Narnia

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 21 apr 2005 18:30

k kom nog niet eens uit de titels.. laat staan als ik ze zou moeten lezen.. :roll: (owkeej die eerste dan nog wel)

ehm, het kan zijn dat ik het heb gemist.. maar wanneer komt die film? :D

parsifal
Majoor
Majoor

Re: Narnia

Berichtdoor parsifal » 21 apr 2005 19:00

Klaas schreef:Voor de liefhebbers (Parsifal?):

http://disney.go.com/disneypictures/narnia/

Klaas

Hoe weet je dat ik een liefhebber ben? :D :D :D :mrgreen:

Ik vind alle boeken wel goed. Eerst waren "The Lion, the witch and the wardrobe" en "The last battle" favoriet. Ze waren ook zo aangrijpend.
Ik zie de humor vooral in "The magicians Nephew" (als de dieren net geschapen worden en als ze de oom gaan planten), en in "the silver chair" met puddlegum (of hoe heet hij). Kortom geniale kinderboeken.

Over de films. Ik heb altijd het standpunt dat goede boeken boeken niet verfilmd dienen te worden. Daarom ben ik ook niet naar LotR geweest ofzo. Maar misschien ga ik hier toch kijken wat voor slechts ze er van gemaakt hebben :D .

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Re: Narnia

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2005 19:18

parsifal schreef:Over de films. Ik heb altijd het standpunt dat goede boeken boeken niet verfilmd dienen te worden. Daarom ben ik ook niet naar LotR geweest ofzo. Maar misschien ga ik hier toch kijken wat voor slechts ze er van gemaakt hebben :D

Dan zou je misschien juist hier niet naartoe moeten willen. :P

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2005 19:31

Ik wil wel eerst alles lezen, dus het duurt nog wel een paar jaar voordat ik zo'n film kan zien. Maar ik vind 'Het neefje van de tovenaar' (ja ik lees in het Nederlands, LOTR was zoooo moeilijk in het Engels) iig erg mooi, vooral dat stukje dat ze dan die toffee gaan planten en dat er dan een toffeeboom uitgroeit, geweldig!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 21 apr 2005 19:32

Lalage schreef:Ik wil wel eerst alles lezen, dus het duurt nog wel een paar jaar voordat ik zo'n film kan zien. Maar ik vind 'Het neefje van de tovenaar' (ja ik lees in het Nederlands, LOTR was zoooo moeilijk in het Engels) iig erg mooi, vooral dat stukje dat ze dan die toffee gaan planten en dat er dan een toffeeboom uitgroeit, geweldig!

Heb jij voor mij de nederlandse gegevens (ISB nummer enzo) van die vertaling? :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2005 19:35

90 266 1056 4 Het neefje van de tovenaar

maar als je gewoon naar een christelijke boekhandel gaat, hebben ze dat vast wel liggen.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 21 apr 2005 19:36

of kijk gewoon in de catalogus van callenbach :)

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 21 apr 2005 19:41

@Lalage: Ik heb ze ook bijna allemaal in het engels en nederlands gelezen of voorgelezen gekregen en ook LOTR, maar ik moet zeggen dat het een stuk vlotter weg leest... Dit is veel duidelijker voor kinderen geschreven met dus ook een heel stuk simpeler taalgebruik... maar eigenlijk heeft Marnix dit eerder in dit topic ook al gezegt... ;)
Laatst gewijzigd door hananja op 21 apr 2005 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 21 apr 2005 20:12

@Lalagne

U bedoelt ws lasagne?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 21 apr 2005 20:24

Klaas schreef:
@Lalagne

U bedoelt ws lasagne?

Klaas

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Het spijt me lalage.... k heb het nu verbeterd...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2005 20:53

Lalage schreef:Ik wil wel eerst alles lezen, dus het duurt nog wel een paar jaar voordat ik zo'n film kan zien. Maar ik vind 'Het neefje van de tovenaar' (ja ik lees in het Nederlands, LOTR was zoooo moeilijk in het Engels) iig erg mooi, vooral dat stukje dat ze dan die toffee gaan planten en dat er dan een toffeeboom uitgroeit, geweldig!

Ik heb LOTR niet in het engels gelezen, dus ik weet niet hoeveel het verschilt, maar Narnia vond ik prima te volgen eigenlijk.

En Het neefje vd tovenaar is idd fijn, ik vond het wel knap dat ik op een gegeven moment die oom ook echt een eikel begon te vinden. :D Dan ben je wel een goede schrijver geloof ik. :)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 apr 2005 15:10

Suprised by Joy is super gaaf boek van hem
en het boek: verdriet, dood en geloof.
Time flies when you have none!

dude
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor dude » 23 apr 2005 17:05

Whoei, wat een übervette intro! Ik heb een redelijke breedband pijplijn, maar zelfs daarbij ging die in het begin nog ff roestig. Maar als je eenmaal binnen bent... Ik ga die films dus zeker wel checken. Ze hebben een royaal budget, maar hopelijk gaan ze dat vooral gebruiken om het zo getrouw mogelijk te houden. Ben nog op zoek naar een soort 'collectors box', alle delen mooi ingebonden, mooi stukje artwork etc. Heeft iemand nog tips? In Nederlands of Engels maakt verder niet uit.

Anglia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anglia » 23 apr 2005 18:56

Sterretje schreef:Suprised by Joy is super gaaf boek van hem
en het boek: verdriet, dood en geloof.

Surprised by Joy is toch autobiografisch? O en die andere ook geloof ik he. Heb ze allebei nog niet gelezen, ben nu de serie met Het probleem van het lijden, Brieven uit de hel, Onversneden Christendom, etc, aan het verzamelen + lezen uiteraard. Nieuwe versie, echt heel mooi, harde kaft, stofomslagje enzo... Dat staat zo mooi op je boekenplank he... ;) Maar de inhoud is uiteraard geweldig. Vooral Onversneden Christendom vind ik heel sterk. Ik wil ze echt ALLEMAAL hebben echt verslavend! En verrijkend, sure... :P
Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 apr 2005 21:34

Melody schreef:
Lalage schreef:
Melody schreef:Ik zat te denken aan de band 'Narnia' :lol:

die op Flevo komt :D

I know, I know \:D/ \:D/
En die 'wel grappig' is :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |