algemene genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 apr 2003 13:24

DAt heeft toch niks met dit onderwerp te maken.....het gaat hier over de algemene genade, en ik zit niet in de ger.gem. dus zou het je niet kunnen vertellen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 14 apr 2003 13:26

Oke... Maar toch zit ik met die vraag. Hoe zien ger.gemmers de doop? Wat doen ze met de beloften?

Aan een belofte zit vaak een voorwaarde, toch?
God zegt: "Wie tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen."
Dus: Als je tot God komt, zal Hij je niet uitwerpen, en dat is een belofte waar je Hem aan mag houden.

De doop is ook een grote belofte van God, waarin Hij je apart zet, en waarmee je altijd tot Hem mag gaan: Heere, U hebt Uw Naam op mijn voorhoofd geschreven, daarom kom ik tot U.

De doop is geenszins gelijk aan de uitverkiezing, dan zou er geen gedoopte verloren gaan. De doop is echter meer dan enkel het teken, dat "God nog mensen wil wederbaren." Het is een persoonlijk teken van God, wat ons des meer aan dient te sporen om Hem te zoeken.

Ziehier de mijn mening, de mening van een Ger-gemmer

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 apr 2003 15:11

Oke... Maar toch zit ik met die vraag. Hoe zien ger.gemmers de doop? Wat doen ze met de beloften?

Daar kun je dan beter een nieuw onderwerp over openen. (als deze nog niet bestaat)

groeten,

henk

joris

Berichtdoor joris » 14 apr 2003 16:27

keimpe
De doop is ook een grote belofte van God, waarin Hij je apart zet, en waarmee je altijd tot Hem mag gaan: Heere, U hebt Uw Naam op mijn voorhoofd geschreven, daarom kom ik tot U.

waar baseer je dat op?

Terug naar “Archief”