in uw handen beveel ik mijn geest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

in uw handen beveel ik mijn geest

Berichtdoor joris » 04 apr 2003 21:16

In uw handen beveel ik mijn geest. Het gebed wat JEzus uitsprak aan het kruis. Ik heb wel eens gehoord dat dit een heel normaal kindergebed was in de tijd van de bijbel voor bij het slapengaan.

In uw handen beveel ik mijn geest. Bidt jij dat ook wel eens? Durf je dat te bidden of is dat nog spannend? Zou je dit graag willen bidden? wat doet de zin je?

in uw handen beveel ik mijn geest.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 04 apr 2003 21:43

ik weet alleen dat jezus dat gebed op zei
toen hij aan het kruis hing

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 04 apr 2003 21:49

Ik zou het niet zo snel gebruiken.
Jezus zei dit aan het kruis, het was op dat moment dat Jezus Zijn werk volbracht had aan het kruis. Dat is voor mij best een teer onderwerp.
Ik zou het misschien wel een beetje als spotten voelen. Maar dat is mijn gevoel, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 apr 2003 22:24

Ja ik vind het een heel mooi gebed!!

Alles wat ik doe, denk, heb gedaan ga doen laat ik aan u over mijn Heere?
Zou u met mij willen doen wat goed voor mij is?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

zeppie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zeppie » 05 apr 2003 18:16

mini schreef:Ik zou het niet zo snel gebruiken.
Jezus zei dit aan het kruis, het was op dat moment dat Jezus Zijn werk volbracht had aan het kruis. Dat is voor mij best een teer onderwerp.
Ik zou het misschien wel een beetje als spotten voelen. Maar dat is mijn gevoel, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Vind het een heel mooi gebed. Allen ben het wel een beetje met 'mini' eens; de almacht en heerlijkheid van Christus, daar heb je eerbied voor maar aan de andere kant; Jezus leerde ons toch ook bidden?
Mijn gebed is dat eerder; leer mij naar u wil te handelen, leid mij op de eeuwige weg, leer mij te doen wat U van mij vraagt.
ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.
Fillip 4:13

joris

Berichtdoor joris » 09 apr 2003 16:36

die is ook mooi ja. Maar in uw handen bevee ik mijn geest vind ik zo mooi omdat het ook rustgevend is. Snachts gebeurd er van alles in je geest namelijk!!! Of ben ik de enige man die erg 'vleselijke'dromen heeft snachts? Sinds ik bid: in uw handen beveel ik mijn geest"zijn die dromen er niet meer!!!! Ook geen andere enge dromen!!! ook 's nachts wil ik graag dat God over mij waakt! Want de duivel kruipt ook zo bij je naar binnen! Ik wordt wel eens wakker en dan voel ik dat gewoon in de kamer. Best wel eng, maar God is sterker dus het is zo weer over.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 apr 2003 16:45

Ik heb altijd geleerd dat Christus de enige was die Zijn Geest kon bevelen in de handen van de Vader, dat Hij de enige is die Zijn eigen leven af kan leggen.

joris

Berichtdoor joris » 09 apr 2003 16:57

ja dat geloof ik op zich ook.maar ik kan mijn geest toch in Gods handen bevelen? Jezus wist dat Hij ging sterven en dat zijn geest dus los zou komen van zijn lichaam. En dat hij door het dodenrijk zou gaan waar zijn geest het doelwit kon worden van de satan, zoals hij het eerder geprobeerd had bij de verzoekingen n de woestijn. JEzus had Gods bescherming nodig nu de straf was volbracht!!! hij moest immers sterven, dat was de straf! Dat hij zou opstaan, dat is het geschenk voor ons!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2003 13:21

Er is niets mis om de deze woorden te gebruiken: Ze staan ook in psalm 31. Toen Jezus ze aan het kruis uitsprak was de betekenis inderdaad wel anders.
Maar ik denk dat het een prachtig voorbeeld is van overgave zoals het in ps. 31 staat.

Terug naar “Archief”