Dit moet je je niet afvragen
Waarom mag ik mij dat niet afvragen?
@ night: ik denk dat we het onderwerp wie nou beter wat depressie is of niet even aan de kant schuiven. Het ging me meer om de ontwikkeling.
Waarom vind ik dat het de echt depressieven te kort doet: omdat het zo'n trend aan het worden is ,wordt het steeds algemener en normaler. Ik merk dat mensen depressie vaak al niet eens meer zien als een psychische ziekte. Ik ben voor school bezig met een onderzoek hierover, en echt opmerkelijk hoeveel mensen een depressie zo algemeen vinden, dat het niet meer in de psychiatrie thuishoort.
Gevolg: de mensen die lijden aan een echte (ik weet, het woordt echte klinkt vreemd, maar ik kan er even geen ander, beter passend woord voor vinden) depressie worden niet meer serieus genomen.
Ik zeg niet wat we niet naar elkaar problemen moeten/kunnen luisteren. Ik vraag me wel af wat je er mee bereikt te zeggen dat je depressief bent. Geeft het veiligheid? Iets om op terug te vallen?
Nogmaals, ik vraag me deze dingen gewoon af, en ik zeg niet dat ik de waarheid bezit, of alles het beste weet. Dat heb ik ook nooit beweerd.