mededelingen
gebed
zingen (niet ritmisch

de wet of de 12 artikelen
zingen
schriftlezing
gebed
zingen (ondertussen collecte)
preek
zingen
bidden
zingen
zegenbede
Moderator: Moderafo's
Wat is daar zo leuk aan?Lidewey schreef:Nederlands hervormd in hersteld verband:
mededelingen
gebed
zingen (niet ritmisch)
Lidewey schreef:de wet of de 12 artikelen
zingen
schriftlezing
gebed
zingen (ondertussen collecte)
Lidewey schreef:preek
zingen
bidden
zingen
zegenbede
Tja, ik vind voorbede en collecte onlosmakelijk met elkaar verbonden: je collecteert voor een ander en je bidt voor een ander.SDG schreef:Dat vind ik een goede plek. Ik ken ook gemeentes waar men collecteert tijdens de laatste psalm. Dan wil iedereen naar huis, er wordt vaak ook maar één versje gezongen, maar eerst krijg je een eindeloos breiwerk van een voorspel omdat er nog gecollecteerd moet worden.
Collecteren tijdens het voorspel vind ik wel positief. Ik ken ook wel gemeentes waar onder het zingen wordt gecollecteerd. Zelfs, als de psalm een beetje kort duurde, dat er gecollecteerd wordt terwijl de dominee al aan het preken is. Dat vind ik niet gepast.
hamlap schreef:Tja, ik vind voorbede en collecte onlosmakelijk met elkaar verbonden: je collecteert voor een ander en je bidt voor een ander.SDG schreef:Dat vind ik een goede plek. Ik ken ook gemeentes waar men collecteert tijdens de laatste psalm. Dan wil iedereen naar huis, er wordt vaak ook maar één versje gezongen, maar eerst krijg je een eindeloos breiwerk van een voorspel omdat er nog gecollecteerd moet worden.
Collecteren tijdens het voorspel vind ik wel positief. Ik ken ook wel gemeentes waar onder het zingen wordt gecollecteerd. Zelfs, als de psalm een beetje kort duurde, dat er gecollecteerd wordt terwijl de dominee al aan het preken is. Dat vind ik niet gepast.
En wanneer je collecteert tussen Schriftlezing en preek onderbreek je de eenheid die er is tussen lezing en verkondiging van Gods Woord.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 19 gasten