Je begrafenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 18:43

Pierro schreef:
Riska schreef:
Pierro schreef:Jij zegt nu toch ook dingen die andere mensen niet gewend zijn en dus ook niet zouden doen?! Waarom zouden anderen dan niet mogen zeggen dat ze bloemen bij het graf "de dood verbloemen" vinden??!!!
Dat volg ik niet helemaal.... De bedoeling is dat iedereen zijn of haar mening mag geven en die dan met argumenten probeert te onderbouwen.....

Ik raad je aan de bijdragen van Jas nog eens te lezen. Dat is in deze topic heel wat liefdevoller dan jouw bijdrage.
Het is m.i. volstrekte onzin dat met bloemen 'de dood verbloemd' wordt.
Het is gewoon een uiting van je liefde voor degene die overleden is.

En Yvonne, je hebt groot gelijk dat je er een lantaartje met kaarsje hebt neergezet - je moet vooral doen wat voor jou helemaal goed voelt...

Riska

Dit gaat helemaal niet om een inhoudelijke reactie op een stelling over het wel of niet " verbloemen " van de dood....
Dit gaat over het feit dat Yvonne er moeite mee heeft dat er andere meningen geuit worden en dat ze dan zegt dat ze die liever niet hoort omdat er mogelijk andere mensen gekwetst worden. Ik wilde alleen even aangeven dat dat niet de bedoeling is van een discussie. Daar gaat het erom dat er uiteenlopende meningen zijn en die mogen dus (het liefste met argumenten onderbouwd) geuit worden....
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rainbowgirl » 19 mar 2005 17:28

mh... ze mogen mijn lied zingen/draaien dat 'homeless' heet, ook al is dat niet helemaal toepasselijk:

I'm lying on my pillow
Thinking of the day
That our Lord Jesus will come to earth
And take us away
He'll take us away
To our real home
And there my hope will be reality :D

Sometimes I feel so homeless on the earth
This world can just not satisfy
And then my soul cries
my heart, it burns
Looking forward to the day
that He returns

In majesty and power
And everyone will bow before His holiness
And then is the question...
Men, what did you do
with God and His Son and with their grace?

When you hear this song
there is still mercy
Jesus still says: ' I died for your sins'
Confess that you're careless
And He will care for you!
Your sins are all covered
by His blood...

Dat gevoel van 'thuisloos', dakloos zijn, moet de mensen die op mijn begrafenis komen, als ik ooit begraven word, laten zien dat de dood van iemand die naar zijn/haar Vader en Verlosser gaat, niet erg is!
Tuurlijk mag en kan er dan gehuild worden... maar als zij hun hart ook hebben opengesteld voor de Here Jezus als hun Redder, dan zullen we elkaar ooit terugzien! :D

Verder moet vooral de aandacht op God en een goede oproep tot bekering gefocust worden!

(Mh... best vreemd om dit zo te typen... heb er al vaak over nagedacht, maar nog nooit zo op een forum gezet. Goed om erover na te denken! Bedankt voor het starten van dit topic!)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 mar 2005 17:30

Is het heel laks als ik zeg dat me dat weinig boeit...ik bedoel te zeggen, als ik gestorven ben is er voor de nabestaanden een begrafenis. Dan heb ik zoites van....tsja wat willen zij, ik merk er niets meer van.

Ik zou wel wat dingen vast willen leggen, meer de muziek en dat God centraal staat!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 21 mar 2005 17:12

tmaakt mij niet uit hoe de mense enzo naar me begravenis gaan
alleen ist voor mij wel belangrijk om te gaan naar andere mesnen... *logisch hea :? *
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 mar 2005 17:44

essieee schreef:Is het heel laks als ik zeg dat me dat weinig boeit...ik bedoel te zeggen, als ik gestorven ben is er voor de nabestaanden een begrafenis. Dan heb ik zoites van....tsja wat willen zij, ik merk er niets meer van.

Ja dat is laks. Ten eerste gelet op het financiele aspect van een uitvaart en ten tweede omdat je dan nabestaanden, die toch al in een moeilijk moment verkeren opzadelt met keuzes die jij had kunnen maken.

Riska

Berichtdoor Riska » 21 mar 2005 17:48

Zareb schreef:Ja dat is laks. Ten eerste gelet op het financiele aspect van een uitvaart en ten tweede omdat je dan nabestaanden, die toch al in een moeilijk moment verkeren opzadelt met keuzes die jij had kunnen maken.

Wat betreft het financiële aspect heb je gelijk. Maar het andere?
Ik geef aan mijn kinderen wel aan wat ik graag zou willen, maar uiteindelijk zullen zij de beslissingen moeten nemen. Want zij moeten op hun manier gelegenheid hebben om te rouwen, niet zoals ik vind dat zij dat moeten doen...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 mar 2005 21:59

Zareb schreef:
essieee schreef:Is het heel laks als ik zeg dat me dat weinig boeit...ik bedoel te zeggen, als ik gestorven ben is er voor de nabestaanden een begrafenis. Dan heb ik zoites van....tsja wat willen zij, ik merk er niets meer van.

Ja dat is laks. Ten eerste gelet op het financiele aspect van een uitvaart en ten tweede omdat je dan nabestaanden, die toch al in een moeilijk moment verkeren opzadelt met keuzes die jij had kunnen maken.

Ja okay...het financiele moet je gewoon zelf regelen, ben ik met je eens. Ik kies er bijvoorbeeld voor om geen begrafenisverzekering af te sluiten, daarom is het wel mijn verantwoordelijkheid om dat geld ook te hebben.

En ja, ook de keus van begraven enzo moet duidelijkzijn maar daar stopt het voor mij ongeveer wel. Dierbaren weten wat ik zou willen...maar is geen eis geloof ik.

Net als de keuze, donor of niet, is belangrijk op tijd te maken en ook BEKEND TE MAKEN!!!!

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 21 mar 2005 23:24

Ik vind het wel belangrijk hoe ik begraven word. Zo wil ik absoluut geen muziek en geen bloemen. Dat geeft het gevoel alsof ze iets mooi willen maken wat helemaal niet mooi is volgens mij. Geen luxe of mooie dingen. Ik vind het een prettig idee om dan te worden wat ik ooit was. Niet dat sterven een prettig idee is maar wel onvermijdelijk.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 22 mar 2005 02:22

Ik denk er vaak wel over na hoe ik dat zou willen. Ik weet in elk geval dat ik het lied "Vaste rots van mijn behoud" wil laten zingen. Is een soort van familie lied zeg maar, werd gezongen op de begravenis van mijn opa en oma enzo en is ook het mooiste lied va men moeder. Dat zou ik graag willen. Ik vind het iig prettig als de familie zelf de kist draagt, ik heb dat al verschillende keren gezien en dat is toch wel mooi eigenlijk. Ook dat de dierbaarste mensen als laatse bij het graf vandaan gaan. De kist moet ook gewoon zakken als de mensen zijn, niet zoals je tegenwoordig wel eens ziet dat kist er boven blijft staan tot dat de mensen weg zijn.
Over een bijbeltekst ben ik nog aan het nadenken maar jesaja 40: 1-11 vind ik wel heel toepasselijk.
Maar eigenlijk is het ook iets wat je voortdurend bespreekbaar moet houden. Je moet er met je dierbaren iig wel over hebben, ik wil iig voorkomen dat zij met de keuzes blijven zitten als het zo ver is.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Lize
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lize » 21 apr 2005 08:59

ik zou willen dat dat zou kunne!! dat het dan een blijde dag zou worden.. maar ik weet dat het bij mij niet kan.. ik snap t niet, bij sommigen kan dat alles zo makkelijk hebben jullie dat ook niet?? ik zou echt het liefst een eenvoudige begrafenis willen...
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2005 11:28

4ever2all schreef:Ik vind het wel belangrijk hoe ik begraven word. Zo wil ik absoluut geen muziek en geen bloemen. Dat geeft het gevoel alsof ze iets mooi willen maken wat helemaal niet mooi is volgens mij. Geen luxe of mooie dingen. Ik vind het een prettig idee om dan te worden wat ik ooit was. Niet dat sterven een prettig idee is maar wel onvermijdelijk.

Sterven kan ook heel mooi zijn! Vooral als je zeker mag weten dat je dan voorgoed thuis mag komen!

Ik heb voor mezelf besloten om bep. zaken op papier te zetten. Dan kunnen ze dat altijd gebruiken als het nodig is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 21 apr 2005 12:08

Gisteren de begrafenis van een klasgenoot... Het was wel een mooie dienst, klasgenoten die liederen speelden met piano/dwarsfluit/trompet en zongen. Een gedicht dat werd voorgelezen.
Bijna iedereen was wel in het zwart, ik denk wel dat het zo goed was. Het was en blijft gewoon droevig.
~Get out and do what we were meant to do~

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 21 apr 2005 17:48

Gecondoleerd!

Ik heb nog nooit een begrafenis van een jong iemand meegemaakt, maar het doet je denk ik meer als van een ouder iemand? :?:
Vertrouwen is goed, controle is beter!

Anglia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anglia » 21 apr 2005 18:38

Juliah ik ken je niet maar ik denk wel te weten over wie je het hebt. Wat erg allemaal he! Ik heb het met een klas/jaargenootje (denk ik) van je erover gehad, zij speelde de keyboard dus je weet over wie ik het heb maar ze zei dat het wel fijn was en dat de ouders er ook blij mee waren dat jullie er waren. Goed dat jullie zo als groep er mee omgegaan zijn!
Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 21 apr 2005 19:04

Hej, het was inderdaad wel fijn. Er is ook een website opgezet, waar iedereen z'n gedachten kwijt kan enz. (dan zit ik bij dat meisje met Spaans...)

@ 4ever2all: eerlijk gezegd heb ik maar 1 keer een begrafenis van een ouder iemand meegemaakt. Hiervoor 2 keer waren het ookal mensen van 15 :( . Het grijpt elke keer weer aan (...) maar je wordt er sterker door. En in de trieste tijd zien we dat we telkens weer op God kunnen terugvallen...
~Get out and do what we were meant to do~

Terug naar “Archief”