zwart-werken, mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Melvin Looren de Jong
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Melvin Looren de Jong » 15 apr 2005 13:18

mwah het is en blijft broodroof... :|

deSailenSSS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deSailenSSS » 28 apr 2005 10:15

Dikberkhout schreef:
deSailenSSS schreef:ik werk wel zwart. Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. als mijn baas iedereen die er werkt wit moet gaan uitbetalen dan red hij het niet. Ik werk op een kwekerij, dat is zwaar werk, daar mag dan bijna geen jongere werken. Hij zit dan aan ontzettend veel regels vast. Je mag niet een aantal uur achter elkaar hetzelfde werk doen en sommige dingen zijn weer te zwaar ed.
Er werkt één iemand wit bij hem en af en toe een stageloper. Dat is doordeweeks. Verder doet hij het met zwarte zaterdagkrachten. Het is een erg kleine kwekerij. Dus het is voor hem niet te doen om ons wit te laten werken. Dat wil niet zeggen dat het goed is natuurlijk. Maar het is wel erg lastig.

Je ziet het dus meer als een soort liefdadigheid? Zo van: liefde gaat boven de Wet? En als je dan op je 45e in de WAO komt omdat je te jong zware dingen getild hebt etc dan mag de samenleving daar voor opdraaien? (Dit is niet overdreven, kijk maar naar al die overwerkende bouwvakkers van 20-30 jaar. Vanaf hun 50e mag de rest ervoor opdraaien, want dan zijn ze versleten.)

Mijn vader heeft trouwens ook niet zoveel personeelsleden. Maar die kunnen wel wit werken. Zoveel werk is dat helemaal niet. Dat wordt ontzettend overdreven.

Zodra je een ongeluk krijgt of op langere termijn zonder werk komt zit je zelf met de problemen. Wat mij betreft terecht.

Als iemand met de huidige loonkosten het niet redt, is er toch gewoon geen vraag naar zijn produkt? Kunnen de spullen die hij kweekt trouwens niet beter in Spanje gekweekt worden? Dat kost wat minder gas. Maar misschien ben ik een beetje rechtlijnig. Ik snap zelfs niet dat het lastig is. Ik zou zeggen: Je kunt niet God dienen, en de kweker. Maar ja.

Het is maar een bijbaantje van me hoor. En ik heb goed nieuws, ik ga wit werken bij dezelfde baas. Vond hij zelf ook beter. Dusss... :mrgreen:
Ik onthoud altijd alles.
Het beroerde is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Terug naar “Archief”