Moderator: Moderafo's
Volgens mij is het de Griekse filosofie met 'ik denk, dus ik besta'. Bij mij in de klas hebben ze dat zinnetje omgebouwt. Ze hebben het woordje denk vervangen voor een ander, niet nader te noemen, werkwoordje.Zieoendjen schreef:Die uitspraak werd ook gebruikt door een groep niet-Christenen uit de geschiedenis (kweet niet meer welke) maar dan zo:
Ik denk, dus ik besta...
Daar klopt dus niets vanEen mooie uitspraak ja, en ook een leuke foto
Zieoendjen schreef:MissF schreef:Was n uitspraak van de dominee die ik zondagmiddag hoorde
Hijs vetwaar
Die uitspraak werd ook gebruikt door een groep niet-Christenen uit de geschiedenis (kweet niet meer welke) maar dan zo:
Ik denk, dus ik besta...
snien schreef:Zieoendjen schreef:MissF schreef:Was n uitspraak van de dominee die ik zondagmiddag hoorde
Hijs vetwaar
Die uitspraak werd ook gebruikt door een groep niet-Christenen uit de geschiedenis (kweet niet meer welke) maar dan zo:
Ik denk, dus ik besta...
Dat (ik denk dus ik besta) was een uitspraak van René Descartes: Cogito ergo sum.
Was een Frans wijsgeer uit de 16e eeuw.
snien schreef:
Dat (ik denk dus ik besta) was een uitspraak van René Descartes: Cogito ergo sum.
mart schreef:snien schreef:
correctie: 17e eeuw.. tenminste, hij is in 1596 geboren
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten