De Heer regeert

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2005 17:52

31 Nu is het oordeel dezer34) wereld; nu zal de overste dezer35) wereld buiten geworpen worden.

30 Ik zal niet meer veel60) met u spreken; want de overste dezer61) wereld komt, en heeft62) aan Mij niets.63)

jas hoe ik dit dan zien, de overste van deze wereld?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 apr 2005 17:54

jas schreef:
essieee schreef:Alleen als Beatrix een foutje maakt,kun je haar opbellen

Mag ik het nummer van je? Ik heb wel een paar dingetjes voor haar.

*via pb*vraag naar trix

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 apr 2005 18:04

Ik vraag me ook af, zou God met de satan 'praten/overleggen'??
Er zijn heel veel duivelen...zouden ze samen werken??

Dat gevoel heb ik ook vaak, veel duivelen maar hebben uiteindelijk wel hetzelfde doel!

Maar waarom ken ik teveel macht toe aan de duivel?

Ik denk dat het te maken heeft met onze aard? We zijn allen verdorven zeg maar...Ook lijkt het leven met satan op het eerste gezicht op eenn mooie en makkelijk leven....Tenminste zo spiegelt hij het je voor....

Ik kan niet geloven dat de duizende straatkinderen die elke jaar omkomen Gods wil is. De duivel heeft zo'n invloed op ons leven dat wij als mensen niet meer in vrede kunnen samen leven.. Gods wil is anders!

Maar dit strookt dan niet met de Bijbel. Die is duidelijk over God's almacht en er staat : Zonder de wil van God zal er zelfs geen haar van onze hoofd vallen. Toen God de aarde schiep zal vrede Zijn doel geweest zijn, maar waarom Hij zulke dingen nu laat gebeuren???

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 apr 2005 18:39

essieee schreef:Maar dit strookt dan niet met de Bijbel. Die is duidelijk over God's almacht en er staat : Zonder de wil van God zal er zelfs geen haar van onze hoofd vallen. Toen God de aarde schiep zal vrede Zijn doel geweest zijn, maar waarom Hij zulke dingen nu laat gebeuren???

je citeerd nu een stuk uit de cathegischums. De teksten waarna de hc verwijst wijzen allebij op de onderhoudende hand van God voor zijn kinderen. In bijde stukken wijst Jezus zijn dicipelen dat ze zich geen zorgen moeten maken, want ze hebben Zijn Vader als Vader!

dus ik zie het nog niet ingaan tegen de bijbel. Als het wel zo is hoor ik het graag.

op wat voor dingen doel je als je zegt: "dat hij zulke dingen nu laat gebeuren?"
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 18:43

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Je denkt te klein over God. Als Jezus zegt dat Hem alle macht gegeven heeft in hemel en op aarde, dan zegt Hij dat niet op grond van het feit dat Hij de duivel overwonnen heeft, maar omdat Hij op grond van Zijn Godheid weet dat er buiten Hemzelf geen macht is. Gods macht is absoluut, volledig autonoom, het is inherent aan Zijn Godzijn.

Ik heb ook altijd gedacht -wellicht klakkeloos- dat de Heere Jezus deze macht gekregen heeft van Zijn Vader bij Zijn opstanding uit de dood. "Mij is gegeven, enz." zegt Hij. Wanneer dan en door Wie?

Van eeuwigheid tot eeuwigheid is Hij God. Die macht is Hem in de eeuwige generatie van Zijn Zoonschap gegeven. Het begrip eeuwig is m.b.t. generatie voor ons onmogelijk te begrijpen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 18:56

hijwel schreef:
Je denkt te klein over God. Als Jezus zegt dat Hem alle macht gegeven heeft in hemel en op aarde, dan zegt Hij dat niet op grond van het feit dat Hij de duivel overwonnen heeft, maar omdat Hij op grond van Zijn Godheid weet dat er buiten Hemzelf geen macht is.

ja mischien denk ik wel te klein over God. Maar ik zie nog geen bijbelse grond om anders te denken. Of jij moet die weten?

Gods macht is absoluut, volledig autonoom, het is inherent aan Zijn Godzijn. Verder ken je teveel belang toe aan de macht van de duivel. Je denkt dat de verbrokenheid van de schepping het resultaat is van de duivel. Tja, dat denkt hij misschien zelf ook wel.

Is de duivel zijn macht niet de verbrokenheid van de schepping geworden? Omdat wij de duivel zijn leugens gelooft hebben zijn we kinderen van de duivel geworden.. Wij wouden de duivel als onze God.
Maar waarom ken ik teveel macht toe aan de duivel?
Ik kan niet geloven dat de duizende straatkinderen die elke jaar omkomen Gods wil is. De duivel heeft zo'n invloed op ons leven dat wij als mensen niet meer in vrede kunnen samen leven.. Gods wil is anders!
Hij wil dat wij in vrede samen leven, mensen helpen die het moeilijk hebben enz.

Toch is juist in die verbrokenheid Gods oneindige heerlijkheid te zien, want dit alles zal leiden tot de vervolmaking van Zijn plan, tot de voleinding der wereld.

Ik zie juist in dit alles Gods ongelovelijk verdriet over onze zonde, Gods verdriet over onze pijn.. Hij zal ooit de tranen afwissen van de ogen.

De duivel doet niets anders dan Gods plan uitvoeren en hij doet dat door een ontleende macht, nl. de macht die God hem geeft. Van zichzelf is hij niets.

op basis waarvan zich je dit? Ik ben hier gewoon benieuwt naar.. Ik ben eigenlijk al 1 1/2 jaar opzoek naar de macht en almachten op deze aarde.
Wie regeert waar over? Wat heeft God in zijn hand? Waar heeft de duivel vrij spel over?

1 ding staat voor mij altijd pal poven water. God is met ons, Hij helpt ons in onze diepste ellende.

Pontius Pilatus is een voorbeeld van de macht van de duivel. Hij speelt in dit duivels spel zijn rol om de Zoon des mensen te doden. Maar hoe zien we hier niet in dat dit alles gebeurt volgens de Goddelijke regie. Want wat zegt de duivel die zich hier van een zich daartoe vrijwillig aanbiedende Pilatus bedient
: "Pilatus dan zeide tot Hem: Spreekt Gij tot mij niet? Weet Gij niet, dat ik macht heb U te kruisigen, en macht heb U los te laten?"
Maar het antwoord van de Christus, kennende de oorsprong der machten als alleen hun ontstaan hebbende vanuit de Troon Gods luidt:
"Jezus antwoordde: Gij zoudt geen macht hebben tegen Mij, indien het u niet van boven gegeven ware".

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 18:58

hijwel schreef:
31 Nu is het oordeel dezer34) wereld; nu zal de overste dezer35) wereld buiten geworpen worden.

30 Ik zal niet meer veel60) met u spreken; want de overste dezer61) wereld komt, en heeft62) aan Mij niets.63)

jas hoe ik dit dan zien, de overste van deze wereld?

De uitdrukking overste der wereld zegt niets over de oorsprong van dienst macht. Er zijn meer oversten, koningen, vorsten in deze wereld. Maar allen regeren door de macht die hen gegeven is.
"Wij Beatrix, bij de gratie Gods, enz".

Terug naar “Archief”