legalisering softdrugs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Re: advocaat van de duivel online

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2005 15:25

joepie schreef:Ik denk dat die wijsheid gehaald wordt waar men er echt verstand en onderzoek naar heeft gedaan.
Dat het bij jou broer zowaar goed is gegaan zegt gewoon niets.
Er is echt wel gedegen onderzoek naar geweest, en daar kun je genoeg over lezen als je eens gewoon je zoekmachine gebruikt op de pc.

En mensen als joepie zullen blijven bestaan. Niet uit te roeien :wink:

Het is inderdaad waar dat frequent gebruik van hash op termijn de hersenen aan kan tasten, je moet het dan ook niet iedere dag doen. :) Net als elke dag frituren: het gaat om de mate waarin je iets doet.

En ach, mensen als joepie mogen er ook best zijn hoor, maar soms vind ik het jammer dat ze andere mensen minder vrij (willen) laten in hun keuzes. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 06 mei 2005 16:01

Aragorn schreef:
joepie schreef:Ik denk dat die wijsheid gehaald wordt waar men er echt verstand en onderzoek naar heeft gedaan.
Dat het bij jou broer zowaar goed is gegaan zegt gewoon niets.
Er is echt wel gedegen onderzoek naar geweest, en daar kun je genoeg over lezen als je eens gewoon je zoekmachine gebruikt op de pc.

En mensen als joepie zullen blijven bestaan. Niet uit te roeien :wink:

Het is inderdaad waar dat frequent gebruik van hash op termijn de hersenen aan kan tasten, je moet het dan ook niet iedere dag doen. :) Net als elke dag frituren: het gaat om de mate waarin je iets doet.

En ach, mensen als joepie mogen er ook best zijn hoor, maar soms vind ik het jammer dat ze andere mensen minder vrij (willen) laten in hun keuzes. :wink:

Ik snap niet wat je hier nu weer mee bedoelt.
Ik laat iedereen vrij in zijn keuze.
Alleen geef ik mijn keuze en mening daarover door.
En ik dacht toch dat je dat hier zou moeten kunnen doen. Maar blijkbaar wil je dat iedereen zijn gezicht dezelfde kant op staat en kun je er niet tegen als anderen er een andere mening dan de jouwe op na houden.
Of: en dat zou ook maar zo kunnen ;-) er zit waarheid in die andere mening en die wil je liever niet horen :wink: :mrgreen:
Ik zeg toch niet dat jij moet doen wat ik doe anders.........(weet ik wat)?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2005 16:04

Jawel, je zegt namelijk dat de overheid bepaalde dingen zou moeten verbieden omdat jij ze niet goed vindt. En daarmee zeg je impliciet dat ik niet mag blowen als ik dat wil.

En dat strookt niet zo met mijn visie op de overheid. :)

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 06 mei 2005 16:11

Mariamagdalena schreef:
The Intolerant Truth schreef:Gevaarlijke eigenschappen: Weed alleen al is 5x kankerverwekkender dan tabak. Hasj gaat daar zelfs over heen. Het spul remt je leerprestaties

Helemaal onwaar.
Juist op het Gymnasium zitten veel blowers.
Ik ken ook zat mensen die veel blowden en met succes de HBS of het gymnasium hebben afgemaakt. Mijn eigen broer bijvoorbeeld.
Dus waar je dat vandaan haalt??????
En het is ook niet waar dat je er sneller kanker van krijgt.
Bovendien gebruiken de meeste oudere mensen hash in de thee en maken ze thee van wheed.

Ik snap niet waar je deze "wijsheid" vandaan hebt.

Percentueel Mariamagdalena.
Dat is net zoiets als zeggen dat roken niet ongezond is want meneer X werd wel 100 jaar en rookte!
Oja, waar ik mijn info vandaal haal:
Van het Trimbos instituut. Ook niet bepaald een onbetrouwbare en subjectieve bron lijkt me.

joepie

Berichtdoor joepie » 06 mei 2005 16:14

Aragorn schreef:Jawel, je zegt namelijk dat de overheid bepaalde dingen zou moeten verbieden omdat jij ze niet goed vindt. En daarmee zeg je impliciet dat ik niet mag blowen als ik dat wil.

En dat strookt niet zo met mijn visie op de overheid. :)

Ja, en dat is mijn mening. Daar ga ik niet over liegen.
Maar daarmee zeg ik nog steeds niet dat jij het moet navolgen.
Ik dwing je niet met het mes op de keel om het zo te doen.
Daarbij zeg ik volgens mij dat ze het van mij mogen verbieden.

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 06 mei 2005 16:15

Marnix schreef:Tja, en er zijn ook genoeg onderzoeken geweest dat af en toe een jointje (met de nadruk op af en toe) helemaal niet zo ongezond is.

De onderzoeken zijn op basis van percentages.
Als je rookt krijg je geen kanker. Maar het vergroot de kans op kanker. Zo is het dus ook met blowen.
Hoe meer je blowt hoe groter dat risico dus is.

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 06 mei 2005 16:16

The Intolerant Truth schreef:
Aragorn schreef:Je moet nog een beetje werken aan je engelse spelling, maar hoor ik je nu pleiten voor een verbod op nicotine en alcohol?

Of pleiten voor een legalisering van drugs.
Maar eigelijk alle twee niet.
Mijn reden is alleen dat het wat inconsequent op me over komt dat men het één zo graag willen verbieden en het ander niet.

Daarom dus de vragen waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.

Voor de mensen die softdrugs legaal willen (en hard drugs niet):
Waarom ook niet hard drugs?
- Wat is het verschil tussen soft en hard drugs?
- Wil je dus ook alcohol (= een hard drugs) verbieden?

Mensen die soft drugs willen verbieden (en het huidige legale spul niet):
- Waarom weed wel en nicotine en alcohol niet?
- Cafeïne is ook een heeeeele lichte softdrugs
- In chocola zit een stof dat te vergelijken is met THC. Eet je 5 kilo chocola en je kunt stoned worden.

Niemand die de vragen wilt/kan beantwoorden? :roll:

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 06 mei 2005 16:18

Oja, voor mensen die alle effecten, risico's, en weet ik wat allemaal niet meer willen opzoeken:

Het Trimbos instituut:
http://www.trimbos.nl/default2.html

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 06 mei 2005 21:57

The Intolerant Truth schreef:- In chocola zit een stof dat te vergelijken is met THC. Eet je 5 kilo chocola en je kunt stoned worden.

Wat k van de consumptie van chocola weet is dat t erg verslavend kan werken, maar 5 kg.. dat eet geen mens in korte tijd op, doe je dat wel? dan ben je volges mij toch al van t padje.. maar dat kan aan mij liggen or ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2005 22:13

Marnix schreef:Tja, en er zijn ook genoeg onderzoeken geweest dat af en toe een jointje (met de nadruk op af en toe) helemaal niet zo ongezond is.

Als je rookt krijg je geen kanker. Maar het vergroot de kans op kanker. Zo is het dus ook met blowen.

Dus moet je niet regelmatig blowen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 mei 2005 23:39

Marnix schreef:

Dus moet je niet regelmatig blowen :)

Maar af en toe een lekkere dikke vette joint...mwah..moet kunnen! :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2005 00:03

Dat mag ieder voor zichzelf bepalen.

Als ik dan toch es blow, wat hooguit 1x per kwartaal voorkomt, dan is het ook geen dikke vette joint of zo.... dan neem ik een paar hijsjes van iemand mee :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 07 mei 2005 01:18

Marnix schreef:Dat mag ieder voor zichzelf bepalen.

Als ik dan toch es blow, wat hooguit 1x per kwartaal voorkomt, dan is het ook geen dikke vette joint of zo.... dan neem ik een paar hijsjes van iemand mee :D

Geen idee hoe die cijfers liggen.
Ik denk niet dat het echt schadelijk is in jou geval.

Het zelfde idee als mensen die af en toe een sigaar roken of mensen die gezelligheids rokers zijn...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2005 03:30

The Intolerant Truth schreef:Daarom dus de vragen waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.

Voor de mensen die softdrugs legaal willen (en hard drugs niet):
Waarom ook niet hard drugs?
- Wat is het verschil tussen soft en hard drugs?
- Wil je dus ook alcohol (= een hard drugs) verbieden?

Jawel hoor. :)

- Volgens mij is het verschil tussen soft- en harddrugs dat harddrugs lichamelijk verslavend zijn en softdrugs niet.
- Neen het. Dingen als heroine en coke zijn ultraverslavend, je bent geen 'gezelligheidsspuiter'. Bij alcohol ligt dat heel anders, er zijn genoeg mensen die regelmatig drinken maar niet verslaafd zijn. Of het soms wel nodig hebben, maar daar verder niet onder lijden.

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 07 mei 2005 16:35

Aragorn schreef:Jawel hoor. :)

Dankje :)

- Volgens mij is het verschil tussen soft- en harddrugs dat harddrugs lichamelijk verslavend zijn en softdrugs niet.

Nope. Hoewel cocaïne ziekelijk verslavende troep is, is het alleen geestelijk verslavend, lichamelijk niet.
(Terwijl trouwens LSD helemaal weinig verslavings verschijnselen kent.)

- Neen het. Dingen als heroine en coke zijn ultraverslavend, je bent geen 'gezelligheidsspuiter'. Bij alcohol ligt dat heel anders, er zijn genoeg mensen die regelmatig drinken maar niet verslaafd zijn. Of het soms wel nodig hebben, maar daar verder niet onder lijden.

Klopt. Toch is alcohol ook een hard-drugs. En telt tevens de meeste probleem verslaafden (of junks).
De mensen die er dus echt verlaafd zijn kun je hun verslaving vergelijken met heroïne verslaving. Maar zoals je aangaf, niemand neemt een gezellig spuitje in de kroeg. Aan de andere kant bestaat er wel sociaal gebruik in dat soort troep, alleen in NL is die groep maar erg klein. Maar dat is cultureel bepaald. Zo heeft geloof ik in India de invoer geleid tot dingen als bij ons heroïne en cocaïne. En zo kent in bepaalde landen opium sociaal gebruik.

Terug naar “Archief”