overgave: elk stukje van mijn leven eigendom van Jezus!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

overgave: elk stukje van mijn leven eigendom van Jezus!

Berichtdoor hijwel » 04 mei 2005 11:44

Hebben jullie ook het vurig verlangen om elke stukje van je leven over te geven aan Jezus? Elke vierkante milimeter die nog jou eigendom is overgeven in de handen van je Vader? Wil je ook 100% voor God leven. 100% gevuld worden met zijn Geest? Wil jij alles maar dan ook alles opgeven voor jou God en Vader in de Hemel? Wil jij elke sleutel van elke kamer van je hart overgeven in de handen van God? Ben jij bereid heel je leven "vanaf nu" alles te doen wat God wil? Zou jij willen dat Gods wil helemaal jou wil wordt? Hoop jij dat "Jezus vertouwen" op zijn Vader ook jou vertrouwen wordt? Ben jij bereid aan elke opdracht in de bijbel gehoor te geven zonder tegensputteren? Wil jij je oude mens opgeven, en Jezus je nieuwe mens ruimte geven? Beloof jij niet tegen te sputteren als de Heilige Geest je wil laten handelen? Zo jij willen dat God jou zo maakt zoals Hij jou bedoelt heeft?

ja?
God is blij als Hij dit hoort! Hoe moeilijk en onmogelijk het van onze kant is, Hij wil jou en mij helpen om dit in ons leven in praktijk te brengen. Hij wil in ons leven, Hij wil Zijn wil onze wil maken! Zijn Geest, onze Geest.

Ik hoop en bid dat iedereen dit gebed van totale overgave wil bidden.

gebed:
Heere Jezus Christus, hier ben ik. Zwak mensje op deze kleine planeet. U heeft gezegt dat ik zo tot U mag komen door mijn gebed.
Heer ik heb zolang mijn eigen leven geleid. Heer ik ben er achter gekomen dat dit verkeerd was. Wilt u mij dit genadig vergeven? Ik wil heel mijn leven bij u inleveren Heer, elke vierkantie millimeter van mijn leven in uw handen geven. Elke sleutel van mijn hart geeft ik aan u. Doe met mijn leven wat u wilt. Maak mij zoals U mij wilt hebben. Neem mijn leven laat het Heer toegewijd zijn aan Uw eer. Ik wil belijden dat ik volkomen afhankelijk ben van u, mijn Hemelse Vader. U alleen behoor ik toe. Leer mij Heer uw Geest te verstaan. Zorg er voor dat u elke dag van mijn leven volkomen toegewijd is aan Uw dienst. Wilt U mij elke dag opnieuw vullen met Uw Zoon. Zodat ik met paulus mag belijden: "doch niet meer ik, maar Jezus Christus leeft in mij!".
Dank U, Vader dat u mijn leven heeft genomen. Dank U, dat U elke sleutel van mijn hart wou innemen. Dank u dat U dat u allerhoogste Heerlijkheid in mijn leege gat van binnen wou komen wonen.

vertel wat overgave voor jou betekend. Wat voor enorme rijkdom er in verscholen zit.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 04 mei 2005 16:15

Ik zou voor de volle 100% uit Gods Geest willen leven. Maar ik weet dat mijn oude mens nog altijd blijft knagen, tot mijn dood toe. Daarom wil ik het juist ook wel graag, maar ik besef ook dat het een onhaalbaar doel is.

Alles overgeven aan Hem is heel moeilijk, maar ik weet zeker dat wat God doet dat het altijd goed is! Dat weet ik heel zeker, ondanks dat wij dat soms niet kunnen begrijpen. Daarin kun je je geheel aan Hem overgeven, zonder ook maar een enkele voorwaarde door Hem te laten vervullen.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 mei 2005 16:45

oei.. moeilijk te omschrijven hoor je eigen overgave.

Overgave: alles geheel van Hem te verwachten, alles (belangrijke) beslissingen eerst met Hem overleggen. Elke dag mijn leven prijsgeven aan Hem.
De rijkdom: dat altijd alles goed komt (ook al lijkt het soms van niet) als ik het aan Hem overlaat. Doe ik het zelf gaat het verkeerd.

Maar je 100% overgeven, is erg moeilijk. Maar zo heel erg nodig!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

André

Berichtdoor André » 04 mei 2005 22:27

Ik vind het niet moeilijk om me over te geven aan Jezus, waar kan ik mijn hulp anders vandaan halen e/o verwachten?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 mei 2005 22:35

André schreef:Ik vind het niet moeilijk om me over te geven aan Jezus, waar kan ik mijn hulp anders vandaan halen e/o verwachten?

En bij overlijden van dierbare panden en ernstige pijnen en gebrokenheid?

André

Berichtdoor André » 04 mei 2005 22:49

essieee schreef:
André schreef:Ik vind het niet moeilijk om me over te geven aan Jezus, waar kan ik mijn hulp anders vandaan halen e/o verwachten?

Jah, dan juist!
Ken die dingen die je noemt persoonlijk, want wie zou je door die moeilijke perioden heen helpen?
Wat mij betreft kan alleen God dat.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 mei 2005 22:52

André schreef:
essieee schreef:

Jah, dan juist!
Ken die dingen die je noemt persoonlijk, want wie zou je door die moeilijke perioden heen helpen?
Wat mij betreft kan alleen God dat.

Mooi...ik merk namelijk dat ik juist soms wanneer ik het niet meer begrijp ik echt bidden best heel moeilijk vind en me dan absoluut niet kan overgeven..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2005 01:16

Ik vind het maar scary..

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 05 mei 2005 05:00

Overgave betekend voor mij dat ik erken dat God en Jezus ook over mijn Heer zijn. Daarom vraag ik Hen om wijsheid en leiding in mijn leven.

Overigens werkt het niet altijd zo mooi als het klinkt - want soms vergeet ik voor belangrijke dingen om Zijn hulp te vragen. Wel merk dat het steeds ongewoner wordt om niet om Zijn zegen en leiding te vragen.

Wat ik heb gemerkt is dat God al mijn gebeden verhoord, ook kan het wel een tijdje duren.

Is het Scary? Nee, want als ik mij niet aan Hem overgeef, dan weet Hij mij ook te vinden. En als ik later voor Zijn troon sta, heb ik ook niks te kiezen of ik me wel of niet zou overgeven - in feite ben ik al in Zijn macht.

En dat is niet de macht van een willekeurig despoot - Hij doet alleen wat goed voor mij is (ja, dat kan pijn doen, en ja, dat is tot Zijn eer, maar die drie sluiten elkaar niet uit). Dus, ja even over de hobbel heen, maar dan is het ook goed!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 mei 2005 07:25

mw schreef:Maar je 100% overgeven, is erg moeilijk. Maar zo heel erg nodig!

Wat vindt jij er zo moeilijk aan. Wat zou er zo moeilijk aan zijn, als je je bedenkt dat jou Vader in de hemel het beste voor heeft met jou. Je mag weten dat Hij beter weet wat er met jou leven moet gebeuren dan jij. Hij weet precies wat goed voor ons is en wat niet.

Is het juist niet iets geweldigs wat wij elke dag mogen doen, elke stukje van ons leven aan Jezus toeverouwen?

Waarom zouden we bang zijn voor wat God in ons leven wil doen?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 mei 2005 13:09

hijwel schreef:
mw schreef:Maar je 100% overgeven, is erg moeilijk. Maar zo heel erg nodig!

Wat vindt jij er zo moeilijk aan. Wat zou er zo moeilijk aan zijn, als je je bedenkt dat jou Vader in de hemel het beste voor heeft met jou. Je mag weten dat Hij beter weet wat er met jou leven moet gebeuren dan jij. Hij weet precies wat goed voor ons is en wat niet.

Is het juist niet iets geweldigs wat wij elke dag mogen doen, elke stukje van ons leven aan Jezus toeverouwen?

Waarom zouden we bang zijn voor wat God in ons leven wil doen?

Wat ik er zo moeilijk aan vind... ik wil zelf nog te veel oplossen. En als ik Zijn aanwezigheid niet voel ( iets wat gelukkig niet vaak gebeurd) dan heb ik heb ik het nog wel eens moeilijk met mijzelf helemaal overgeven.

Er is idd niets mooiers dan alles overgeven aan Hem, die onze Vader wil zijn
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”