Moderator: Moderafo's
Duidelijk te volgen en open verhaal vertel je hier, dit laatste stukje quote ik ff want weet je, voor een ander proberen te denken kost enorm veel energie.Anglia schreef:Aargh wat een afschuwelijk lang stuk. Iedereen scrolt er vast heeeel snel doorheen omdat het veel te lang is en alleen maar over mij gaat....
Anglia schreef: Aargh wat een afschuwelijk lang stuk. Iedereen scrolt er vast heeeel snel doorheen omdat het veel te lang is en alleen maar over mij gaat.... Maar tis wel lekker om het even van je af te schrijven. Ik hoop dat dit topic nog even in leven blijft want een stukje herkenning helpt ook, gewoon weten dat je niet de enige bent. En nu ga ik weer aan het werk.
Mariamagdalena schreef:Ik heb mijn haar vrijdag blondgeverfd, en ik moet zeggen dat het mijn zelfbeeld behoorlijk heeft veranderd, in positieve zin. Het is nu blond met lichtrood gemengd, onbedoeld geheel modieus. Het moest nl blond worden, maar omdat ik er een keer een roodtint in had geverfd (zwartkersenrood) krijg je dat er moeilijk uit.
Maar, ik krijg zeer positieve reacties. Het voelt alleen een beetje touwerig aan
Wat ik er mee wil zeggen, is, dat een andere kop af en toe wel meewerkt aan je zelfbeeld, dan hoef je niet telkens tegen dezelfde kop aan te kijken als je in de spiegel kijkt.
frekje schreef:Mmm, zou het ook te maken kunnen hebben met egoïsme? Daardoor stoot jij juist mensen van je af, en daardoor ontstaat er een negatief zelfbeeld. Lijkt me erg moeilijk, maar probeer dan ook eens mensen op te zoeken die een beetje hetzelfde karakter hebben.
Maar ik geloof niet dat je alleen een negatief zelfbeeld kunt hebben als anderen je negatief vinden. Dat hoeft niet, je kunt het jezelf ook heel erg moeilijk maken...
Onzekerheid... tja, ik denk dat het er zeer veel mee te maken heeft. Als je negatief denkt, ga je twijfelen of het wel goed is wat je doet, en daarmee neemt natuurlijk de onzekerheid toe!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten