Spontaan zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Spontaan zijn

Berichtdoor Annemieke86 » 06 mei 2005 09:47

Hoi, ik zet deze topic ff in relaties omdat het er ook wel mee te maken heeft. Ik wil graag spontaan zijn maar ik weet niet hoe je het moet aanpakken. Iemand tips?
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 06 mei 2005 09:51

belangrijk puntje; gewoon op mensen afstappen. hoe moeilijk dat soms ook lijkt en dan beginnen te babbelen.. probeer je te interesseren voor de ander en niet als eerste over jezelf te beginnen..
op die manier kom je niet alleen spontaan over maar krijg je ook spontaniteit terug..

het werkt! spreek uit ervaring!

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 06 mei 2005 09:53

Dat is natuurlijk een contradictie

Doe Spontaan.

Dat kan niet.
Je moet jezelf wel gaan bedenken wat je tegenhoudt om spontaan te zijn en waarom je spontaan wilt zijn.

als ik zelf niet spontaan ben komt dat doordat ik nadenk. ik ben een observerend iemand. Heb er dan ook geen probleem mee dat ik dan niet meteen spontaan ben. op andere momenten ben ik het weer wel.

heb je hier iets aan?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 mei 2005 10:16

Stap eens op iemand af, maak een praatje!!

Echt gemeende interesse naar mensen. Vraag ze eens op de koffie..

Er zijn zoveel mogelijk manieren om spontaan te doen, maar je moet je erzelf wel voor geven want anders lukt het je nooit.
Ik denk ook dat je geen houding aan moet gaan nemen omdat je zo gewoon helemaal niet bent.. denk dat het dan nooit goed zal lukken!!

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 06 mei 2005 10:19

Durf jezelf te zijn !!!
Veel mensen zijn niet spontaan omdat ze toch wat moeite hebben om zichzelf te laten zien zoals ze zijn. Maar mensen accepteren je heus wel als je jezelf bent, en jij op je eigen wijze es informeert naar mensen, aandacht toont, etcetera. Als het maar niet 'gemaakt' is. Daar wordt zo door heen geprikt.

jan10e
Mineur
Mineur

Re: Spontaan zijn

Berichtdoor jan10e » 06 mei 2005 10:30

Annemieke86 schreef:Hoi, ik zet deze topic ff in relaties omdat het er ook wel mee te maken heeft. Ik wil graag spontaan zijn maar ik weet niet hoe je het moet aanpakken. Iemand tips?
]

ligt er ook aan of je spontaan wil zijn in een relatie of gewoon naar mensen toe.. Ik denk dat er wel verschil ligt..
Spontaan kan zijn met je mond, maar ook met dingen ondernemen.. Ofoz.. Tog??
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2005 10:55

leclerc schreef:Dat is natuurlijk een contradictie

Doe Spontaan.

Dat kan niet.
Je moet jezelf wel gaan bedenken wat je tegenhoudt om spontaan te zijn en waarom je spontaan wilt zijn.

Inderdaad, dat was ook het eerste wat in mij opkwam. :)

Maar je hoeft ook niet perse spontaan te zijn als je nu eenmaal niet zo bent.. probeer eerder tevreden te zijn met jezelf en je niet-altijd-spontaan-zijn, wie weet kom je er dan op een dag opeens achter dat je spontaan bent ook. :wink:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 06 mei 2005 13:02

Ik denk inderdaad dat meespeelt hoe je je voelt.....voel je je min...dan kan je je (bijna) niet geven tegenover anderen, en blijf je een kat-uit-de-boom-kijker.
Ben je jezelf...dan kan je je wel geven...
(ik spreek een beetje uit ervaring....ben zelf ook een vreselijke kat-uit-de-boom-kijker geweest, maar de laatste tijd is dat een beetje aan het veranderen...positief dus!! :wink: )
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2005 16:49

Ieder karakter is verschillend! En dat is juist het mooie van mensen!
Ik ben van mezelf wel spontaan, en vind het geweldig om verlegen en onzekere mensen uit hun hoek te krijgen...maar ga je alsjeblieft niet anders voordoen dan je bent. Probeer te accepteren hoe je bent.
Tuurlijk, een beetje meeleven met je medemens is super, maar als je niet zomaar op mensen afstapt, en niet snel met iemand praat, doe het dan lekker niet :D

God heeft iedereen uniek gemaakt, das het mooie :)

(en spontane mensen zijn soms ontzettend irritant, willen praten op momenten dat jij misschien helemaal niet wilt praten ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 06 mei 2005 16:55

Ik wil mij ook wel spontaan geven en ik ga er ook wel voor, maar toch denk ik heel veel na. Dat houdt mij ook wel n beetje tegen denk ik.. Maar goed.. Dank voor de reacties!
Afbeelding

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 mei 2005 18:33

Je kunt bijvoorbeeld eerst beginnen met een klein aantal dingen zeggen in een gesprek. Dat je dat gewoon steeds iets uitbreidt. Je zult je dan misschien wat prettiger en zekerder voelen bij mensen, en dan misschien ook steeds spontaner worden.
Ik vind spontaan zijn trouwens helemaal geen 'must'. Soms vind ik dat soort mensen ( ik ben er zelf ook zo een :lol: ) heel irritant en opdringerig overkomen, terwijl een stiller iemand je heel veel vertrouwen kan inboezemen.
Engaged @ 07-01-2005

cheezo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cheezo » 06 mei 2005 20:23

Wat ook wel een gek idee is: dat anderen vinden dat je wat spontaner moet doen..

André

Berichtdoor André » 06 mei 2005 20:40

cheezo schreef:Wat ook wel een gek idee is: dat anderen vinden dat je wat spontaner moet doen..
Ach ja, denken voor een ander is iedereen goed in! 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2005 21:23

Gewoon zeggen wat je denkt.

Spontaan zijn = jezelf zijn... en daar gewoon voor uitkomen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 06 mei 2005 21:46

Ik zou me niet gaan focussen op dat je graag spontaan wilt zijn, want dan lukt het juist niet.
Je bent goed hoe je doet en bent, dus waarom zou je spontaan willen zijn?
Niet iedereen hoeft even goed een gesprek kunnen beginnen. Er moeten ook luisteraars zijn. Als je niet gelijk een gesprek kunt voeren, op de voorgrond kunt staan, wilt of durft te zeggen wat je wil zeggen... wat is er dan erg? Jij doet het anders, en zoveel met jou hoor. Het geeft helemaal niet als je de kat uit de boom kijkt in het begin. Het komt vanzelf wel. Ontspan je en verplicht jezelf tot niets, dan zal het veel relaxer zijn.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”