragen zich als een stel apen (mmm...die gelijkenis he...) Rustig boodschappen doen is er ook niet bij, altijd staat er wel 1 in de rij voor de kassa in je nek te hijgen of probeert in je tas te zitten of denkt smerige opmerkingen te mogen maken en mij te vertellen hoe lekker mijn kont is. :shock:

Ik weet niet hoeveel mensen de kranslegging op de Dam hebben gezien, mij viel namelijk op dat van die 60 kinderen die bloemen bij de kransen mochten leggen er misschien 6 Nederlands waren, de rest allemaal allochtoon, dit is toch te gek voor woorden?
Om nog maar niet over de 2 minuten stilte te spreken, op dat moment vond het tuig het in mijn buurt het nodig GEEN respect te tonen maar juist knoerthard een scooterwedstrijd in de straat te houden en te gaan lopen gillen. Sorry hoor, ga dan ff fijn snel terug naar je eigen land! Waar is het respect voor onze eigen cultuur? ZIJ hebben zich aan te passen, niet wij.
Nog even en je ziet echt geen kaaskoppen meer om je heen, een zondagmiddag in de Biesbos is ook een en al zwart en hoofddoeken om je heen.
Neen, ik hou niet van buitenlanders, zij discrimineren mij,betasten mij, vernederen mij, dan doe ik dat ook keihard terug en daar heb ik dan alle recht toe.

Ik moet zeggen dat ik ze hier nog nooit tegen gekomen ben op de manier die jij hier beschrijft. Zou het soms aan je eigen houding kunnen liggen?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 08 mei 2005 03:31

Ansje schreef:...maar er zijn ook homo's die er onder gebukt gaan

Nee hoor! :lol: Ja homo's doen dat meestal ja,anders wordt sex hebben een beetje moeilijk voor ze.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 08 mei 2005 03:37

Voor de rest overigens een compleet,volslagen eh...enge opvatting van je Ansje,maar goed,laten we er niet over gaan discussieren want dit is een religie-atheist verhaal.

Discrimineren? Waarom zou je. Ik heb dat nooit helemaal begrepen. Heb een paar jaar vlakbij een buurt gewoond die onder 'de Nederlanders' bekend stond als Klein Marakko' . Het waren inderdaad vervelende gasten, maar Lonsdale dudes staan op waarderingstrapje toch nog wel een treedje of 40 lager. M'n vriendin is overigens Pakistaans,dus ik krijg,als iemand wiens familie sinds 1542 in Nederland woont ook racistische opmerkingen naar me toe gesmeten. ' Landsverrader' en zulk soort dingen. bah, vervelende mannetjes..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2005 04:11

Rock-G schreef:Voor de rest overigens een compleet,volslagen eh...enge opvatting van je Ansje,maar goed,laten we er niet over gaan discussieren want dit is een religie-atheist verhaal.

Dat is het niet.

Dat deze dingen helaas onder refo's ook voorkomen wil niet zeggen dat het onder niet-christenen minder is.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 08 mei 2005 04:16

Aragorn schreef:Dat is het niet.

Dat deze dingen helaas onder refo's ook voorkomen wil niet zeggen dat het onder niet-christenen minder is.

Helemaal uitgesloten hoor je mij niet zeggen,maar minder is het zéker.
Christenen en Moslims doen gezamelijk toch wel de grootste duit in het zakje. ....Wat ben jij trouwens nog laat op? tis 5:15 man! :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2005 04:19

Hehe, tis hier (in de UK) nog altijd minder laat dan daar.. :P

En nee, ik heb toch vaak genoeg niet-christenen dingen over 'vieze flikkers' horen zeggen om dat niet meer te geloven..

Terug naar “Archief”